Οι σύγχρονες τεχνολογίες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο σύγχρονο ξενοδοχείο, αυξάνοντας την πληρότητα, την ανταγωνιστικότητα και τα έσοδα και βελτιώνοντας την εμπειρία του πελάτη.
Την εποχή της πληροφόρησης και της οπτικοποίησης των πάντων ο ρόλος της τηλεόρασης πλέον έχει αλλάξει ριζικά, καθώς από μία συσκευή απεικόνισης στο παρελθόν έχει πλέον μετατραπεί σε ένα διαδραστικό εργαλείο, μέσα από το οποίο περνάνε πλήρεις και διευρυμένες υπηρεσίες “hospitality”. Αναμφισβήτητα το κλειδί αυτής της αλλαγής είναι τεχνολογίες όπως η IPTV, το mobility και το IoT.
Ο πελάτης ενός ξενοδοχείου, μόλις μπει για πρώτη φορά στο δωμάτιό του, θα δει καταρχήν ένα προσωποποιημένο welcome message, το οποίο θα του δώσει το στίγμα της νέας εποχής, αφού έχει τη δυνατότητα μέσα από αυτό να προσωποποιήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες ανάλογα με την επιθυμία του.
Η τηλεόραση που βρίσκεται στο δωμάτιο, πλέον δεν δείχνει μόνο κανάλια, αλλά ένα πλήρες μενού διασυνδεδεμένων με τη reception υπηρεσιών, όπως ταινίες επί πληρωμή, μουσική, παιχνίδια, πλοήγηση στο Internet, πρόσβαση σε email & social media, ενημέρωση για διάφορα events του ξενοδοχείου, έκτακτες προσφορές, check out, room service, αγορές, στοχευμένα διαφημιστικά μηνύματα, καθώς και ότι κάνει κανείς και στο σπίτι του, όπως θέαση φωτογραφιών και video που έχει τραβήξει με το tablet η το κινητό του.
Και φυσικά όλα αυτά είναι multiscreen και μπορούν να παίξουν τόσο στην TV όσο και στις φορητές συσκευές προκειμένου να αυξάνεται το mobility και να μη χάνεται η εμπειρία, όπου κι αν βρίσκεται ο πελάτης.
Τα κανάλια όπως τα ξέρουμε, φυσικά και συνεχίζουν να διατίθενται σε ένα δωμάτιο κάθε σύγχρονου ξενοδοχείου, μόνο που πλέον είναι πολύ πιο εύκολη η διαχείρισή τους από τον manager του ξενοδοχείου, καθώς ο τελευταίος μπορεί να «στέλνει» διαφορετικές λίστες καναλιών σε κάθε δωμάτιο, ανάλογα με τον εκάστοτε πελάτη και φυσικά αυτό αφορά τόσο τα ελεύθερα και τα συνδρομητικά κανάλια, όσο και άλλες παροχές on demand.
Επίσης, η δικτύωση των δωματίων μπορεί να υλοποιηθεί με διάφορους τρόπους, όπως μέσω καλωδίωσης UTP, αλλά και μέσω ομοαξονικού καλωδίου με το σύστημα DOCSIS. Η οθόνη High Definition και το Wi-Fi Access Point σε κάθε δωμάτιο, θεωρούνται πλέον must σε κάθε περίπτωση, ενώ το Content Management System συνδέεται με το Property Management System του ξενοδοχείου μέσω ενός API που διασυνδέει τον πελάτη με το ξενοδοχείο, επιτρέποντας ουσιαστικά το monetization της τηλεόρασης προς όφελος όλων, δηλαδή του ξενοδόχου, της εταιρίας που παρέχει το σύστημα, του προμηθευτή περιεχομένου αλλά κυρίως του ευχαριστημένου πελάτη.
Αυτές οι τεχνολογίες αλλά και πολλές ακόμη συνθέτουν το high tech ξενοδοχείο του μέλλοντος. Αν θέλετε να τα δείτε σε λειτουργία, σας περιμένουμε στο συνέδριο Hotel Tech (www.hoteltech.gr) στο Divani Caravel στις 9 Φεβρουαρίου 2017.