Κοινή κάθοδο στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης σχεδιάζουν η Vodafone και η Wind. Οι δύο τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν μαζί, εξασφαλίζοντας το αναγκαίο δημοφιλές περιεχόμενο που θα τις καταστήσει ανταγωνιστικές και στον τομέα αυτό απέναντι στον ΟΤΕ.
Πρόκειται για εξέλιξη που δεν εκπλήσσει. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη αναπτύσσοντας κοινές υποδομές στην κινητή τηλεφωνία έχοντας ιδρύσει την εταιρεία Victus (ποσοστό συμμετοχής της κάθε μιας 50%), ενώ έχουν καταστήσει γνωστό ότι δεν θα διεκδικήσουν τις ίδιες περιοχές για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Vectoring στο σταθερό δίκτυο.
Οι Vodafone – Wind διεκδικούν επίσης μαζί τη Forthnet έχοντας αποκτήσει συνολικά ποσοστό 40% της εισηγμένης. Αυτό που κυρίως τις ενδιαφέρει είναι συνδρομητική της τηλεόραση, Nova. Όπως εκτιμάται οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να δράσουν στο τηλεοπτικό περιεχόμενο, ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με τη Forthnet – Nova, προκειμένου να μην χάσουν άλλο χρόνο.
Γεγονός είναι πως η επιτυχής πορεία της συνδρομητικής τηλεόρασης Cosmote TV έχει βοηθήσει τον ΟΤΕ να κερδίσει έδαφος στη σταθερή τηλεφωνία καθώς οι συνδυαστικές υπηρεσίες (τηλεπικοινωνίες και τηλεοπτικό περιεχόμενο) κερδίζουν διαρκώς την προτίμηση των καταναλωτών. Και δεν είναι μόνον ο ΟΤΕ. Θέση στο σύγχρονο τηλεοπτικό περιεχόμενο, κυρίως στο on demand ετοιμάζονται να λάβουν και τα τέσσερα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, Antenna, Alpha, Skai και Star, τα οποία στο πλαίσιο της Digea, σχεδιάζουν την είσοδό τους και στις συνδρομητικές υπηρεσίες.
Στο πλαίσιο της κοινής τους προσπάθειας για τη δημιουργία ανταγωνιστικής πλατφόρμας συνδρομητικής τηλεόρασης οι δύο τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θεωρείται πιθανό να επιδιώξουν την αλλαγή του μοντέλου διάθεσης του δημοφιλούς περιεχομένου (κυρίως των μεγάλων αθλητικών γεγονότων) στη χώρα μας. Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερο η διοίκηση της Vodafone αναφέρεται στη δυνατότητα οι έχοντες το δημοφιλές περιεχόμενο να εξασφαλίζουν τα έσοδά τους από περισσότερες από μια εταιρείες.
Ενδεικτικά του πως κινείται η τηλεπικοινωνιακή αγορά στις συνδυαστικές υπηρεσίες είναι τα τελευταία επίσημα στοιχεία της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων). Στο τέλος του 2015 οι έχοντες συνδρομητική τηλεόραση στη χώρα μας ήταν 988.218. Δημοφιλέστερος τύπος πακέτου σε αυτές τις συνδέσεις, περίπου το 72%, ήταν το αποκαλούμενο triple play δηλαδή ο συνδυασμός τηλεφωνίας, διαδικτύου και τηλεόρασης. Η δυναμική είναι μεγάλη με δεδομένο ότι βάσει επίσης των στοιχείων της ΕΕΤΤ μόνον το 16,4% του συνόλου των συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας συνδύαζε την αγορά της με τη συνδρομητική τηλεόραση.