Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνό της, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Τα έσοδα ανήλθαν σε US$11.2 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 8% από έτος σε έτος, επίπεδο που αποτελεί αύξηση της τάξης του 12% συγκριτικά με το πρώτο οικονομικό τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου 2016. Τα κέρδη προ φόρων για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο ανήλθαν σε US$168 εκατομμύρια, σημειώνοντας σημαντική μεταστροφή από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, στο οποίο είχε καταγραφεί απώλεια της τάξης των US$842 εκατομμυρίων. Παρομοίως, το καθαρό κέρδος ανήλθε σε US$157 εκατομμύρια, σε σχέση με την απώλεια της τάξης των US$714 εκατομμυρίων κατά το δεύτερο τρίμηνο της προηγούμενου έτους.
Η Lenovo σημειώνει σταθερές επιδόσεις και υγιή πορεία σε μια δύσκολη και απαιτητική περίοδο για τον κλάδο, όπου η αγορά των PC και tablet σημειώνει πτώση, ενώ η αγορά των smartphones και servers παρουσιάζει περιορισμένη ανάπτυξη.
Ο Yuanqing Yang, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo, δήλωσε σχετικά: «Οι συνθήκες της αγοράς παραμένουν δύσκολες, αλλά καταφέραμε να αποδώσουμε σταθερά υγιή αποτελέσματα. Το PCSD group διατηρεί την ηγετική του θέση και ισχυρή κερδοφορία, η αγορά των κινητών τηλεφώνων σημειώνει καλή ανάπτυξη από τρίμηνο σε τρίμηνο και βελτίωση του περιθωρίου κέρδους, ενώ η αγορά των Data Center αντιμετωπίζει δυναμικά τις προκλήσεις. Μερικά από τα κορυφαία στελέχη του κλάδου έχουν ενταχθεί στο δυναμικό της Lenovo, η οποία συνεχίζει να ενδυναμώνει την ηγετική της ομάδα. Παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας, τη στρατηγική και τις ικανότητες της ομάδας μας να επιτύχει ακόμη υψηλότερους στόχους».
Τα μικτά κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 2% από έτος σε έτος, σε US$1.6 δισεκατομμύρια, με μικτό περιθώριο κέρδους 14,3%. Τα λειτουργικά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν σε US $215 εκατομμύρια, σε σύγκριση με τις απώλειες ύψους US $784 εκατομμυρίων κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το τρίμηνο ανήλθαν στα 1,42 cents, ή 11.01 HK cents. Το καθαρό χρέος στις 30 Σεπτεμβρίου 2016, ανήλθε στα US$77 εκατομμύρια. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lenovo κήρυξε προμέρισμα ύψους 6 HK cents ανά μετοχή.
Η Lenovo ανακοίνωσε επίσης τον διορισμό τριών νέων στελεχών με στόχο να ενισχύσει την ήδη ισχυρή ομάδα της και να συνεχίσει το ταξίδι προς μια Device + Cloud εταιρεία. Ο Kirk Skaugen κατέλαβε τη θέση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου (EVP) και Πρόεδρου του Data Center Group (DCG) – ο κ. Kirk υπήρξε Senior Vice President (SVP) των group Client Computing, Datacenter και Connected Systems στην Intel; H Laura Quatela διορίστηκε Διευθύντρια του Νομικού Τμήματος και SVP, προερχόμενη από τη θέση EVP Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Alcatel-Lucent και τη θέσης της Πρόεδρου και Γενικού Συμβούλου της Eastman Kodak. Ο Δρ. Yong Rui διορίστηκε ως Chief Technology Officer και SVP, προερχόμενος από τη θέση του Αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου της Microsoft Research Asia.
Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών, ο μέχρι σήμερα EVP του DCG o Gerry Smith, μεταφέρεται στη θέση του EVP και COO PCSD (PCs & Smart Devices), με στόχο να αξιοποιήσει τις γνώσεις και την εμπειρία και την επιτυχημένη πορεία του για να ηγηθεί του global operations τμήματος της Lenovo, σε βασικούς τομείς της εταιρίας, όπως αυτοί των PC και tablet. Ο Xudong Chen θα μετακινηθεί από το ρόλο του ως Co-President & SVP του Mobile Business Group (MBG) στην Κίνα για να αναλάβει το ρόλο του SVP των Global Services. Στους τελευταίους 12 μήνες ο Xudong έχει σταθεροποιήσει την αγορά των κινητών τηλεφώνων στην Κίνα και θα χρησιμοποιήσει αυτή του την εμπειρία με στόχο να διασφαλίσει ότι θα χτίσουμε έναν παγκοσμίου φήμης πελατο-κεντρικό οργανισμό. Τον Xudong θα διαδεχθεί η Gina Qiao που μεταφέρεται από SVP του HR σε Co-President & SVP του MBG. Προηγουμένως, η Gina Qiao ήταν επικεφαλής μάρκετινγκ στην Κίνα και για πολλά χρόνια, Διευθύνουσα Σύμβουλος Στρατηγικής για την εταιρεία – αυτό της το υπόβαθρο και η βαθιά της γνώση είναι ο ιδανικός συνδυασμός δεξιοτήτων για να συνεχίσει να προσφέρει στην επίτευξη των στόχους μας, σε μια σημαντική, αναπτυσσόμενη αγορά, όπως η Κίνα.
Οι πωλήσεις του PC και Smart Device Business Group ή PCSD της Lenovo, το οποίο περιλαμβάνει PC και tablet, ανήλθαν στα US$7.8 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας μείωση κατά 8% από έτος σε έτος. Τα έσοδα προ φόρων, ανήλθαν στα US$405 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 3% από έτος σε έτος. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων αυξήθηκε περισσότερο από μισή μονάδα από έτος σε έτος, από 4,6 σε 5,2 τοις εκατό, ενισχυμένο από το ευνοϊκό περιθώριο κέρδους στην Κίνα και τη Βόρεια Αμερική.
