Η Lenovo ανακοίνωσε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού του έτους που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017. Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα 11.8 δισεκατομμύρια δολάρια, μία αύξηση της τάξεως του 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και αύξηση κατά 18% σε σύγκριση με το πρώτο οικονομικό τρίμηνο. Συγκριτικά με το περασμένο τρίμηνο, η Lenovo παρουσίασε αυξήσεις εσόδων και στα τρία από τα βασικά της τμήματα – το Data Center Group, το Mobile Business Group και το PC & Smart Devices Group – επιβεβαιώνοντας πως η ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής τριών φάσεων αποδίδει και παράγει σταθερά βελτιωμένα αποτελέσματα από όλο το portfolio των προϊόντων της. Για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο, τα έσοδα προ φόρων αυξήθηκαν κατά 104 εκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας σημαντική ανάκαμψη από τις απώλειες του περασμένου τριμήνου.
Σε συνέχεια του πιο ολοκληρωμένου λανσαρίσματος σε επίπεδο προϊόντων της ιστορίας του, που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο τρίμηνο, το Data Center Group (DCG) της Lenovo, υποστηρίχθηκε από μία ανανεωμένη δομή του καναλιού του και παρουσίασε αυξήσεις εσόδων σε σύγκριση με το περασμένο έτος εκτός Κίνας, κυρίως στις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Με τα νέα τηλέφωνα Moto να αποδίδουν καλά στις βασικές αγορές, το Mobile Business Group (MBG) της Lenovo παρουσίασε βελτιώσεις εσόδων σε σύγκριση με το περασμένο έτος, με ισχυρό momentum πωλήσεων στην Δυτική Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Λατινική Αμερική, και απέφερε συνολική αύξηση εσόδων για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο.
Το PC/Smart Devices Group (PCSD) της Lenovo, ήταν επίσης κερδοφόρο σε όλες τις αγορές, με ιστορικό υψηλό στο μερίδιο αγοράς της τάξεως του 21.3% στις περιοχές Ευρώπη/Μέση Ανατολή και Αφρική. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου οικονομικού τριμήνου λάνσαρε το Star Wars: Jedi Challenges, μια νέα συνεργασία AR με την Disney και γιόρτασε την 25η επέτειο από το λανσάρισμα του εμβληματικού ThinkPad, στο κλείσιμο του τριμήνου.
Επιπλέον, η Lenovo σήμερα οριστικοποίησε τη συμφωνία για το joint venture με την Fujitsu, όπου οι δύο εταιρείες θα ενώσουν τις δυνάμεις τους – αξιοποιώντας τις δυνατότητες της Fujitsu στις παγκόσμιες πωλήσεις, την εξυπηρέτηση πελατών, το R&D και την παραγωγή- σε συνδυασμό με την παρουσία της Lenovo σε παγκόσμια κλίμακα.
Καθώς η Lenovo εξακολουθεί να επιδιώκει ευκαιρίες υψηλής ανάπτυξης και νέες συνεργασίες, κυρίως σε βασικές αγορές, η συγκεκριμένη συνεργασία θα ενισχύσει την ηγεσία της Lenovo στα PC σε παγκόσμιο επίπεδο και θα βοηθήσει στην συνεχόμενη κερδοφόρα ανάπτυξη.
“Κατά τη διάρκεια του περασμένου τριμήνου, συνεχίσαμε να προοδεύουμε στον επιχειρηματικό μας μετασχηματισμό με την στρατηγική των τριών φάσεων. Διατηρήσαμε κορυφαία κερδοφορία στην αγορά των PC και ξεπεράσαμε τον ανταγωνισμό μας σε σύγκριση με το περασμένο έτος. Στο τμήμα των Data Center ο μετασχηματισμός μας έχει τεθεί σε ισχύ με μια ενισχυμένη ομάδα πωλήσεων, νέα παγκόσμια δομή καναλιού και προγράμματα, αλλά και νέα ανταγωνιστικότητα. Η ανάκαμψη του τμήματος mobile είναι ακόμα σε εξέλιξη και στις περισσότερες αγορές είδαμε ισχυρή ανάπτυξη της αγοράς, σε σχέση με τον κλάδο.”, δήλωσε ο Yang Yuanqing, Chairman και CEO της Lenovo. “Ο συνδυασμός ισχυρής εκτέλεσης και η δόμηση σταθερών θεμελίων συνεχίζει να είναι η βασική δύναμη της Lenovo. Η ανάκαμψη της αγοράς μας στη Βραζιλία αποτελεί ένα καλό παράδειγμα. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στη δόμηση θεμελίων και ανταγωνιστικότητας για τις νέες δύο μηχανές ανάπτυξης που θα αποφέρουν σταθερά και διατηρήσιμα αποτελέσματα”.
