Απώλεια μεριδίου στην αγορά της Κίνας σημείωσε η Apple, καθώς βρέθηκε στην 5η θέση.
Τον Μάιο, τα iPhone αποτέλεσαν μόλις το 10,8% των mobile συσκευών που πωλήθηκαν στη χώρα, ενώ την ίδια περίοδο του 2015 είχαν το 12%. Αντίθετα, η Huawei κατέχει αυτή τη στιγμή το 17,3%, η Oppo το 11%, ενώ μαζί με τη Xiaomi και Vivo αποτελούν συνολικά το 53% της κινέζικής αγοράς. Συνολικά οι πωλήσεις της Apple μειώθηκαν κατά 26% το 1ο τρίμηνο του 2016, συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2015.
Ο κύριος λόγος είναι φυσικά οι εξαιρετικά οικονομικές ανταγωνιστικές προτάσεις smartphones των εγχώριων κινέζικων κατασκευαστών, εν αντιθέσει με τις -ομολογουμένως ακριβές- συσκευές της Apple. Το iPhone SE, που υποτίθεται ότι θα αποτελούσε μία budget λύση, δεν έπεισε, ενώ η κατάσταση έχει σίγουρα επιδεινωθεί από τους συνεχείς περιορισμούς της κινέζικης κυβέρνησης στις ψηφιακές υπηρεσίες της Apple.