Στο ερώτημα πως θα είναι το ξενοδοχείο του μέλλοντος όλοι συμφωνούν ότι θα έχει πολύ περισσότερη τεχνολογία. Και μπορεί στην Ελλάδα να περιμένουμε ακόμα την οπτική ίνα να έρθει στο ξενοδοχείο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις σε όλο τον κόσμο υπάρχουν πιλοτικές εφαρμογές που πρωτοπορούν και δείχνουν το μέλλον. Δείτε τι συμβαίνει όταν η πραγματικότητα αγγίζει την επιστημονική φαντασία.
Internet of Things
Η χρήση της τεχνολογίας IoT στο χώρο της Φιλοξενίας είναι ήδη παρούσα στα MagicBands της Disney και στα συστήματα ελέγχου των δωματίων, όμως αυτό είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου.
Το IoT θα επεκταθεί ώστε να βελτιώσει όχι μόνο την εμπειρία των πελατών και τη διαδραστικότητά τους, αλλά και την αποτελεσματικότητα των πόρων του ξενοδοχείου, από τη διαχείριση του προσωπικού, μέχρι την έγκαιρη συντήρηση εξοπλισμού.
Οι εφαρμογές είναι απεριόριστες και θα αυξάνονται με την εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας αλλά και με το integration διαφόρων τεχνολογιών.
Για παράδειγμα, ένας αισθητήρας μπορεί να ανιχνεύει τον δείκτη UV σε μία συγκεκριμένη τοποθεσία, και να συμβουλεύει μέσα από μία οθόνη σηματοδότησης τους πελάτες, σχετικά με τη χρήση αντηλιακού. Με τη χρήση wearable τεχνολογίας θα μπορεί να καθορίζει την πρόσβαση, τις χρεώσεις και γενικά να αυτοματοποιεί διαδικασίες που σήμερα απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο.
Ασύρματη φόρτιση
Το 41% των ξενοδοχείων προσφέρουν ήδη βάσεις φόρτισης στα δωμάτια, όμως οι λύσεις ασύρματης φόρτισης προτιμώνται όλο και περισσότερο.
Η επόμενη γενικά κινητών θα έχει έτσι κι αλλιώς επαγωγική φόρτιση αλλά το στοίχημα στην προκειμένη περίπτωση είναι η ασύρματη φόρτιση σε μεγαλύτερη απόσταση, χρησιμοποιώντας συντονισμένα μαγνητικά πεδία προκειμένου να φορτίζονται πολλαπλές συσκευές, σε θεωρητική απόσταση 2 με 5 μέτρα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης αλλά εκτιμάται ότι δεν είναι μακριά η μέρα που θα αποτελεί επιστημονική πραγματικότητα.
Εικονική πραγματικότητα
Οι πλατφόρμες εικονικής πραγματικότητας μπορούν να επιτρέψουν στους πελάτες να κάνουν εικονικά ταξίδια σε εξωτικές τοποθεσίες ή στα αξιοθέατα που βρίσκονται στην περιοχή της ξενοδοχειακής μονάδας.
Αυτό μπορεί θαυμάσια να συνδυαστεί άμεσα με κρατήσεις, προκειμένου ο πελάτης μετά την εικονική εμπειρία να αποκτήσει και την πραγματική.
Σε πιο πρακτικό επίπεδο, οι υποψήφιοι πελάτες ενός ξενοδοχείου, μπορούν να περιηγηθούν στα δωμάτια και στους συνεδριακούς χώρους με πραγματικά interactive προσέγγιση, κάνοντας την 360 εμπειρία που συνήθως προσφέρεται σήμερα να μοιάζει ξεπερασμένη.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 14% των ξενοδόχων στην Αγγλία πιστεύουν ότι τα ολογράμματα με ανθρώπινη μορφή έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής ως ξεναγοί και βοηθοί στα ξενοδοχεία. Το μόνο βέβαιο είναι ότι στο μέλλον θα αποτελούν μία ακόμη μορφή ενημέρωσης και σηματοδότησης, παράλληλα με τις interactive οθόνες.
Ρομποτική
Όσοι βρέθηκαν στην CES 2017 διαπίστωσαν ότι τα ρομπότ βελτιώνουν τις επιδόσεις τους και την (τεχνητή) νοημοσύνη τους, ενώ αυξάνονται γεωμετρικά προσφέροντας ποικιλία τύπων και μεγεθών.
Ήδη χρησιμοποιούνται ρομπότ σαν μασκότ κάποιων ξενοδοχείων, και μάλιστα το 22% των ξενοδόχων πιστεύουν ότι τα ρομπότ έχουν πολλές προοπτικές στην ξενοδοχειακή αγορά. Άλλωστε, πριν από ένα χρόνο άνοιξε και το πρώτο low cost robot operated hotel στην Ιαπωνία.
Επειδή προτιμώ να με υποδέχεται ένα ζεστό ανθρώπινο χαμόγελο ας ξεχάσουμε τη reception και ας σκεφτούμε τι άλλο μπορούν να κάνουν τα robot στα ξενοδοχεία. Χμ, πολλά πράγματα: Μπορούν π.χ. να παραδίδουν αντικείμενα καθημερινής χρήσης στα δωμάτια. Επίσης, έχουν την ικανότητα να επεξεργάζονται πληροφορίες καθώς αλληλεπιδρούν με τους πελάτες, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα για να προσαρμόζονται και να βελτιώνουν τις αποκρίσεις τους. Έτσι βελτιώνονται σε βαθμό που θα μπορούσαν να παρέχουν ακόμη και προσωποποιημένη πληροφόρηση στους πελάτες με χρήση συνδυασμού τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής και IoT.
Διαδραστικοί τοίχοι
Οι διαδραστικοί τοίχοι σε δημόσιους χώρους, με χειρισμό μέσω gestures, ψηφίστηκαν κατά 36% ως η τεχνολογία του μέλλοντος με τις μεγαλύτερες πιθανότητες επικράτησης.
Χρησιμοποιώντας ένα σύνολο διαφόρων τεχνολογιών, όπως ανιχνευτές κίνησης, προβολείς και 3D κάμερες, δημιουργείται ένας «ζωντανός» τοίχος που αλληλεπιδρά με τους πελάτες και ανταποκρίνεται στις κινήσεις τους. Για να πάρετε μόνο μία ιδέα από τις δυνατότητες κάντε click στο video που αφορά τεχνολογία retail, αλλά είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Δείτε επίσης ένα video για τις συγκεκριμένες διαδραστικές εφαρμογές σε ένα μουσείο και σκεφτείτε τι θα μπορούσε να κάνει η συγκεκριμένη τεχνολογία στο ξενοδοχείο σας!
Φυσικά, ο κοινός παρονομαστής για όλα τα παραπάνω είναι ο άνθρωπος. Και μπορεί να αστειευτούμε με το ρομπότ της εισόδου ή να πάρουμε οδηγίες από το ολόγραμμα της πισίνας απολαμβάνοντας τη τεχνολογία που μας προσφέρεται, αλλά καμία τεχνολογία δεν θα αντικαταστήσει ολοσχερώς την ανθρώπινη επικοινωνία, παρουσία και εξυπηρέτηση. H τεχνολογία θα χρησιμοποιείται όπως και όπως πρέπει για να βελτιώνει την εμπειρία. Ελάτε στην Hotel Tech για να μάθετε πως θα είναι το ξενοδοχείο του μέλλοντος. Δηλώστε δωρεάν συμμετοχή κάνοντας κλικ εδώ!