Πριν από λίγες μέρες, η Yahoo είχε κάνει ένα «tease» που προανήγγειλε μία άγνωστη μέχρι τότε… βαρύγδουπη ανακοίνωση. Τώρα αυτή η ανακοίνωση έγινε επιτέλους, και πρόκειται για κάτι πιο σημαντικό απ’ όσο φανταζόμασταν.
Η εταιρεία αποκάλυψε ότι το 2014 είχε πέσει θύμα hacking, αποτέλεσμα του οποίου ήταν η κλοπή προσωπικών δεδομένων των χρηστών από 500 εκατομμύρια λογαριασμούς! Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε, η Yahoo ανακάλυψε ότι οι hackers απέκτησαν πρόσβαση σε ονόματα, emails, τηλεφωνικούς αριθμούς, ημερομηνίες γέννησης, passwords, ακόμα και σε κρυπτογραφημένες ερωταπαντήσεις ασφαλείας! Μοναδικό θετικό σημείο σε όλη αυτή την ιστορία, είναι ότι τουλάχιστον δεν έχουν διακινδυνεύσει τα στοιχεία πιστωτικών καρτών και τραπεζικών λογαριασμών.
Η εταιρεία ξεκίνησε να ερευνά την υπόθεση μόλις τον περασμένο Ιούλιο, όταν πληροφορήθηκε ότι 200 εκατομμύρια λογαριασμοί της, είχαν διατεθεί προς πώληση στο internet. Παρ’ όλα αυτά δεν βρήκε στοιχεία που να επιβεβαιώνουν αυτή την πληροφορία, αλλά φυσικά συνέχισε να διερευνά σε μεγαλύτερο βάθος. Η έρευνα τελικά οδήγησε στην παραπάνω διαπίστωση, ενώ ως υπαίτιος βρέθηκε ένας hacker που σύμφωνα με την εταιρεία ήταν εντολοδόχος κάποιου κράτους, αρνούμενη όμως να καταδείξει την ύποπτη χώρα. Συνεργαζόμενη με τις αστυνομικές αρχές, η Yahoo ισχυρίζεται ότι ο εν λόγω hacker δεν έχει πλέον πρόσβαση στους servers της, ενώ ήδη ενημερώνει τους επηρεασμένους χρήστες, προτρέποντας τους να αλλάξουν τα passwords τους.
Άγνωστο παραμένει αν η συγκεκριμένη υπόθεση θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ολοκλήρωση απόκτησης της Yahoo από τη Verizon. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν για την εξαγορά στις 25 Ιουλίου. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Yahoo είχε δηλώσει ενυπόγραφα στις 9 Σεπτεμβρίου πως δεν γνώριζε περί κανενός κενού ασφαλείας, μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης ή χρήσης των συστημάτων της.
Από την πλευρά της, η Verizon δήλωσε ότι έμαθε για το περιστατικό μόλις πριν από λίγες μέρες, και μάλιστα με περιορισμένη ροή πληροφοριών. Εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι η Verizon θα κάνει εκτιμήσεις σε όλη τη διάρκεια της έρευνας, λαμβάνοντας υπ’ όψη τα εταιρικά συμφέροντα, τους πελάτες και τους μετόχους, πριν πάρει κάποια σχετική απόφαση.