Το μικτό κέρδος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 0.3 τοις εκατό σε σύγκριση με το περασμένο έτος, στα 1.6 δισεκατομμύρια δολάρια, μία τριμηνιαία αύξηση της τάξεως του 18.2 τοις εκατό. Το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν στο 13.7%, μια μικρή τριμηνιαία αύξηση. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 94 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με το περασμένο τρίμηνο. Τα βασικά έσοδα μετοχών ανήλθαν στα 1.26 US cents ή 9.85 HK cents. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lenovo δήλωσε προσωρινό μέρισμα της τάξεως των 6.0 HK cents ανά μετοχή.
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΝΑ BUSINESS GROUP
Το τμήμα PC και Smart Devices (PCSD) της Lenovo, παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση εσόδων σε σύγκριση με το περασμένο έτος – της τάξεως του 7% και αύξηση 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο με έσοδα 8.4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η μέση τιμή πώλησης για τα προϊόντα PCSD αυξήθηκε κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς η Lenovo συνέχισε να εστιάζει στην καινοτομία και σε ένα higher-value portfolio προϊόντων.
Το τμήμα του PCSD που περιλαμβάνει PC, tablets και έξυπνες συσκευές, ήταν για μία ακόμα φορά κερδοφόρο σε όλες τις αγορές, διατηρώντας την κορυφαία στον κλάδο κερδοφορία της τάξεως του 4.4 τοις εκατό, καθώς οι καταναλωτές είχαν στην διάθεσή του ένα βελτιωμένο σύνολο προϊόντων που οδήγησε και στα θετικά αποτελέσματα του τριμήνου. Η Lenovo πούλησε 14.5 εκατομμύρια τεμάχια παγκοσμίως, παραμένοντας σταθερή σε σύγκριση με το περασμένο έτος και σε σύγκριση με την ελαφρά πτώση που παρουσίασε η συνολική αγορά. Οι πωλήσεις σε tablets της Lenovo παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 8.9% σε σύγκριση με το περασμένο έτος με πωλήσεις 2.97 εκατομμυρίων μονάδων, σε μια αγορά που παρουσίασε πτώση της τάξεως του 9.4%.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου η Lenovo σε συνεργασία με τη Disney παρουσίασαν με διθυραμβικές κριτικές το Star Wars: Jedi Challenges, ένα νέο προϊόν επαυξημένης πραγματικότητας που δίνει την ευκαιρία στους φίλους των Star Wars να ζήσουν μια μοναδική Jedi εμπειρία. Το Jedi Challenges υποστηρίζει ένα smartphone powered Lenovo Mirage-AR headset, χειριστήριο Lightsaber, Tracking Beacon, και ώρες από Star Wars gameplay, και θα είναι διαθέσιμο την περίοδο των γιορτών. Το momentum από τις προ-παραγγελίες είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Η Lenovo γιόρτασε επίσης την 25η επέτειο του εμβληματικού ThinkPad, που με περισσότερες από 125 εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις σε τεμάχια, συνεχίζει να κυριαρχεί με μοντέλα όπως το ThinkPad X1 Carbon.
