Τη φιλοδοξία να αλλάξει τα δεδομένα στον χάρτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έχει η νέα επενδυτική κίνηση του Public, μέλος του Ομίλου Olympia του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού. Το public.gr με μία επένδυση ύψους 1 εκ. ευρώ μετασχηματίζεται σε πλατφόρμα Marketplace, ένας e-commerce προορισμός ή ένα τεράστιο online mall που φιλοξενεί μικρά και μεγάλα, ελληνικά καταστήματα.
Με την επένδυση των Public σε πλατφόρμα Marketplace δίνεται η δυνατότητα σε ελληνικά καταστήματα να αποκτήσουν το δικό τους shop in a shop στο public.gr και να έρθουν σε επαφή με τους 41 εκατ. επισκέπτες του, σε ετήσια βάση. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες η προϊοντική γκάμα του public.gr εμπλουτίζεται και οι επισκέπτες έχουν στη διάθεσή τους νέα προϊόντα και νέες κατηγορίες όπως: Βρεφικά Είδη, Είδη Σπιτιού και Smart Living, Γυμναστικής και Sports, Προσωπικής Φροντίδας, Χόμπι και Ελεύθερου Χρόνου, Αυτοκινήτου και Μηχανής, Ταξιδιού και Εποχικά.
Το κάθε κατάστημα που θα φιλοξενείται στο Marketplace θα καταβάλλει 39 ευρώ μηνιαίως, ενώ για κάθε αγορά που γίνεται μέσα από αυτό θα δίνει στο Public προμήθεια 10% έως 15% ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος. Ο καταναλωτής θα διεκπεραιώνει τη συναλλαγή μέσω της ιστοσελίδας public.gr, ωστόσο, η τιμολόγηση του προϊόντος και η αποστολή του θα γίνεται με ευθύνη του ίδιου του καταστήματος. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Public Χρήστο Καλογεράκη η εν λόγω πρωτοβουλία δεν έχει καμιά σχέση με την ιστοσελίδα skroutz, καθώς μεταξύ άλλων δεν τίθεται θέμα λογικής σύγκρισης τιμών.
Όπως επίσης είπε «αυτή τη στιγμή, ένα σημαντικό μέρος των αγορών που πραγματοποιούν οι Έλληνες γίνεται από sites του εξωτερικού, ενώ μπορεί κανείς να βρει τα ίδια και καλύτερα προϊόντα από εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Παράλληλα, μέσα από αυτές τις συνεργασίες δημιουργείται ένας τεράστιος κόσμος online επιλογών για τους πελάτες μας».
Ο ίδιος, απαντώντας σε ερώτημα, εκτίμησε ότι κάποια στιγμή θα έρθει η Amazon στην Ελλάδα και θα πρέπει να συνεργαστεί με ένα μεγάλο φορέα, «όπως εμείς», είπε, ενώ συμπλήρωσε πως «τη σεβόμαστε είναι μεγάλη εταιρεία».
Οι πρώτες συνεργασίες αφορούν μεταξύ άλλων σε εταιρίες όπως οι: Baby City, Blue Green, GRC TECH, Just Baby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, Mother Vision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, Safe Bebe, Terramare, Tsirikos, Unigreen, Visual Store, Zakcret Sports, Zeus, Δημητριάδης, ενώ η ομάδα συνεργατών συνεχώς διευρύνεται.
Την πρωτοβουλία χαιρέτισε ο Πρόεδρος του GRECA, (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου), Φώτης Αντωνόπουλος, ο οποίος τόνισε τη σημασία του εγχειρήματος συνολικά, τόσο για την προώθηση του e-commerce στη χώρα μας, όσο και για την ενίσχυση της εξοικείωσης των Ελλήνων με τις online αγορές.
Για την ανάδειξη του public.gr στο 1ο marketplace στην Ελλάδα, τα Public συνεργάστηκαν με τη διεθνή εταιρεία Mirakl, η οποία – προσφέρει σε επίπεδο τεχνολογίας την κορυφαία παγκοσμίως πλατφόρμα. Η Mirakl διαθέτει πολύχρονη εμπειρία 45 και πλέον ετών σε θέματα marketplace έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίoυς retailers ανά τον κόσμο, όπως Best Buy, Walmart, Fnac-Darty κ.α.
Τα Public από την αρχή της λειτουργίας τους έδωσαν μεγάλη έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επενδύοντας περίπου 2,5 εκατ. ευρώ και έχουν δημιουργήσει μία ομάδα με πολύ μεγάλη τεχνογνωσία στο e-commerce. Ήταν από τις πρώτες εταιρίες στην Ευρώπη που το 2009 επένδυσε στην ATG ORACLE, την καλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα e-commerce sites σε Ελλάδα και Κύπρο, με την ετήσια συνεισφορά στον τζίρο της εταιρίας να ανέρχεται σε 20%, ενώ διαθέτει προϊοντικό, οnline κατάλογο με πάνω από 1 εκατ. προϊόντα.
Τα συνεργαζόμενα καταστήματα που θα επιλέξουν τη νέα Marketplace πλατφόρμα του public.gr, για να διαθέσουν τα προϊόντα τους, έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν – χωρίς να χρειαστεί να επενδύσουν σε online συστήματα – ένα επιπλέον ισχυρό κανάλι πωλήσεων, με οφέλη μεταξύ άλλων, σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές και δυνατότητα προβολής του καταστήματός τους και των προϊόντων τους σε 41 εκ. εκατομμύρια on line επισκέπτες και επιπρόσθετα, υποστήριξη σε marketing, εκπαιδεύσεις και webinars, αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία της ομάδας e-commerce του public.gr.
Σημαντικά κριτήρια για την ένταξη ενός καταστήματος στην πλατφόρμα Marketplace του public.gr αποτελούν η προϊοντική κατηγορία, η ταχύτητα εξυπηρέτησης πελατών, η συσκευασία αποστολής, η έγκαιρη αποστολή με βάσει το time promise κ.α. Στόχος των Public είναι να επιτευχθούν μακροχρόνιες συνεργασίες που θα φέρουν αμοιβαία οφέλη, διατηρώντας υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης προς τους Έλληνες καταναλωτές. Το κάθε κατάστημα θα αξιολογείται από τους καταναλωτές.
Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του Public το 2017 η διοίκησή του ήταν φειδωλή, ενόψει της επίσημης ανακοίνωσης τους τις επόμενες μέρες, ανέφερε μόνον ότι είναι θετικά σε επίπεδο τζίρου, ενώ η άνοδος της κερδοφορίας είναι διψήφια.
Η αγορά του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017 διαμορφώθηκε σε 4,5 δις. ευρώ έναντι 4,2 δις. το 2016 (αύξηση 7%). Η αναμενόμενη ετήσια ανάπτυξη και για τα επόμενα χρόνια των online αγορών είναι μεταξύ 6% και 8%. Βάσει επίσης των σχετικών στοιχείων το 68% των χρηστών του διαδικτύου πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, ενώ αυξήθηκαν τα ποσοστά των «ώριμων» online αγοραστών αφού πλέον το 31% πραγματοποιεί μια στις δύο συνολικές αγορές του μέσω διαδικτύου.