Η Μαύρη Παρασκευή έχει γίνει ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα. Το 2016 πολλές αλυσίδες καταστημάτων, κυρίως με ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας, καθώς και τα μεγάλα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κατέγραψαν ρεκόρ πωλήσεων, με μεγάλες ουρές πελατών να σχηματίζονται έξω από τις πόρτες τους, σε συνδυασμό με υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ οι εκπτώσεις κυμαίνονταν από 20% έως 40% στις περισσότερες περιπτώσεις. Η νεοφερμένη αυτή πρακτική έδωσε ώθηση στην -πληγείσα από την κρίση- αγορά, δίνοντας στους εμπόρους τη δυνατότητα να προσφέρουν ειδικές τιμές και να ‘ξεφορτωθούν’ το στοκ τους ενόψει των επερχόμενων εορτών των Χριστουγέννων και της Νέας Υόρκης
Αν θέλετε να επωφεληθείτε τα μέγιστα για μία από τις πλέον δραστήριες και ‘φορτωμένες’ ημέρες του χρόνου, την Μαύρη Παρασκευή (Black Friday), τώρα είναι η σωστή στιγμή να βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας ‘δουλεύει ρολόι’: έχετε τακτοποιήσει το stock σας για να ανταπεξέλθετε στην αυξημένη αγοραστική ζήτηση αυτής της ημέρας, έχετε οργανώσει όπως πρέπει τα εργαλεία για να προσελκύσετε και να μεγιστοποιήσετε το πελατολόγιό σας, καθώς και για να επιμηκύνετε την περίοδο των εορταστικών προσφορών πέραν της παραδοσιακής Μαύρης Παρασκευής και λοιπών ημερών αιχμής της περιόδου αυτής που κορυφώνεται τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Παρακάτω θα βρείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές από την PayPal, για να είστε πανέτοιμοι για την αυξημένη αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εορτών:
Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα mobile–ready
Ανεξαρτήτου του μεγέθους της επιχείρησης σας, οι πελάτες προτιμούν να περιηγούνται ή να κάνουν αγορές από τις κινητές τους συσκευές. Η κίνηση στις ιστοσελίδες μέσω κινητών συσκευών καταλαμβάνει πλέον πάνω από το 50% της συνολικής διαδικτυακής κίνησης σύμφωνα με το StatCounter, την υπηρεσία που παρακολουθεί την παγκόσμια χρήση του διαδικτύου. Είναι προφανές πόσο απαραίτητο είναι για μια εταιρική ιστοσελίδα να είναι βελτιστοποιημένη για κινητές συσκευές, ώστε οι πελάτες να περιηγούνται, να ψάχνουν, να επιλέγουν και να πληρώνουν για τις επιλογές τους εύκολα και γρήγορα. Αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό κατά τις ώρες και ημέρες αιχμής της αγοραστικής κίνησης.
Σκεφτείτε τι είναι αυτό που δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να μετακινηθεί εύκολα από την επιλογή των προϊόντων στη διαδικασία checkout και στην αγορά. Κρατήστε το σχεδιασμό του site απλό και προσαρμόσιμο σε μικρές οθόνες, χρησιμοποιήστε μεγαλύτερα fonts και κουμπιά, ελαχιστοποιήστε τα απαραίτητα για την είσοδο στοιχεία, και πολύ σημαντικό, θυμηθείτε να έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεσή σας πριν από τη Μαύρη Παρασκευή για να τα δοκιμάσετε στην πράξη! Υπάρχουν πλατφόρμες όπως το Shopify, το SquareSpace, το Opencart, το Cs-cart και το BigCommerce, οι οποίες δύνανται να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για κινητές συσκευές με δυναμικά εργαλεία και πρωτότυπες λύσεις και δυνατότητες.
Απλοποιήστε τις αγορές – τόσο online όσο και offline
Εάν οι πελάτες δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με λίγα μόνο κλικ, τότε θα πάρουν χωρίς δεύτερη σκέψη την απόφαση να εγκαταλείψουν τα καλάθια αγορών τους και να αναζητήσουν άλλη σχετική επιχείρηση. Μια έρευνα αποδεικνύει ότι περισσότερο από το 45% όλων των εγκαταλελειμμένων καλαθιών προκύπτει κατά το στάδιο της πληρωμής στο checkout. Παρέχοντας στους πελάτες μια απρόσκοπτη εμπειρία checkout – όπως την υπηρεσία PayPal One Touch™ ή ένα άλλο ψηφιακό πορτοφόλι και διαθέτοντας επιλογές πληρωμών όπως όλους τους τύπους χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, διασφαλίζετε ότι οι πελάτες θα παραμείνουν μαζί σας.
Για τις αγορές offline, οι έμποροι θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν εξοπλιστεί με την κατάλληλη τεχνολογία που θα τους διασφαλίζει την αποδοχή κάθε είδους πληρωμών από τα σημεία πώλησης και συναλλαγών. Είτε πρόκειται για ένα συμβατικό φυσικό κατάστημα ή για ένα pop-up shop, το να διαθέτετε μια τερματική συσκευή αποδοχής καρτών σας δίνει την ευελιξία να δέχεστε οποιαδήποτε πληρωμή οπουδήποτε.
