Η LG Electronics Ελλάς είναι από τις πρώτες εταιρείες που αναγνώρισαν τις αλλαγές στον ελληνικό κλάδο B2B, προχωρώντας σε συνένωση των επαγγελματικών τμημάτων της, αναπτύσσοντας ένα ενιαίο portfolio λύσεων για επαγγελματίες. Ο Γιάννης Μαντάς, ένας από τους πρωτεργάτες του συγκεκριμένου εγχειρήματος, ως επικεφαλής του εν λόγω τμήματος πλέον, συνεχίζει να συνεισφέρει τα μέγιστα στη διαρκή αύξηση των μεριδίων της εταιρείας, καθώς και στην ισχυροποίησή της στην αγορά B2B.
I-C: Η ένταξη σας στο δυναμικό της LG Electronics Ελλάς από το 2004, αποτέλεσε ουσιαστικά την απαρχή για τη σύσταση ενός επαγγελματικού τμήματος, απευθυνόμενο σε εταιρικούς πελάτες. Πως προέκυψε η συγκεκριμένη ανάγκη;
Γ.Μ.: Η LG Electronics Ελλάς ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ελλάδα το 2002. Δύο χρόνια αργότερα, το 2004, και έχοντας ήδη αρχίσει να κυριαρχεί στην αγορά καταναλωτικών αγαθών, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που σε τοπικό επίπεδο αποφάσισαν να επενδύσουν στη Β2Β αγορά, αναπτύσσοντας τόσο το δίκτυο συνεργατών τους όσο και το ανθρώπινο δυναμικό τους.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου, η στρατηγική μας, εστίασε στην υλοποίηση ενδεικτικών έργων αναφοράς, δημιουργώντας μία μεγάλη βάση εγκαταστάσεων, με εφαρμογές Information Display και Επαγγελματικού Κλιματισμού, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ποιότητα, την ανωτερότητα και την καινοτομία που ενσωματώνουν οι επαγγελματικές λύσεις της LG.
Στη συνέχεια, το 2012, αναγνωρίζοντας τις αλλαγές που συντελούνταν στον B2B κλάδο, και δεδομένου του εξαιρετικά μεγάλου εύρους επαγγελματικών αναγκών που μπορούσαμε να καλύψουμε, αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε μία ολιστική στρατηγική, η οποία θα μας επέτρεπε να αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες του εκάστοτε εταιρικού πελάτη συνολικά, και όχι τμηματικά, ανά προϊοντική κατηγορία. Προχωρήσαμε λοιπόν στη συνένωση των επαγγελματικών τμημάτων μας, δηλαδή του τμήματος Εταιρικών πελατών (Β2Β), Κλιματισμού και Ενεργειακών Λύσεων (ΑΕ). Όπως αποδείχθηκε τελικά ήταν σωστή η συγκεκριμένη κίνηση, καθώς η δυναμική που αναπτύχθηκε με την υιοθέτηση της νέας στρατηγικής είχε γρήγορα εντυπωσιακά αποτελέσματα. Δημιουργήσαμε έτσι μία νέα ενιαία ταυτότητα, ενώ λάβαμε ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά μηνύματα από την αγορά για το ενιαίο portfolio λύσεων και τη δυνατότητα που δίναμε στους επαγγελματίες να ικανοποιήσουν το σύνολο των αναγκών τους από μία μόνο εταιρεία.
I-C: Πώς διαγράφεται μέσα στο χρόνο η μέχρι τώρα πορεία του εν λόγω τμήματος;
Γ.Μ.: Η πορεία του τμήματος, παρά τη συνεχή ύφεση της ελληνικής αγοράς, είναι εξαιρετική. Αυτό αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας μας, αφού το τμήμα B2B αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το 25% του συνολικού τζίρου της LG Ελλάς, με συνεχώς αυξανόμενη τάση. Στους επιμέρους τομείς τώρα, η LG Electronics κατέχει την 1η θέση, τόσο στον τομέα των ξενοδοχειακών τηλεοράσεων όσο και σε αυτό των digital signage τηλεοράσεων, με μερίδια που ξεπερνούν το 50%. Επιπλέον, στον τομέα του επαγγελματικού κλιματισμού κατέχουμε μία από τις δύο κορυφαίες θέσεις της αγοράς, με πληθώρα υλοποιημένων έργων, είτε αυτά αφορούν σε ανακαινίσεις ή νέα έργα από κάθε είδους επαγγελματικό χώρο (π.χ. ξενοδοχεία, γραφεία, χώρους λιανικής πώλησης, κτλ.). Τα συγκεκριμένα στοιχεία λοιπόν, αποδεικνύουν με τον πιο σαφή τρόπο ότι βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση, και ότι η συνολική προσέγγιση που υιοθετήσαμε είχε για την εταιρεία εξαιρετικά αποτελέσματα. Τέλος, είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι, καθώς σε κάθε νέα ζήτηση προϊόντων ή λύσεων που διαθέτουμε, κατέχουμε πρωταρχική θέση στη λίστα προμηθευτών των εταιρικών πελάτων.
