Μεγαλύτερο, ανανεωμένο και σε διαφορετικό χωροταξικά σημείο από άλλες χρονιές, ήταν τοποθετημένο το εκθεσιακό περίπτερο της Nokia στο MWC 2017.
Η πλήρης ενσωμάτωση της Alcatel Lucent και της Bell Labs στο portfolio των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντών της Φινλανδικής εταρείας, αποτέλεσε έναυσμα για την μετεγκατάστασή της σε μεγαλύτερο χώρο, πάντα όμως εντός του hall 3.
Κατά την επίσκεψη και περιήγησή μας στα εκθέματα της Nokia, είδαμε μια πλήρη γκάμα 5G ready προϊόντων, λύσεις για data centers, ρομποτικά συστήματα και τεχνολογίες που διασφαλίζουν την αδιάλειπτη λειτουργία ενός δικτύου ακόμα και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως το Mission Critical Broadband.
Εκτός των παραπάνω, ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Nokia στο M2M, με σκοπό να αναδείξει και να επιλύσει το πρόβλημα που αφορά τους μετρητές και αισθητήρες που βρίσκονται απομακρυσμένοι, σε μη κανονική κατανομή και πρέπει να έχουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ισχύος, ώστε οι μπαταρίες τους να μπορούν να κρατάνε πολλά χρόνια. Για να καλύψει αυτές τις ανάγκες η Nokia προτείνει την τεχνολογία Low-Power Wide-Area.
Τα δίκτυα LPWA έχουν σχεδιαστεί για επικοινωνία Μ2Μ σε εφαρμογές που έχουν χαμηλά ποσοστά δεδομένων, μακρά διάρκεια ζωής της μπαταρίας, και λειτουργούν επίσης σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Θα είναι εύκολο να εφαρμοστεί και να εξυπηρετήσει μια σειρά από κάθετες αγορές, όπως οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ή μεταφορές, οδικά δίκτυα, κλπ. Αρκετοί αναλυτές αναμένουν ότι, οι συνδέσεις LWPA θα φτάσουν έως και τα 5 δισεκατομμύρια συνδέσεις το 2020 και θα δημιουργήσουν αξία της τάξεως του 1 δισ. δολαρίων ήδη από το 2018.
Τέλος, για τη Nokia, στο εγγύς μέλλον τα συνδεδεμένα οχήματα, όχι μόνο θα είναι χωρίς οδηγούς, αλλά χωρίς ιδιοκτήτη, ειδικά σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές, όπου τα αυτοκίνητα παραμένουν αχρησιμοποίητα το 95% του χρόνου και οι ιδιοκτήτες τους βλέπουν την αξία τους να μειώνεται ακόμα και χωρίς να κάνουν χρήση. Αν αποσυνδέσουμε όμως της ιδιοκτησία από την προσωποποίηση του οχήματος στα γούστα του χρήστη, τότε θα έχουμε ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο.
Αναμφισβήτητα, τα αντικείμενα, όπως τα αυτοκίνητα έχουν γίνει μια επέκταση του σπιτιού και του γραφείου, όπου ο χρήστης ακούει την μουσική της προτίμησής του, οργανώνει την εργονομία με τον τρόπο που τον βολεύει και τελικά βιώνει τις συνθήκες που έχει επιλέξει. Η εφαρμογή της τεχνολογίας όμως επιτρέπει πλέον στους χρήστες να προσαρμόσουν κοινή εμπειρία το αυτοκίνητό τους μέσα από τη μουσική, τη διάταξη του αυτοκινήτου και τη συμπεριφορά του ακόμη και όταν αυτό δεν τους ανήκει. Αυτοκίνητα λοιπόν που θα προσαρμόζουν αυτόματα τα χαρακτηριστικά τους ανάλογα με το προφίλ του χρήστη είναι απολύτως δυνατό να παρέχουν μία προσωπική εμπειρία, ακόμα και αν το όχημα δεν ανήκει στον οδηγό.
Φυσικά και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όπως η πλοήγηση, οι αγαπημένοι προορισμοί ή και η αυτόνομη οδήγηση, μπορούν πολύ άνετα να είναι χαρακτηριστικά ενός στόλου οχημάτων που θα διατίθενται από ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς, αποσυνδέοντας την οδήγηση του αυτοκινήτου από τους ανεπιθύμητους παράγοντες και τις ευθύνες της ιδιοκτησίας.