Αξιοποιείστε εργαλεία εξαιρετικής επιχειρηματικής απόδοσης
Ένα σύστημα email marketing είναι ένα παράδειγμα για το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν εύκολα να δώσουν ώθηση στην ανάλογη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις εορταστικές προσφορές. Καθώς οι επισκέπτες και υποψήφιοι αγοραστές εμπλέκονται σε πάμπολλα ψηφιακά κανάλια, το email marketing αποτελεί ακόμα έναν από τους πλέον αποδοτικούς τρόπους σύνδεσης και επικοινωνίας με τους πελάτες.
Είναι απαραίτητο να συνεργαστείτε με μια υπηρεσία email που σας επιτρέπει να στέλνετε επικοινωνιακό υλικό όπως newsletters, νέα, ειδικές καμπάνιες και λοιπές χρήσιμες πληροφορίες για τις επερχόμενες εορταστικές εκπτώσεις – όπως και να στοχεύετε απευθείας στους πελάτες σας. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι πλατφόρμες όπως το Mailchimp, το Constant Contact, καθώς και η επιτυχημένη ελληνική εταιρεία με διεθνή παρουσία Moosend, διαθέτουν γενικότερα τόσο την εμπειρία όσο και τις καλύτερες πρακτικές για το email marketing, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο στους εμπόρους ώστε να επικεντρωθούν απερίσπαστοι σε άλλους κρίσιμους τομείς της επιχείρησής τους.
Αποκτήστε την χρηματοδότηση που χρειάζεστε – και προσφέρετέ την στους πελάτες σας!
Η διαχείριση και εξοικονόμηση χρημάτων ενδέχεται να είναι δύσκολη υπόθεση κατά την περίοδο των εορτών και για εσάς, τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, αλλά και για τους ίδιους τους πελάτες σας. Οι καταναλωτές προμηθεύονται τα δώρα για τους συγγενείς και τους φίλους τους, ενώ εσείς πρέπει να έχετε ικανό απόθεμα για να εξασφαλίσετε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων που επιθυμούν οι πελάτες σας και, επίσης, το προσωπικό σας να βρίσκεται σε ετοιμότητα ώστε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της αυξημένης εορταστικής κίνησης.
Υπάρχουν αρκετές εταιρείες που διαθέτουν πιστωτικά κονδύλια και κεφάλαια κίνησης για τις μικρές επιχειρήσεις που το έχουν ανάγκη. Το να διαθέτετε τη σωστή ταμειακή ροή είναι απολύτως απαραίτητο για τους εμπόρους κατά την εορταστική περίοδο. Οι έμποροι επίσης μπορούν να προσφέρουν επιλογές πίστωσης που μπορούν να μετατρέψουν τους απλούς ανώνυμους επισκέπτες σε τακτικούς πελάτες. Για παράδειγμα, το να συνεργάζεσαι με κάποιον που μπορεί να προσφέρει στους αγοραστές επιλογές πίστωσης κατά τη διάρκεια του check out, εισάγοντας απλώς δύο στοιχεία, επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα μεγαλύτερης αξίας και να τα πληρώσουν αργότερα με ένα πιο ευέλικτο και άνετο χρονοδιάγραμμα.
Επωφεληθείτε από τις εορταστικές περιόδους ανά την υφήλιο
Τέλος, το να πραγματοποιείτε διεθνείς πωλήσεις και να εκμεταλλεύεστε τις εορταστικές περιόδους ανά τον κόσμο δεν είναι πλέον κάτι τόσο δύσκολο. Εορτές και αργίες όπως η Boxing Day (η 2η ημέρα των Χριστουγέννων) και η Singles’ Day στην Κίνα (11 Νοεμβρίου), μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές ευκαιρίες για να δελεάσουν αγοραστές από τις αντίστοιχες χώρες. Το να έχετε κοντά σας τους σωστούς συνεργάτες που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε εύκολα και ανώδυνα τις διασυνοριακές σας πωλήσεις είναι καίριας σημασίας· υπάρχουν συγκεκριμένα εταιρικά προγράμματα που μπορούν να βοηθήσουν τους εμπόρους να δημιουργήσουν παγκόσμιες εκδόσεις της ιστοσελίδας τους, να μεταφράσουν, να δώσουν τοπικό χαρακτήρα, ακόμα και να διαχειριστούν τις αποστολές και τις επιστροφές προϊόντων ανά την υφήλιο.
Η Μαύρη Παρασκευή και η αναμενόμενη φρενίτιδα των εορταστικών αγορών δεν είναι μακριά. Η έγκαιρη υιοθέτηση των σωστών εργαλείων μπορεί να γλυτώσει τους εμπόρους από το άγχος, την ταλαιπωρία και τους μπελάδες της τελευταίας στιγμής. Με την κατάλληλη στοχευμένη προεργασία και τα σωστά εργαλεία, οι φετινές γιορτές μπορεί να αναδειχθούν στην πιο γεμάτη και προσοδοφόρα περιόδο που έχετε ζήσει μέχρι τώρα!