I-C: Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους βασίζεται η B2B πολιτική της LG Electronics Ελλάς και τι είναι αυτό που σας διακρίνει από τον ανταγωνισμό;
Γ.Μ.: Η LG Electronics πρωτοπορεί έναντι του ανταγωνισμού στις καινοτόμες τεχνολογίες που εφαρμόζει στο σχεδιασμό νέων προϊόντων. Οι τεχνολογίες αυτές αναπτύσσονται λόγω των μεγάλων επενδύσεων στην έρευνα, αλλά και στη συνεχή αναζήτηση των πραγματικών αναγκών του τελικού εταιρικού πελάτη. Για τους λόγους αυτούς είμαστε ο Νο.1 προμηθευτής οικιακών και επαγγελματικών οπτικοακουστικών λύσεων και συστημάτων κλιματισμού, που βοηθούν τους επαγγελματίες και τους τελικούς καταναλωτές να εξοικονομήσουν ενέργεια, να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη τους, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης εκπομπών CO2.
Από εκεί και πέρα, η LG είναι ένας από τους λίγους προμηθευτές στην αγορά που διαθέτουν διευρυμένο χαρτοφυλάκιο επαγγελματικών προϊόντων και λύσεων, που ικανοποιούν ακόμα και τις πλέον ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες των εξειδικευμένων έργων. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τις ξενοδοχειακές τηλεοράσεις και digital signage οθόνες, τις κεντρικές λύσεις κλιματισμού, εξαερισμού και παραγωγής ζεστού νερού με αντλίες θερμότητας, ή ακόμα και τις οθόνες υπολογιστών για χρήση γραφείου και mini-bars.
Τέλος, η LG Electronics διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό παρέχοντας ολοκληρωμένη και πλήρη υποστήριξη στον πελάτη, τόσο πριν όσο και μετά από την πώληση. Σε pre-sales επίπεδο, προσφέρουμε ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, αναλαμβάνοντας τόσο το ρόλο του απ’ευθείας προμηθευτή προϊόντων και λύσεων (hardware & software) όσο και το ρόλο του συμβούλου για την παροχή tailor made υπηρεσιών, εργαλείων και λύσεων που θα καλύψουν τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Επιπλέον, εκτός από την τεχνογνωσία, που είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Business Solutions της LG, στην επιτυχία του τμήματος συμβάλλουν οι έμπειροι και εξειδικευμένοι συνεργάτες μας, οι οποίοι βοηθούν σημαντικά τόσο στην υλοποίηση των έργων όσο και στη σωστή και εύρυθμη λειτουργία τους, μετά από την παράδοσή τους.
Εξίσου σημαντικό για εμάς όμως είναι το after sales support στις επαγγελματικές εφαρμογές, γι’αυτό είμαστε στη διάθεση των πελατών μας ανά πάσα στιγμή, φροντίζοντας να καλύπτουμε ακόμη και το πιο απαιτητικό πρόβλημα. Παράλληλα, με υπηρεσίες 24/7, δυνατότητα για 5 χρόνια εγγύηση, συμβόλαια συντήρησης, υπηρεσία αντικατάστασης αλλά και συνεχή αναβάθμιση του συστήματός τους, οι πελάτες μας απολαμβάνουν πλήρη και συνεχή υποστήριξη.
I-C: Η LG Electronics Ελλάς κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ολοκληρωμένων επαγγελματικών λύσεων, όπως ψηφιακή σήμανση, θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός κ.ά. Πόσο έχουν επηρεαστεί οι πωλήσεις των επαγγελματικών προϊόντων σας, σε καθέναν από τους παραπάνω κλάδους, εν μέσω μίας οικονομίας που ζει σε διαρκή βαθιά ύφεση;
Γ.Μ.: Σίγουρα η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, λόγω της περιορισμένης ρευστότητας και της αστάθειας των εξελίξεων, έχει «δυσκολέψει» συνολικά την αγορά των ηλεκτρονικών αγαθών. Ωστόσο, μέσα στην περίοδο της κρίσης, οι συνθήκες ανταγωνισμού αλλάζουν βίαια και ξαφνικά, βάζοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα ακόμα και των μεγαλύτερων εταιρειών. Παρ’όλα αυτά, δημιουργούνται ταυτόχρονα ευκαιρίες, οι όποιες οδηγούν στην ανακατανομή των μεριδίων αγοράς. Η LG Electronics Ελλάς ανήκει στις εταιρείες που εκμεταλλεύτηκαν τα νέα δεδομένα, καταφέρνοντας ν’αυξήσει δραματικά τα μερίδιά της και ισχυροποιώντας την παρουσία της στον χάρτη της ελληνικής Β2Β αγοράς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τόσο στην ελληνική όσο και στην κυπριακή αγορά, την αύξηση των πωλήσεων μας, την ενδυνάμωση του δικτύου στρατηγικών συνεργατών μας, αλλά και την ενίσχυση της θέσης της LG στην λίστα προμηθευτών εταιρικών πελατών.
