Επηρεασμένα από την οικονομική κρίση και την «συντηρητική εμπορική πολιτική» (όπως αναφέρεται από την ίδια την εταιρεία) είναι τα αποτελέσματα της Forthnet για το 2016, με μείωση εσόδων και συνδρομητών αλλά και περιορισμό των ζημιών ως τελικό αποτέλεσμα.
Οι συνολικές συνδρομές της είναι μειωμένες κατά 10,1%, ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν σε 324,7 εκατ. ευρώ μειωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 7,8%. Οι ζημιές προ φόρων είναι μειωμένες σε σχέση με το 2015 στα 25 εκατ. (από 49,6 εκατ.) και οι ζημιές μετά φόρους διαμορφώθηκαν σε 23,7 εκατ. ευρω από 53,9 εκατ. Η εισηγμένη συνεχίζει να εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια (172,2 εκατ.), το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεών της είναι στα 451,5 εκατ. ευρώ και τα διαθέσιμά της 4,9 εκατ. ευρώ.
Ο δανεισμός της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας εμφανίζεται μειωμένος στα 255 εκατ. ευρώ (από τα 324 εκατ.) καθώς έχει μεσολαβήσει η έκδοση του ομολογιακού δανείου μετατρέψιμου σε μετοχές (περίπου 69 εκατ. ευρώ) το οποίο όπως είναι γνωστό έχει καλυφθεί εξολοκλήρου από τις δανείστριες τράπεζες.
Βάσει της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Forthnet οι προσπάθειες βελτιστοποίησης της κοστολογικής της βάσης αύξησαν το περιθώριο EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) από 14,3% σε 16,9%. Τα προσαρμοσμένα EBITDA του δωδεκαμήνου του 2016 ανήλθαν στα 54,8 εκατ., έναντι 50,5 εκατ. του δωδεκαμήνου του 2015 (αύξηση 8,6%).
Η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία εμφανίζει μείωση της συνδρομητικής της βάσης σε όλες τις κατηγορίες των υπηρεσιών που δραστηριοποιείται. Αναλυτικότερα, στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2016, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ήταν 301,6 χιλ. (μείωση 12,9%). Οι συνδρομητές της στις ευρυζωνικές υπηρεσίες ήταν 581,7 χιλ. μειωμένοι 9,2%, ενώ οι συνδρομητές της Pay TV 439,4 χιλ. (μειωμένοι κατά 11,2%).
Στη δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πάνος Παπαδόπουλος σημείωσε: «Η συνεχιζόμενη ύφεση της Ελληνικής Οικονομίας επηρέασε αρνητικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και το 2016, ενώ η επιβολή φορολογίας 10% στη συνδρομητική τηλεόραση και η απόδοση της Superleague, επηρέασαν αρνητικά τη συνδρομητική μας βάση. Σε αυτό το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον διατηρήσαμε μία συντηρητική εμπορική πολιτική και βελτιώσαμε περαιτέρω το κοστολογικό μοντέλο της εταιρείας. Ως εκ τούτου πετύχαμε σημαντική βελτίωση του EBITDA, παρά την κάμψη των συνολικών εσόδων. Μετά την επιτυχή έκδοση του Μετατρέψιμου Ομολογιακού Δανείου και την κάλυψη της βασικής προϋπόθεσης για την αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας, επικεντρωνόμαστε στα επιχειρησιακά μας πλάνα με βασικό άξονα τις καινοτόμες υπηρεσίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία των συνδρομητών μας».