Για το τμήμα Data Center Group (DCG), που περιλαμβάνει servers, συστήματα αποθήκευσης δεδομένων, software και υπηρεσίες, παρακολουθήσαμε ισχυρή αύξηση εσόδων σε σύγκριση με το περασμένο έτος κυρίως στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης/Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Πιο συγκεκριμένα, στην Βόρεια Αμερική καταφέραμε αύξηση εσόδων της τάξεως του 10%, καθώς οι επενδύσεις στην ανανεωμένη δομή καναλιού, ένα νέο portfolio προϊόντων, η εκπαίδευση στις πωλήσεις και νέες συνεργασίες, συνέχισαν να οδηγούν τον μετασχηματισμό του τμήματος Data Center για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο.
Η Lenovo είδε επίσης βελτιώσεις στην Κίνα με τριμηνιαία αύξηση εσόδων 7%. Τα τελευταία τρίμηνα στην αγορά της Κίνας ήταν γεμάτα προκλήσεις, ωστόσο οι βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν μαζί με τη νέα ηγεσία και μια διευρυμένη ομάδα πωλήσεων, βοηθούν στην ανάκαμψη του τμήματος και οδηγούν σε νέους πελάτες σε τομείς όπως το hyperscale, τα big data, και το private cloud. Οι πολυθενικές- πελάτες της Lenovo παρουσίασαν δυναμική ανάπτυξη της τάξεως του 18% σε σύγκριση με το περασμένο έτος και οι υπηρεσίες bookings αναπτύχθηκαν περισσότερο από 100% σε σύγκριση με το περασμένο έτος, χτίζοντας γερά θεμέλια για το μέλλον. Το Software Defined Infrastructure συνέχισε να αναπτύσσεται κατά το δεύτερο τρίμηνο. Το momentum του τμήματος Data Center της Lenovo έχει χτιστεί γύρω από τις πρόσφατες επιτυχίες στο high-performance computing, με συνεχόμενες νίκες και προγράμματα για μερικούς από τους μεγαλύτερους πελάτες και τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.
Το τμήμα Mobile Business Group (MBG) της Lenovo, που περιλαμβάνει τα Moto και τα Lenovo smartphones παρουσίασε μικρή αύξηση εσόδων σε σύγκριση με το περασμένο έτος και μία αξιοσημείωτη τριμηνιαία αύξηση της τάξεως του 19%, που οδηγήθηκε κυρίως από τα Moto smartphones με αύξηση για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο. Τα μοντέλα Moto G και Moto E είδαν σημαντική αύξηση σε ζήτηση σε σύγκριση με το περασμένο έτος ενώ το Moto Z παρουσίασε τριμηνιαία αύξηση της τάξεως του 18%. Η αναλογία πωλήσεων των Moto Mods σε σχέση με το smartphone αυξήθηκε στο 37% σε σύγκριση με το 30% του περασμένου τριμήνου.
Παγκοσμίως, η Lenovo πούλησε 15.3 εκατομμύρια smartphones, μία αύξηση 10% σε σύγκριση με το περασμένο έτος και τριμηνιαία αύξηση 37%. Σημαντικό ρόλο στη συνολική αύξηση έπαιξαν οι αγορές της Δυτικής Ευρώπης (αύξηση πωλήσεων 71%), της Λατινικής Αμερικής (αύξηση 69%) και της Βόρειας Αμερικής (αύξηση 67%). Στην Λατινική Αμερική, η Lenovo κατάφερε ιστορικό υψηλό μερίδιο αγοράς της τάξεως του 17.7%, με ανάπτυξη 6.5 πόντων σε σύγκριση με το περασμένο έτος.
Η Lenovo συνέχισε τη στρατηγική της προστατεύοντας την κορυφαία της θέση στην αγορά της Λατινικής Αμερικής με ανάπτυξη μεριδίου αγοράς και βελτίωσης του κέρδους, ενώ παράλληλα ακολούθησε επιθετική στρατηγική σε ώριμες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική, όπου κέρδισε 1.7 πόντους μεριδίου αγοράς σε σύγκριση με το περασμένο έτος, όπως επίσης και στην Δυτική Ευρώπη. Η Lenovo συνέχισε επίσης να επιδιώκει υγιή ανάπτυξη σε βασικές αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ινδία, όπου αναπτύχθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το περασμένο έτος και 83% τριμηνιαία αύξηση.