I-C: Με ποιον τρόπο οι Digital Signage λύσεις που προσφέρει η LG Electronics Ελλάς βοηθούν στην αναβάθμιση των σημερινών επιχειρήσεων, ώστε να κάνουν το βήμα που θα τις φέρει μπροστά από τον ανταγωνισμό και θα τις κάνει να ξεχωρίσουν;
Γ.Μ.: Η LG διαθέτει μεγάλο εύρος επιλογών Digital Signage για τους επαγγελματίες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αναβαθμίσουν το branding της εταιρείας τους και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Είναι γεγονός ότι πλέον μπορούμε να μιλάμε για δημιουργία ψηφιακών έργων τέχνης, με προηγμένες digital signage λύσεις, όπως οι καινοτόμες OLED Signage λύσεις της LG και οι ultra-stretch οθόνες (από 16 έως 88 ίντσες) που μπορούν να βρουν εφαρμογές σε εμπορικούς και δημόσιους χώρους ιδιαίτερης και προσεγμένης αισθητικής, αλλά και σε σε μία πληθώρα κλάδων όπως εμπορικά κέντρα, καταστήματα λιανικής, αεροδρόμια, εστιατόρια, ξενοδοχεία και γραφεία.
Επιπλέον, ακόμη και οι πιο απλές digital signage λύσεις της LG, όπως οι stand-alone και οι video-wall οθόνες, προσφέρουν στους επαγγελματίες τη δυνατότητα να προβάλλουν περιεχόμενο που πραγματικά μαγνητίζει το βλέμμα των επισκεπτών, κερδίζοντας τις εντυπώσεις τους, ενώ ταυτόχρονα τα touch-interactive χαρακτηριστικά χαρίζουν μία μοναδική εμπειρία.
I-C: Εκτός από ολοκληρωμένα πακέτα υπηρεσιών ως προμηθευτής προϊόντων και λύσεων, παρέχετε επίσης συμβουλές και υλοποιήσεις tailor-made υπηρεσιών. Πόσο αυξημένη είναι η ανάγκη αλλά και η ζήτηση για tailor-made λύσεις από τις ελληνικές επιχειρήσεις;
Γ.Μ.: Κάνοντας ένα βήμα πίσω, για να δούμε την συνολική εικόνα, και κατανοώντας τις ανάγκες της αγοράς, έχουμε προσαρμόσει τη στρατηγική μας και αναπτύξει ένα πλήρες και εξαιρετικά ευρύ portfolio, με standard και premium χαρακτηριστικά, αλλά και tailor-made λύσεις και υπηρεσίες, προκειμένου ν’ανταποκριθούμε στις ανάγκες ακόμα περισσοτέρων πελατών.
Αναγνωρίζοντας ότι κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικούς στόχους, και απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, δημιουργήσαμε tailor-made υπηρεσίες σε pre και after sales επίπεδο, που περιλαμβάνουν συντηρήσεις, επιπλέον εγγύηση, ανταπόκριση σε ορισμένο χρονικό διάστημα, όπως επίσης σχεδιασμό και ανάλυση απόδοσης επένδυσης, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του έργου και του εταιρικού πελάτη.
Τέλος, θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο την μεγάλη ομάδα συναδέλφων στο τμήμα LG Business Solutions, που υποστηρίζουν ερευνητές, μηχανικούς και ΙΤ επαγγελματίες, προσδοκώντας στο αρτιότερο και βέλτιστο αποτέλεσμα, σε οποιαδήποτε επαγγελματική εφαρμογή που περιλαμβάνει προϊόντα και λύσεις της LG.
