Άνοδο 12,7% σημείωσε το 2016 η διαδικτυακή διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το IAB Hellas με τη συνεργασία 22 Publishers/Networks, που μετρά 133 επιμέρους sites.
Στα ταμεία των sites διοχετεύθηκαν την περασμένη χρονιά περί τα 77,2 εκατ. ευρώ έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2015. Αντίθετα το 2015 σημειώθηκε «βουτιά» της διαδικτυακής διαφημιστικής δαπάνης 13%.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα πάντα με το IAB Hellas το α’ τρίμηνο η διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο ήταν 12,8 εκατ. ευρώ, το β΄ τρίμηνο, 21,2 εκατ. ευρώ, το γ΄ τρίμηνο, 18,5 εκατ. ευρώ και το δ’ τρίμηνο, 23,2 εκατ. ευρώ.
Οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αποτέλεσαν και το 2016 την κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε επίπεδο έτους (μερίδιο 19,7% έναντι 21,8% το 2015) καθώς η display δαπάνη στον κλάδο αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ.
«Αργυρό» μετάλλιο απορρόφησης διαφημιστικών κονδυλίων αποσπά ο κλάδος του Λιανεμπορίου με 10,6 εκατ. ευρώ και μερίδιο 13,7% ενώ την τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία των «Τηλεπικοινωνιών» με μερίδιο 12,3% (έναντι 14,1% το 2015) και είσπραξη της τάξεως των 9,5 εκατ. ευρώ. Στην 4η θέση βρέθηκε η κατηγορία «Media Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος» με διαφημιστικά κονδύλια, ύψους 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%).
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση, αποτυπώνονται με βάση τιμές τιμοκαταλόγων Μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.