Η Lenovo διατήρησε την πρώτη θέση διεθνώς για 14ο συνεχόμενο τρίμηνο, με 21.5% μερίδιο αγοράς και κέρδη σε κάθε γεωγραφική περιοχή, με εξαίρεση την περιοχή της Ασίας Ειρηνικού. Στη Βόρεια Αμερική, σε μια αγορά που έπεσε κατά 0,7%, η Lenovo σημείωσε ανάπτυξη της τάξης του 14,7%. Η Lenovo διέθεσε 14,5 εκατομμύρια υπολογιστές κατά τη διάρκεια του δεύτερου οικονομικού τριμήνου, σημειώνοντας μείωση 3,2% από έτος σε έτος, σε μια αγορά που σημείωσε μείωση της τάξης του 4,8%. Στην αγορά tablet που κατέγραψε πτώση 14,7% από έτος σε έτος, η Lenovo σημειώνει καλύτερη πορεία από αυτή του γενικότερου κλάδου, με αξιοσημείωτη αύξηση 19% στις πωλήσεις στην Κίνα.
Στο Mobile Business Group (MBG), το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα Motorola και κινητά τηλέφωνα υπό το Lenovo brand, οι πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου ανήλθαν σε US$2 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 12% σε ετήσια βάση, αλλά με σημαντική αύξηση της τάξης του 20% συγκριτικά με τελευταίο τρίμηνο. Οι προ φόρων ζημιές ανήλθαν σε US$156 εκατομμύρια, με περιθώριο ζημιάς προ φόρων 7,7 , το οποίο αποτελεί άνοδο του περιθωρίου κέρδους κατά 4.4 μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Οι πωλήσεις προϊόντων του MBG αυξήθηκαν κατά το δεύτερο τρίμηνο σχεδόν 25% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο και ανήλθαν στα 14 εκατομμύρια. Η Lenovo συνέχισε να αυξάνει τις πωλήσεις κινητών στην περιοχή της Ασία Ειρηνικού και την Ινδία, με τις πωλήσεις στην Ινδία να αυξάνονται κατά 15% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις Moto σημείωσαν αύξηση σχεδόν 40% συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο, λόγω του Moto G και των επιτυχημένων λανσαρισμάτων των νέων Moto Ζ και moto Mods.
Στο Data Center Business Group (DCG) το οποίο περιλαμβάνει server, storage, λογισμικό και υπηρεσίες, οι πωλήσεις ανήλθαν στα US$1.1 δισεκατομμύρια κατά το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο, πτώση της τάξης του 8%. Ωστόσο, το DCG σημείωσε μια αύξηση 7% των εσόδων στην Κίνα από έτος σε έτος και αύξηση της τάξης του 12% στη Λατινική Αμερική, καθώς και ένα ακόμα ισχυρό τρίμηνο βελτίωσης των global accounts της εταιρείας κατά 16%. Το DCG κατέγραψε ζημία προ φόρων ύψους US$141 εκατομμυρίων, με προ φόρων περιθώριο ζημιάς 13.1%.
Σε αυτό τον τομέα, η Lenovo έχει εστιάσει, ενισχύοντας τις δυνατότητες της στο channel engagement, επενδύοντας στην εκπαίδευση και την αναδιαμόρφωση των πωλήσεων, με στόχο μια πιο ουσιαστική σχέση με τους πελάτες της. Επίσης, δημιουργεί νέες συνεργασίες στον κλάδο και σχεδιάζει προϊόντα Νέας Γενιάς για να ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της, όπως έχει αποδείξει, στον hyperscale τομέα της, βελτιώνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητάς της.
Στην Κίνα, οι ενοποιημένες πωλήσεις για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο, μειώθηκαν κατά 4% από έτος σε έτος σε US$3.2 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 29% των παγκοσμίων πωλήσεων της εταιρείας. Τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν οριακά σε US$158 εκατομμύρια από έτος σε έτος, ενώ τα προ-φόρων περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν κατά σχεδόν μία ολόκληρη μονάδα στο 4.9%.
Στην περιοχή της Ασίας Ειρηνικού η Lenovo κατέγραψε πωλήσεις ύψους US$1.9 δισεκατομμυρίων ή αλλιώς το 17% των παγκόσμιων πωλήσεών της, σημειώνοντας πτώση 4% από έτος σε έτος. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν σε US$2 εκατομμύρια, ενώ τα περιθώρια κέρδους προ-φόρων, μειώθηκαν σχεδόν κατά μία ολόκληρη μονάδα, στο 0.1%.
Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική η Lenovo παρουσίασε για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο, ενοποιημένες πωλήσεις ύψους US$2.7 δισεκατομμυρίων, μείωση της τάξης του 14% από έτος σε έτος, αλλιώς το 24% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Η περιοχή παρουσίασε προ φόρων πτώση της τάξης των US$65 εκατομμυρίων και προ φόρων περιθώριο ζημιάς της τάξης του 2.4%.
Στην Αμερική, οι ενοποιημένες πωλήσεις για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 7% σε US$3,4 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 30% των συνολικών παγκοσμίων πωλήσεων της εταιρείας. Τα έσοδα προ φόρων για το τρίμηνο ανήλθαν στα US$20 εκατομμύρια, σε σύγκριση με ζημιά ύψους US$73 εκατομμυρίων σε σχέση με πέρυσι. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων, βρέθηκε στο επίπεδο του 0,6%.