I-C: Με όχημα την ανάπτυξη μίας ευρείας γκάμας ποιοτικών επαγγελματικών προϊόντων, συνάψατε ορισμένες στρατηγικές συνεργασίες, αρκετές εκ των οποίων μέσα στη χρονιά που πέρασε. Ποια από αυτές θα ξεχωρίζατε και γιατί;
Γ.Μ.: Το τμήμα LG Business Solutions δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες να επιλέξουν από μία πληθώρα προϊόντων κορυφαίας τεχνολογίας για την κάλυψη των αναγκών τους. Ορισμένες από τις ολοκληρωμένες λύσεις της LG αφορούν στον ξενοδοχειακό τομέα, στον τραπεζικό τομέα, στον τομέα λιανικής πώλησης και στον τομέα των εστιατορίων, όπου οι πελάτες μας απολαμβάνουν τα προνόμια των συνδυαστικών λύσεων της LG.
Κάποιες από τις συνεργασίες μας, περιλαμβάνουν τα ξενοδοχεία Wyndham και Domes Noruz, την Interamerican, την Τράπεζα Πειραιώς, τα καταστήματα Adidas, Cosmos Sports, Media Markt καθώς και τα εστιατόρια Goody’s και Γρηγόρης, στα οποία έχουν εγκατασταθεί LG συστήματα κλιματισμού, εξαερισμού και παραγωγής ζεστού νερού, ξενοδοχειακών τηλεοράσεων και οθόνων digital signage.
Ιδιαίτερη σημασία φέρουν για εμάς οι συνεργασίες με ξενοδοχειακές μονάδες και με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου έχουμε εγκαταστήσει πάνω από 1.000 οθόνες digital signage. Είμαστε πολύ περήφανοι που μέσω αυτών των συνεργασιών συμβάλλουμε κι εμείς από την πλευρά μας στην ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, αποτελώντας μέρος της προσπάθειας των φορέων του τουρισμού.
I-C: Ποια είναι τα άμεσα πλάνα σας αναφορικά με την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και ολοκληρωμένων B2B λύσεων, και ποια πιστεύετε ότι είναι η προοπτική του συγκεκριμένου τομέα στην ελληνική αγορά;
Γ.Μ.: Στην LG εστιάζουμε πάντα στην ανανέωση των προϊόντων που προσφέρουμε, εισάγοντας νέα χαρακτηριστικά σε αυτά, καθώς και στην παρουσίαση καινούριων λύσεων που ενσωματώνουν καινοτόμες λειτουργίες. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται εντός του 2017 να λανσάρουμε νέα προϊόντα σε όλες τις επαγγελματικές κατηγορίες όπου δραστηριοποιούμαστε. Τη φετινή χρονιά θα δώσουμε έμφαση στον τομέα του digital signage, καθώς έχει μία ιδιαίτερη δυναμική, η οποία πιστεύουμε ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται, αφού είναι έντονη η ανάγκη των επιχειρήσεων για σύγχρονα εργαλεία προβολής διαφημιστικών, ενημερωτικών και άλλου είδους μηνυμάτων και περιεχομένου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Integrated Systems Europe (ISE) 2017, παρουσιάσαμε καινοτόμα προϊόντα, όπως οι digital signage λύσεις LG Flexible Open Frame OLED, LG In-Glass Wallpaper OLED και Ultra Stretch LΕD. Επίσης, στη διάρκεια της ίδιας έκθεσης, παρουσιάσαμε τόσο τη digital signage οθόνη διπλής όψης LG Dual-View Curved Tiling OLED, όσο και τις OLED Video Wall οθόνες, λύσεις άκρως εντυπωσιακές, οι οποίες αναβαθμίζουν οποιονδήποτε επαγγελματικό χώρο.
Short bio
Ο Γιάννης Μαντάς είναι Εμπορικός Διευθυντής του Business Solutions τμήματος της LG Electronics Eλλάς. Είναι απόφοιτος της Πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολόγου Μηχανικού. Η επαγγελματική του καριέρα ξεκίνησε, στο χώρο των πωλήσεων το 1997, ως Επιθεωρητής Πωλήσεων στην πολυεθνική πετρελαϊκή εταιρεία TEXACO. Στη συνέχεια κατείχε υπεύθυνες θέσεις στο χώρο των Πωλήσεων και του Marketing, στις επίσης πολυεθνικές εταιρείες, SHELL και SONY, επί σειρά ετών. Το 2004 εντάχθηκε στην LG Electronics Eλλάς, ως Διευθυντής Πωλήσεων, με σκοπό τη δημιουργία ενός επαγγελματικού τμήματος Β2Β, απευθυνόμενο σε εταιρικούς πελάτες. Από το 2012, αναλαμβάνει ως Εμπορικός Διευθυντής το νεοσύστατο τμήμα Business Solutions, που αποτελεί την συνένωση των Β2Β τμημάτων Information Display και Επαγγελματικού Κλιματισμού & Ενεργειακών λύσεων.