Με ρυθμό 100% αναπτύσσεται η Persado, ενώ έχει συμβάλλει, μέχρι στιγμής, ώστε οι πελάτες της να έχουν επιπλέον έσοδα 1 δις. δολ. ΗΠΑ. Η εταιρεία η οποία «γεννήθηκε» το 2012, από τα «σπλάχνα» της Upstream, πρόσφατα ολοκλήρωσε τον τρίτο γύρο της χρηματοδότησής της ύψους 30 εκατ. δολ., μετά από τον πρώτο 15 εκατ. και τον δεύτερο 21 εκατ. δολ.
«Το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Persado είναι η πλατφόρμα που έχει αναπτύξει, η οποία είναι μοναδική στο είδος της και μας δίνει ένα πολύ σημαντικό προβάδισμα, καθότι βασίζεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο γλωσσικές εκφράσεις, που έχουν αναλυθεί με δεδομένα ανταπόκρισης από καμπάνιες με περισσότερες από 40 δισ. «εντυπώσεις» (impressions)», επισημαίνει στο «infocom.gr» ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Persado Αλέξης Βρατσκίδης και προσθέτει: «Επιπλέον, η πλατφόρμα συνεχώς «μαθαίνει» και βελτιώνεται καθότι εμπλουτίζεται με νέα δεδομένα από τις προωθητικές καμπάνιες που σχεδιάζουμε για λογαριασμό των πελατών μας. Η τεχνολογία μας αποδεδειγμένα δουλεύει σε πολλές διαφορετικές γλώσσες, καθώς προσαρμόζεται στους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους επικοινωνεί κάθε λαός, και στους ιδιωματισμούς κάθε γλώσσας».
Σύμφωνα με τον ίδιο η συνταγή για μια πετυχημένη επιχειρηματική προσπάθεια είναι «η ιδέα και η μοναδικότητά της. Όμως η εμπειρία μας έχει δείξει ότι μια καλή ιδέα από μόνη της δεν αρκεί. Θα πρέπει να υπάρχει μια ικανή ομάδα με διαφορετικές δεξιότητες, ένα επιχειρηματικό πλάνο το οποίο να έχει στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα και με το οποίο να μπορεί να αναζητηθεί χρηματοδότηση, καθώς και η συνειδητοποίηση του ότι δεν είναι ένας δρόμος με βέβαιη έκβαση . Πολλές φορές τα πράγματα δεν δουλεύουν όπως έχουν σχεδιαστεί από την αρχή, θα πρέπει να γίνουν αλλαγές, προσαρμογές και να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Με άλλα λόγια χρειάζεται επιμονή και υπομονή.»
Η Persado έχει αναπτύξει γνωσιακό περιεχόμενο για περισσότερες από 4000 προωθητικές καμπάνιες marketing μέσα από ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών καναλιών. Έχει συγκεντρώσει δεδομένα από καμπάνιες με πάνω από 40 δισεκατομμύρια «εντυπώσεις». Περισσότερα από 75 παγκόσμια brands, συμπεριλαμβανομένων των τριών από τις πέντε μεγαλύτερες εκδότριες πιστωτικών καρτών στη Βόρεια Αμερική και εταιρειών που ανήκουν στις Fortune 100 όπως η Microsoft, η Verizon Wireless, η Citi και η Sears, χρησιμοποιούν την Persado για να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών marketing που εκπονούν. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας όλες αυτές οι ενέργειες είναι μετρήσιμες. Οι πελάτες της εν λόγω εταιρείας έχουν επιτύχει κατά μέσο όρο αύξηση 49,5% των conversions (μετατροπών), βελτίωση κατά 68,4% του click-through και 1 δις δολ. επιπλέον έσοδα αθροιστικά.
Η έδρα της Persado βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, ενώ διατηρεί γραφεία σε Σαν Φρανσίσκο, Αθήνα, Λονδίνο, Ρώμη, Τορόντο, Φρανκφούρτη, Ρίο ντε Τζανέιρο και στο Λάγος της Νιγηρίας. Το γραφείο της Αθήνας αποτελεί το κέντρο υποστήριξης των πελατών της Persado στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Επίσης, συμμετέχει ενεργά στην έρευνα και ανάπτυξη της τεχνολογικής πλατφόρμας της εταιρίας.
