Παράλληλα, ο ΣΕΠΕ σημειώνει πως η υπεράσπιση των Πνευματικών Δικαιωμάτων, αν και είναι αυτονόητη, δεν πρέπει να επιτυγχάνεται επιβαρύνοντας υπέρμετρα καταναλωτές, επιχειρήσεις και δημόσιο τομέα. Θέση που υπογραμμίζει και η επιστολή του DIGITALEUROPE (European Digital Technology Industry Association – Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Ψηφιακής Τεχνολογίας), στην οποία σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς αναμένεται να εκδώσει Σύσταση που θα εναρμονίζει και θα ενιαιοποιεί τους κανόνες θέσπισης και είσπραξης των αμοιβών υπέρ των δημιουργών, κ.λπ. για την ιδιωτική αναπαραγωγή των έργων τους. Γεγονός που θα καθιστούσε απολύτως εύλογο για τη χώρα μας να αναμένει τόσο την προσεχή έκδοση της Σύστασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και την επικείμενη αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας περί Πνευματικών Δικαιωμάτων.Αντιθέτως, νομοθέτησε τη σχετική διάταξη κάτι το οποίο δεν συμφωνεί με την κοινή ευρωπαϊκή νομοθεσία, νομολογία και πρακτική.
Είναι σαφές ότι μια τέτοια επιβάρυνση πλήττει το μεγάλο στόχο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, θέτοντας προσκόμματα τόσο για τον πολίτη, όσο και για το δημόσιο για την απόκτηση προϊόντων τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, αποτελεί καίριο πλήγμα στη διεθνή ανταγωνιστικότητα του κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών δεδομένου ότι αυξάνει το κόστος διάθεσης των προϊόντων τεχνολογίας των ελληνικών επιχειρήσεων έναντι των ανταγωνιστών τους στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια που δραστηριοποιούνται. Η χώρα μας καθίσταται πλέον “πρωταθλήτρια” επιβαρύνσεων στον τομέα αυτό, έχονταςτα υψηλότερα ποσοστά “ψηφιακού τέλους” στην Ευρώπη με € 65 εκατ. Αν λάβουμε ως παράδειγμα την Ισπανία, μια χώρα που η αγορά ΤΠΕ είναι 704% μεγαλύτερη σε αξία από την αγορά της Ελλάδας, το “ψηφιακό τέλος” δεν ξεπερνά τα € 50 εκατ. σε ετήσια βάση. Αν ίσχυε το ίδιο καθεστώς που μόλις ψηφίστηκε στη χώρα μας, θα έπρεπε η Ισπανία να έχει ψηφιακό τέλος € 352 εκατ. Αντίστοιχα, αν ακολουθούσαμε το παράδειγμα της Ισπανίας, το “ψηφιακό τέλος” στην Ελλάδα, στο σύνολο του, δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει τα €9 εκατ.
Επίσης, είναι κρίσιμο να αναφέρουμε ότι η Βουλγαρία, η Δανία, η Εσθονία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα, η Πολωνία και η Φινλανδία, Μέλη – Κράτη της Ε.Ε. των 28, δεν καταβάλλουν “ψηφιακό τέλος”.Έτσι, το νομοθέτημα του Υπουργείου Πολιτισμού έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την τοποθέτηση και τις διακηρύξεις του Πρωθυπουργού σχετικά με τον κεντρικό στρατηγικό ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, που αποτελεί και κομβικό σημείο για την έξοδο από την κρίση.