Πριν λίγες ημέρες, είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι στη Φινλανδία, μετά από πρόσκληση της Huawei, ώστε να επισκεφθούμε τα R&D κέντρα που διατηρεί εκεί η εταιρεία, αλλά και να γνωρίσουμε τη φιλοσοφία που ακολουθεί.
30 χρόνια ιστορίας με έναν ξεχωριστό ιδρυτή
Έχοντας περάσει 30 χρόνια από τη δημιουργία της Huawei, η ιστορία του ιδρυτή της, Ren Zhengfei, πάντα κερδίζει το ενδιαφέρον. Βλέπετε, ενώ οι περισσότεροι ιδρυτές των τεχνολογικών brands που δημιούργησαν επανάσταση στον πλανήτη ήταν νεαροί φοιτητές ή μόλις είχαν αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο, ο ιδρυτής της Huawei δημιούργησε την εταιρεία στα 40 του!
Όλα ξεκίνησαν σε μία εποχή που ο Ren Zhengfei είχε μόλις αποχωρήσει από το στρατό της Κίνας, καθώς η τοπική κυβέρνηση έθεσε σε αποστρατεία μια ολόκληρη μονάδα μηχανικών στην οποία ο ίδιος είχε εργαστεί για εννιά χρόνια. Έχοντας αβεβαιότητα για το μέλλον, είχε την ιδέα να ξεκινήσει μία εταιρεία. Ίδρυσε τη Huawei, το 1987, με κεφάλαιο μόλις 21.000 γουάν (δηλαδή 5.000 δολάρια), για τα οποία μάλιστα λέγεται ότι μόλις τα 2.500 δολάρια ήταν από οικονομίες του, ενώ τα υπόλοιπα τα συγκέντρωσε από συγγενείς και φίλους. Αντικείμενο της εταιρείας τότε ήταν η πώληση τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού από το Χονγκ-Κονγκ. Και τα υπόλοιπα είναι ιστορία…
Ο Ren Zhengfei κατέχει μόλις το 1,42% των μετοχών της Huawei, με την εταιρεία ουσιαστικά να είναι ιδιοκτησίας των υπαλλήλων της, ενώ δεν είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Η Huawei έχει τρεις CEOs οι οποίοι εναλλάσσονται (rotating CEOs), ανάμεσά τους ωστόσο δεν περιλαμβάνονται τα παιδιά του Zhengfei, παρόλο που ο ίδιος βρίσκεται πια κοντά στη διαδοχή. Είναι ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος που δε δίνει συχνά συνεντεύξεις και δεν προκαλεί με τη ζωή του στην Κίνα. Πριν λίγα χρόνια, μάλιστα, μία φωτογραφία του είχε γίνει viral όταν ο φακός τον συνέλαβε να περιμένει στην ουρά για ένα ταξί έξω από το αεροδρόμιο της Σαγκάης. Η φιλοσοφία του φαίνεται ότι έχει περάσει στη Huawei, μία εταιρεία που με μεθοδικότητα και προσεκτικά βήματα ανεβαίνει τα σκαλιά προς την κορυφή, επιτυγχάνοντας τους στόχους της και βάζοντας συνεχώς νέους…
Η έμφαση της Huawei στο R & D
Στη Φινλανδία ένας από τους κύριους σκοπούς του ταξιδιού μας ήταν να γνωρίσουμε τα R&D κέντρα που διατηρεί η εταιρεία σε Ελσίνκι και Τάμπερε. Κι αυτό γιατί η έμφαση που δίνει στο R&D η Huawei είναι αξιοσημείωτη και οι αριθμοί που είδαμε στις παρουσιάσεις είναι εντυπωσιακοί. Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει 45 δισ. δολάρια επενδύσεις τα τελευταία 10 χρόνια στο κομμάτι της έρευνας και ανάπτυξης (R&D), επενδύοντας περισσότερο από το 10% των εσόδων από τις πωλήσεις κάθε έτους για τα ερευνητικά της κέντρα. Στοιχεία του 2016 δείχνουν ότι η εταιρεία ήταν 9η στο Global R&D, 45% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων της Huawei εργάζονται σε αυτό το κομμάτι, ενώ διατηρεί συνολικά 15 R&D centers σε όλο τον κόσμο και ακόμη 36 κέντρα καινοτομίας σε συνεργασία με άλλες εταιρείες και 45 κέντρα κατάρτισης. Επιπλέον, σήμερα η Huawei κατέχει τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη με σχεδόν 2.400 αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και της έχουν χορηγηθεί περίπου 1.000 πατέντες σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (EPO) του 2016.
Πέρα από την Κίνα, ερευνητικά κέντρα της Huawei βρίσκονται σε περιοχές όπως η Ιαπωνία, η Μόσχα, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Σαν Φρανσίσκο και φυσικά, όπως προαναφέραμε, η Φινλανδία.
Στο Ελσίνκι, οι αρμοδιότητες του Huawei RCC laboratory που επισκεφθήκαμε αφορούν τομείς όπως η τεχνολογία web, το graphics software, η ασφάλεια, η επικοινωνία 5G, αλλά και οι αρχιτεκτονικές καινοτομίες. Στο Τάμπερε, το Huawei Multimedia Laboratory δραστηριοποιείται στο κομμάτι των καινοτομιών στο κομμάτι των οπτικών και συνολικά της εικόνας αλλά και του ήχου.
