Αλλάζουν το τοπίο στην τηλεπικοινωνιακή αγορά οι επενδύσεις των παρόχων ΟΤΕ, Vodafone και Wind, σε Δίκτυα Νέας Γενιάς (NGA) ικανά να παρέχουν υψηλότερες ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο, σε συνδυασμό με τις εμπορικές συμφωνίες που ανακοινώθηκαν για την από κοινού διάθεση δημοφιλούς τηλεοπτικού περιεχομένου.
Στο καινούργιο σκηνικό θα συμβάλει επίσης η περαιτέρω μείωση του αριθμού των παρόχων (από 5 σε 4 ή και σε 3) εφόσον η διαδικασία πώλησης της Cyta Ελλάδος ολοκληρωθεί επιτυχώς, καθώς και πιθανές ανάλογες εξελίξεις στη Forthnet.
Το τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες ΟΤΕ, Vodafone και Wind, οι οποίες επενδύουν στην αναβάθμιση των δικτύων τους στο πλαίσιο του Κανονισμού της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) για το vectoring θα ανακοινώσουν ταυτόχρονα τις νέες αναβαθμισμένες υπηρεσίες σύνδεσης στο Διαδίκτυο, δηλαδή ταχύτητες σύνδεσης 50, 100 και 200 Mbps, οι οποίες θα είναι εμπορικά διαθέσιμες σταδιακά στις περιοχές που οι τρεις εταιρείες θα ολοκληρώνουν το δίκτυο NGA. Τις υπηρεσίες αυτές δύναται να τις διαθέτουν στους συνδρομητές τους, αγοράζοντας χονδρική από τις εταιρείες που δημιουργούν τα NGA και οι Forthnet και Cyta.
Η διπλή εμπορική συμφωνία της Forthnet εκτός από την τηλεπικοινωνιακή αγορά διαφοροποιεί και την αγορά της τηλεόρασης γενικότερα, με δεδομένο ότι ειδικά το αθλητικό περιεχόμενο, που θεωρείται το δημοφιλέστερο, διανέμονταν έως τώρα αποκλειστικά. Η ώθηση στο μεταξύ που θα δώσει στη συνδρομητική τηλεόραση η είσοδος των Vodafone και Wind με δημοφιλές περιεχόμενο πιθανότατα να επισπεύσει τη δημιουργία της συνδρομητικής πλατφόρμας που σχεδιάζουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας στο πλαίσιο της Digea.
H Vodafone είναι έτοιμη να παρέχει υπηρεσία με το αθλητικό περιεχόμενο των επτά καναλιών Novasports (Vodafone TV Sports+) στο οποίο περιλαμβάνονται το ελληνικό πρωτάθλημα της Super League, το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ της EuroLeague και άλλα μεγάλα αθλητικά γεγονότα.
Η Wind θα ξεκινήσει την πιλοτική λειτουργία της τηλεοπτικής της πλατφόρμας σε ένα μήνα με 500 συνδρομητές και το εμπορικό λανσάρισμα της νέας της υπηρεσίας προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο του 2018. Ως βασικό πλεονέκτημα της υπηρεσίας που θα δώσει είναι η δυνατότητα ο συνδρομητής να έχει διαθέσιμο το περιεχόμενο σε οποιαδήποτε συσκευή του.
Οι παράλληλες συζητήσεις των Vodafone – Wind (συνολικά κατέχουν το 40% των μετοχών της Forthnet, ωστόσο, το ποσοστό αυτό θα μειωθεί σημαντικά αν οι δανείστριες τράπεζες αποφασίσουν τη μετατροπή των ομολογιών της Forthnet σε μετοχές) με τη διοίκηση της Forthnet ξεκίνησαν το καλοκαίρι. Οι δύο εταιρείες προηγουμένως είχαν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για την από κοινού εξασφάλιση δημοφιλούς τηλεοπτικού περιεχόμενου.
Το σκηνικό των αλλαγών συμπληρώνει η διαδικασία πώλησης της Cyta. Όπως λέγουν στελέχη της αγοράς αυτό που κυρίως θα προσθέσει στις εγχώριες ενδιαφερόμενες εταιρείες (Vodafone και Wind) μια τέτοια εξαγορά είναι ένας σημαντικός όγκος συνδρομητών. Μένει να δούμε λοιπόν στην εξέλιξη της διαδικασίας πόσο θα αποτιμηθεί η συνδρομητική βάση της Cyta και αν η μητρική εταιρεία και το πολιτικό σύστημα της Κύπρου θα είναι σε θέση να αποδεχθούν την προτεινόμενη αποτίμηση ή αν θα δρομολογηθούν διαφορετικού τύπου εξελίξεις.