Ακόμα και «έλλειψη καλόπιστης συνεργασίας των υπηρεσιών» προσάπτει στην ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) ο ΟΤΕ, με το σκεπτικό ότι παλαιότερα η ΕΕΤΤ τον ενημέρωνε όταν ένα πρόγραμμα κοβόταν για λίγα cents προκειμένου να το προσαρμόσει ανάλογα (πχ αύξηση τιμής) για να μην χρειαστεί εκ νέου υποβολή και άλλες καθυστερήσεις. Η τωρινή διοίκηση της Επιτροπής το έχει σταματήσει.
Η πολυσέλιδη επιστολή – υπόμνημα της διοίκησης του ΟΤΕ εστάλη στον πρόεδρο της ΕΕΤΤ Δημήτρη Τσαμάκη και στα μέλη της Ολομέλειας, στις αρχές του μήνα. Έγινε γνωστή έπειτα από την χθεσινή συνέντευξη Τύπου του ΟΤΕ με αφορμή την εμπορική διάθεση ταχυτήτων έως 200Mbps στη σταθερή τηλεφωνία.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, ο οποίος την υπογράφει, χαρακτηρίζει απερίφραστα «επιθετική και αδιαφανή απέναντι στον ΟΤΕ», τη ρυθμιστική πολιτική που ασκείται από την ΕΕΤΤ με αφορμή (για άλλη μια φορά σε μια κρίσιμη για την αγορά των τηλεπικοινωνιών) τις καθυστερήσεις στις εγκρίσεις τιμολογιακών του πακέτων.
Η διοίκηση του ΟΤΕ απευθύνεται στην ΕΕΤΤ και με προτάσεις για βελτίωση στους χρόνους έγκρισης των τιμολογιακών του πακέτων, ενώ θέτει επιπλέον το ζήτημα της Καθολικής Υπηρεσίας για τη παροχή της οποίας ο ΟΤΕ διεκδικεί από την υπόλοιπη αγορά περί τα 380 εκατ. ευρώ (2010 – 2016). Όπως σημειώνεται παρά το γεγονός ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο προβλέπει ότι το καθαρό κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας πρέπει να βαραίνει όλους τους παίκτες της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, αναλογικά με το μερίδιό τους, ο ΟΤΕ δεν έχει ακόμα εισπράξει τίποτα και αυτό με ευθύνη της ΕΕΤΤ που δεν έχει ακόμα εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις. «Η καθυστέρηση αυτή συνιστά ευθεία κρατική ενίσχυση των ανταγωνιστών του ΟΤΕ» επισημαίνει σχετικά ο επικεφαλής του ΟΤΕ.
Σύμφωνα με το υπόμνημα του ΟΤΕ προς την ΕΕΤΤ η ρυθμιστική πολιτική που ακολουθείται «με όχημα την γραφειοκρατία, τηρεί μια σχεδόν εκδικητική στάση απέναντι στον μεγαλύτερο επενδυτή στις τηλεπικοινωνίες στην χώρα», ενώ προστίθεται: «Μια πολιτική που συγχέει ηθελημένα τον ρόλο του Ρυθμιστή που είναι η εποπτεία της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, με τον ρόλο του εμπορικού διευθυντή του ΟΤΕ, επιλέγοντας εκείνη στην παραμικρή λεπτομέρεια ΤΙ, ΠΩΣ, ΠΟΤΕ και ΑΝ θα πουλήσει ο ΟΤΕ υπηρεσίες στους καταναλωτές.
Με τον τρόπο αυτό η ΕΕΤΤ βγάζει τεχνητά εκτός αγοράς τον πιο σημαντικό της παίκτη τον ΟΤΕ, σε βάρος του Έλληνα καταναλωτή που δεν μπορεί να απολαύσει φθηνές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, αλλά και σε βάρος της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.»
«Δεν σας γράφω την επιστολή αυτή για να ζητήσω επιεική ρύθμιση, αλλά για να σας υπενθυμίσω ότι απαιτείται δίκαιη ρύθμιση» – επισημαίνεται από τον επικεφαλής του ΟΤΕ – «ιδιαίτερα σε ένα ρυθμιστικό καθεστώς όπου η Επιτροπή σας είναι ταυτόχρονα νομοθέτης και εκτελεστής των αποφάσεών της, ενώ στην ουσία είναι και ανέλεγκτη στον τρόπο που ασκεί τη διακριτική της ευχέρεια επί θεμάτων που άπτονται της βιομηχανικής πολιτικής στις τηλεπικοινωνίες.»
Όπως καταγράφεται από τον ΟΤΕ στις 13.10.2017 εκκρεμούσαν προς έγκριση από την ΕΕΤΤ 425 τιμολογιακά προγράμματά του. Ορισμένα από αυτά εκκρεμούν από το 2016. Τους τελευταίους οκτώ μήνες (Φεβρουάριος – Οκτώβριος 2017) εγκρίθηκαν μόλις 65 τιμολογιακά προγράμματα.
Ο μέσος αριθμός εγκρίσεων ανά Ολομέλεια της ΕΕΤΤ είναι της τάξης των 5, 6 ή 12 τιμολογιακών προγραμμάτων, ενώ υπάρχουν και Ολομέλειες που δεν εγκρίνουν κανένα τιμολογιακό πρόγραμμα του ΟΤΕ.
Από τον Φεβρουάριο 2017 ο μέσος χρόνος έγκρισης των τιμολογιακών προτάσεων του ΟΤΕ κυμαίνεται γύρω στους 4 μήνες – διπλάσιος από το αμέσως προηγούμενο διάστημα, που και πάλι ήταν πάρα πολύ μεγάλος (2 μήνες) με όρους αγοράς, από την στιγμή που οι ανταγωνιστές βγαίνουν όποτε θέλουν με νέα τιμολόγια και προσφορές.
Επίσης, ο ΟΤΕ θεωρεί πως δεν πρέπει και δεν μπορεί να ισχύει η διαδικασία ελέγχου τιμών λιανικής του ΟΤΕ στις περιοχές τις οποίες με το vectoring οι Vodafone και Wind γίνονται καθετοποιημένες επιχειρήσεις (δηλαδή πλέον θα πουλάνε χονδρική στον ΟΤΕ), ενώ κατηγορεί την ΕΕΤΤ για αδράνεια στην καταγγελία του, στις αρχές Οκτωβρίου, ότι η Vodafone προσφέρει προϊόντα λιανικής σε περιοχές που έχει αποκλειστικότητα για vectoring χωρίς να έχει προηγουμένως προσφέρει προϊόντα χονδρικής.