Δείτε φωτογραφίες από το ερευνητικό κέντρο της Huawei στο Ελσίνκι
Δείτε φωτογραφίες από το ερευνητικό κέντρο της Huawei στο Τάμπερε
Mobile AI=On-Device AI+Cloud AI: Η άποψη της Huawei για την τεχνητή νοημοσύνη
Στο ταξίδι μας όμως, είχαμε την ευκαιρία να επικεντρωθούμε και σε κάποιους από τους τομείς της τεχνολογίας, στους οποίους δίνει έμφαση η Huawei αυτό το διάστημα. Στην εταιρεία πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να δρομολογήσει συναρπαστικές εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας, έτσι έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον και τις υλοποιήσεις τους και προς αυτή την κατεύθυνση. Πιστεύουν μάλιστα πως η ιδανική λύση, που η Huawei προτείνει ως Mobile AI, περιλαμβάνει το συνδυασμό On-Device AI με Cloud AI. Με στόχο την άψογη εμπειρία του χρήστη, το συνδυασμό ταχύτητας, αποδοτικότητας, αλλά και ασφάλειας, ο συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης στη συσκευή και στο “σύννεφο” πραγματικά θα κάνουν τη διαφορά, σύμφωνα με τη Huawei, σε σύγκριση με λύσεις άλλων εταιρειών.
Φυσικά, το Kirin 970 chipset, που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία και περιλαμβάνεται στα νέα Mate 10 και Mate 10 Pro, βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση, αποτελώντας το πρώτο AI chipset με ειδική NPU (νευρωνική μονάδα επεξεργασίας) για την εκτέλεση της νέας γενιάς διεργασιών που απαιτούν χρήση ΑΙ. Με δυνατότητες όπως η αναγνώριση προσώπων, αντικειμένων και σκηνών σε πραγματικό χρόνο, γενικότερες βελτιώσεις στον τομέα της κάμερας, της αυτονομίας αλλά και άλλων πεδίων της συσκευής, η Huawei έχει δημιουργήσει ουσιαστικά ένα open Mobile AI computing platform που “μαθαίνει” από το χρήστη του και τις συνήθειες του, βελτιώνοντας γι’ αυτόν κάθε μέρα τη συσκευή του.
Έμφαση στο Cloud και τη διαχείριση των δεδομένων
Τα “δεδομένα” είναι μία λέξη-κλειδί για το μέλλον της τεχνολογίας και η Huawei δίνει έμφαση σ’ αυτά, όπως και στους τρόπους αποθήκευσής τους στο cloud με ασφάλεια. Η εταιρεία προσφέρει στον καταναλωτές ολοκληρωμένες λύσεις στο κομμάτι της διαχείρισης και αποθήκευσης των δεδομένων τους όπως το Huawei ID που χρησιμοποιείται από 300 εκατομμύρια χρήστες σε 200 χώρες, αλλά και εφαρμογές όπως το Phone Clone που φροντίζει για την απροβλημάτιστη μεταφορά δεδομένων κατά την αλλαγή ενός χρήστη σε ένα νέο Huawei smartphone. Στο κομμάτι του Cloud, η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα το Huawei Mobile Cloud service της, ενώ η ενημέρωση που είχαμε θέλει τη διαθεσιμότητα και στην Ευρώπη μέσα στο 2018 του Huawei App Store, με την εταιρεία μάλιστα να ανακοινώνει στις παρουσιάσεις που παρακολουθήσαμε ότι προσφέρει ιδιαίτερες ευκολίες και developers tools στους προγραμματιστές για την ανάπτυξη εφαρμογών.
Οι αριθμοί δείχνουν την πορεία προς την κορυφή
Με την ανάπτυξη στο consumer business group της να φτάνει το 2016 το 35% όσον αφορά τα έσοδα και το 29% όσον αφορά τις αποστολές smartphones, η Huawei είναι μία εταιρεία που απασχολεί ιδιαίτερα το χώρο του mobile με την άνοδό της τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που αφορούν τη χρονιά που διανύουμε, παρουσιάζει 21% ανάπτυξη στο κομμάτι του μεριδίου αγοράς της παγκοσμίως, εκείνο όμως που είναι σημαντικό είναι η ανάπτυξή της ειδικότερα στο premium segment της αγοράς και στις συσκευές άνω των 500 δολαρίων όπου η άνοδός της φτάνει το 141%.
Παγκόσμιες έρευνες δείχνουν ότι η εταιρεία παρουσιάζει αξιοσημείωτη άνοδο και ως brand τους τελευταίους 18 μήνες, σε τομείς όπως το design, η καινοτομία, η εμπιστοσύνη, αλλά και η μόδα. Όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα του brand, παρουσιάζει την ταχύτερη ανάπτυξη στην κατηγορία του.
30 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Huawei είναι ένας από τους συνεχώς ανερχόμενους παγκόσμιους κολοσσούς. Διαθέτει 180.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο, ICT λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται σε περισσότερες από 170 χώρες “υπηρετώντας” το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού. Στη Φινλανδία γνωρίσαμε καλύτερα τη φιλοσοφία της και μπορέσαμε, τελικά, να εξηγήσουμε αυτή την πορεία προς την κορυφή. Και σίγουρα για το μέλλον μας επιφυλλάσσει πολλά περισσότερα, “γράφοντας νέες σελίδες” τεχνολογικών εξελίξεων με τα προϊόντα και τις υλοποιήσεις της…