Σε 1,9 δις. ευρώ, με απώλειες 2,9% σε σύγκριση με το 2015, διαμορφώθηκε πέρσι ο τζίρος της αγοράς των τεχνολογικών προϊόντων με βάση τις μετρήσεις που διενεργεί η GFK.
Από τις επιμέρους αγορές τις μεγαλύτερες απώλειες 20,6% σημείωσε ο κλάδος της πληροφορικής, ακολούθησαν τα φωτογραφικά είδη με πτώση 8,7%, τα είδη αναλωσίμων και εξοπλισμού γραφείου με κάμψη κατά 3,5%. Αντίθετα θετικά κινήθηκαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές με αύξηση πωλήσεων κατά 3,1%, οι μικρές οικιακές συσκευές κατά 2,8%, οι τηλεπικοινωνίες με άνοδο κατά 2,9%. Οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών παρέμειναν αμετάβλητες.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα πάντα με την GFK, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα παρέμεινε σχεδόν σταθερή (-0,1%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με το συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 586 εκατ. ευρώ. Ο τομέας με την καλύτερη επίδοση ήταν αυτός των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, οποίος ενισχύθηκε κατά 4,6%. Ακολούθησαν οι μικρές οικιακές συσκευές με άνοδο 3,5% και οι τηλεπικοινωνίες με αύξηση κατά 1,7%.
H «Black Friday» επηρέασε σημαντικά όλους τους τομείς που σημείωσαν άνοδο. Οι τηλεοράσεις καθώς και οι «παιχνιδομηχανές» ήταν οι κατηγορίες που ωφελήθηκαν περισσότερο. Οι αναλυτές σημειώνουν πως η «Black Friday» βοήθησε τις επιχειρήσεις τον Νοέμβριο, αλλά ουσιαστικά έφερε τις πωλήσεις πιο μπροστά χρονικά, καθώς τις στερήθηκε ο Δεκέμβριος.
Στις μεγάλες οικιακές συσκευές οι απορροφητήρες ήταν η μόνη κατηγορία που παρουσίασε θετικό πρόσημο. Οι τηλεπικοινωνίας παρέμειναν θετικές, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα. Τα κινητά τηλέφωνα, που είναι η κύρια κατηγορία, είχαν σχετικά σταθερή παρουσία σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Σημαντική αύξηση παρουσίασαν στο τέλος της χρονιάς τα ακουστικά και τα wearables.
Συνοπτικός Πίνακας
Greece Q4 2016
| Q1 2016 M. EUR | Q2 2016 M. EUR | Q3 2016 M. EUR | Q4 2016 M. EUR | Q4 2016 / Q4 2015 / +/- % | Q1-Q4 2016 M. EUR | Q1-Q4 2016 / Q1-Q4 2015 +/- % |
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE) | 74 | 75 | 73 | 111 | 4.6% | 333 | -0.0% |
Φωτογραφικά Είδη (PH) | 6 | 8 | 8 | 9 | -5.7% | 30 | -8.7% |
Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA) | 99 | 102 | 121 | 115 | -3.2% | 437 | 3.1% |
Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA) | 37 | 32 | 37 | 48 | 3.5% | 153 | 2.8% |
Προϊόντα Πληροφορικής (IT) | 83 | 71 | 79 | 110 | -4.4% | 343 | -20.6% |
Τηλεπικοινωνίες (TC) | 147 | 133 | 148 | 186 | 1.7% | 613 | 2.9% |
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE) | 5 | 5 | 5 | 7 | -6.5% | 22 | -3.5% |
GfK TEMAX Greece | 451 | 425 | 470 | 586 | -0.1% | 1,932 | -2.9% |