Σε ποσοστό 3% μειώθηκε η αξία της αγοράς των smartphone το 2017. Διαμορφώθηκε σε 502,3 εκατ. ευρώ έναντι των 518,6 εκατ. ευρώ το 2016.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το 2017 πουλήθηκαν περίπου 2,1 εκατ. smartphones, αριθμός χαμηλότερος σε σχέση με τα 2,24 εκατ. που ήταν τόσο το 2016 όσο και το 2015 με την πτώση να διαμορφώνεται περίπου στο 6%.
Στις δύο πρώτες θέσεις με βάση τον αριθμό τεμαχίων που πουλήθηκαν, παρέμειναν Samsung και Huawei. Το μερίδιο της Samsung ήταν ελαφρώς μειωμένο στο 32,5% από 33,2%, ενώ η Huawei ανέβηκε από το 13% στο 17,3% για το σύνολο της χρονιάς. Με βάση την αξία των πωλήσεων η εικόνα των μεριδίων είναι διαφορετική με την Samsung να καταλαμβάνει μερίδιο 39,3%, την Apple κοντά στο 30% και την Huawei περίπου στο 20%.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε για πρώτη φορά μία ελληνική εταιρεία, η MLS, η οποία αύξησε το μερίδιο της στο 9% από 6,3% που ήταν το 2016. Στην τέταρτη θέση της αγοράς, πάντα με βάση τον αριθμό συσκευών που πουλήθηκαν, έπεσε η Apple με 7,4% (από 8,3%), ενώ την πεντάδα κλείνει ένας νέος «παίκτης» η Xiaomi, το μερίδιο της οποίας για το σύνολο της χρονιάς εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στο 6,2%.
Εκτός της πρώτης πεντάδας δεν υπήρξε άλλος κατασκευαστής με μερίδιο πάνω από 5% για το σύνολο του 2017. Στην έκτη θέση βρέθηκε η Lenovo με 4,7% και θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κινεζική εταιρεία θα σταματήσει να χρησιμοποιεί την επωνυμία Lenovo για τα smartphones της και θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά αυτή της Motorola. Το μερίδιο της τελευταίας το 2017 στην Ελλάδα εκτιμάται πως ήταν λίγο πάνω από το 2%.
Με μερίδια λίγο πιο πάνω από το 3% κινήθηκε η Vodafone (3,5%) και η Sony (3,4%), ενώ κάτω από 3% ήταν η Alcatel (2,6%) και οι συσκευές Turbo-X (2,4%). Η Nokia ήταν στο 1,9% για το σύνολο της χρονιάς, αν και εμφανίστηκε ουσιαστικά στο β’ εξάμηνο.