Η Persado απασχολεί σήμερα περισσότερα από 200 άτομα (10 διαφορετικές εθνικότητες) σε εννέα γραφεία σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ξεκίνησε σαν μία ιδέα και μετέπειτα σαν μία ομάδα εργασίας μέσα στην Upstream. Η ιδέα γεννήθηκε μέσα από την προσπάθεια να γραφτούν μηνύματα τα οποία αποδεδειγμένα θα είχαν την μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα στις καμπάνιες που εκτελούσε η εταιρία. Όπως σημειώνει σχετικά ο Παναγιώτης Βιτάκης, Senior Vice President Operations και επικεφαλής του ελληνικού γραφείου «συνειδητοποιήσαμε ότι μπορούσαμε να μετατρέψουμε την παραγωγή αποτελεσματικής γλώσσας σε ένα πρόβλημα μαθηματικής φύσης, το οποίο μπορούσαμε να λύσουμε χρησιμοποιώντας δεδομένα καθώς και προηγμένους στατιστικούς αλγορίθμους ».
Με μοχλό τη χρηματοδότηση από τη Bain Capital Ventures η Persado έγινε ξεχωριστή εταιρία το Δεκέμβριο του 2012, μεταφέροντας την έδρα της στη Νέα Υόρκη. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί τρεις γύροι χρηματοδότησης. Η πιο πρόσφατη είχε ύψος 30 εκατ. δολ. με βασικό επενδυτή την Goldman Sachs και συμμετοχή των Bain Capital Ventures, StarVest Partners, American Express Ventures και Citi Ventures, οι οποίες έχουν ήδη επενδύσει σε προηγούμενους γύρους στην εταιρεία. Στους δύο τελευταίους γύρους οι εταιρείες που ξεκίνησαν σαν πελάτες της Persado δηλαδή η American Express και η Citi, κατέληξαν χρηματοδότες της. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Βρατσκίδης «είναι πολύ σημαντικό για μας ότι όλες οι εταιρείες που μας χρηματοδότησαν σε προηγούμενες γύρους, επέλεξαν να συμμετάσχουν και στον πιο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης , επιβεβαιώνοντας έμπρακτα την εμπιστοσύνη τους στην Persado.»
Για τα επόμενα βήματα της Persado, πέρα από την επέκταση του προϊόντος και την περαιτέρω γεωγραφική επέκταση της εταιρίας ο κ. Βιτάκης αναφέρει: «Πιστεύουμε ότι η πλατφόρμα της Persαdo προσφέρει δυνατότητες επέκτασης και σε τομείς πέρα από το marketing, όπως για παράδειγμα σε προγράμματα φαρμακευτικής συμμόρφωσης, στο fitness και την ποιότητα ζωής, στη δραστηριοποίηση στα κοινά, στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων και αλλού. Για αυτό το λόγο συνεχίζουμε να επενδύουμε συστηματικά στην έρευνα και την ανάπτυξη και στην περαιτέρω ανάπτυξη του προϊόντος.»
- Η Persado έχει αναπτύξει μια τεχνολογία παραγωγής γνωσιακού περιεχομένου (cognitive content) η οποία βελτιστοποιεί τον τρόπο με τον οποίο οι διάφοροι οργανισμοί (εταιρείες κ.λ.π.) αξιοποιούν την γλώσσα προκειμένου να κινητοποιήσουν το κοινό. Με άλλα λόγια η Persado συνδυάζει τις δυνατότητες της γλώσσας με την ανάλυση δεδομένων: Η πλατφόρμα επεξεργάζεται γλωσσικά χαρακτηριστικά βάσει αλγορίθμων μηχανικής μάθησης (machine learning), προκειμένου να παράγει τους συγκεκριμένους εκείνους συνδυασμούς λέξεων, φράσεων και εικόνων που θα κινητοποιήσουν ένα ακροατήριο μεγάλης κλίμακας, σε πραγματικό χρόνο. Έχει βραβευθεί με το Βραβείο Καινοτομίας για Ψηφιακές Τεχνολογίες της Αμερικανικής Ένωσης Direct Marketing (DMA).