Σταθερά κέρδη για τον βασικό τομέα των H/Y, παρά τις εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις που επηρέασαν τα έσοδα.
• US$44.9 δισεκατομμύρια τα έσοδα για το έτος, πτώση 3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
• US$9.1 δισεκατομμύρια τα έσοδα για το Q4, πτώση 19% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
• Η αναδιάρθρωση απέφερε US$690 εκατομμύρια το δεύτερο εξάμηνο του έτους, διατηρώντας σταθερά τα κέρδη
• Απώλεια US$277 εκατομμυρίων, προ φόρων για όλο το έτος· Έσοδα προ φόρων US$193 εκατομμυρίων για το Q4, που σημαίνει 86% άνοδο σε ετήσια βάση
• US$128 εκατομμύρια καθαρή ζημία για όλο το έτος· Τα καθαρά έσοδα για το Q4 ανήλθαν σε US$180 εκατομμύρια, καταγράφοντας άνοδο 80% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
• Ετήσια απώλεια 1.16 US σεντς ή 9.00 HK σεντς ανά μετοχή
Το Lenovo Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και συνολικά ετήσια αποτελέσματα, για το έτος που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2016. Η Lenovo ενδυνάμωσε τη βασικής της επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα των Η/Υ, βελτίωσε τη δομή κόστους της και προστάτευσε τα κέρδη της, παρά τις εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις που επηρέασαν τα έσοδά της, τα οποία διαμορφώθηκαν στα US$9,1δισ σημειώνοντας 19 τοις εκατό πτώση, σε ετήσια βάση, ενώ τα ετήσια έσοδα έφτασαν τα US$44.9 δισ. σημειώνοντας 3 τοις εκατό πτώση σε ετήσια βάση. Παράλληλα, το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης στην ιστορία της Lenovo, οδήγησε σε καλύτερη δομή κόστους, εξοικονομώντας US$690 εκατ. στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, με αποτέλεσμα την άνοδο του PTI του 4ου οικονομικού τριμήνου κατά 86 τοις εκατό στα US$193εκατομμύρια, σε ετήσια βάση. Οι ετήσιες απώλειες, προ φόρων, ήταν US$277εκατομμύρια. Το τέταρτο τρίμηνο τα καθαρά έσοδα παρουσίασαν 80 τοις εκατό άνοδο σε ετήσια βάση στα US$180 εκατομμύρια, ενώ οι ετήσιες καθαρές απώλειες ήταν US$128 εκατομμύρια, ακόμα και μετά από US$330 εκατομμύρια λογιστικές δαπάνες μη ρευστών μεγεθών που σχετίζονται με συγχωνεύσεις και εξαγορές .
“Το τελευταίο τρίμηνο, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και την κατάσταση της αγοράς που επηρέασαν τις πωλήσεις, οι αποφασιστικές δράσεις που υλοποιήσαμε στα μέσα του έτους, μας επέτρεψαν να προστατεύσουμε την κερδοφορία μας. Διατηρήσαμε δυνατή τη βασική επιχειρηματική μας δραστηριότητα στον τομέα των Η/Υ, βελτιώσαμε την κερδοφορία στον τομέα του enterprise και διακρίναμε θετική δυναμική σε συγκεκριμένες βασικές αγορές smartphone.” δήλωσε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo. «Αντιμετωπίζοντας λειτουργικά θέματα στους τομείς επιχειρηματικής μας δραστηριότητας, πήραμε μια σειρά από προληπτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της λήψης σημαντικών αποφάσεων σε θέματα που αφορούν την οργάνωση, την ηγεσία, τα προϊόντα και τα κανάλια για να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη στο τομέα των κινητών τηλεφώνων και υιοθετήσαμε ένα νέο διευρυμένο επιχειρηματικό σύστημα για να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και δημιουργικότητα κάθε επιχειρηματικού τομέα. Παράλληλα, πρόκειται να ενσωματώσουμε την παραδοσιακή μας δυναμική στις συσκευές προς τον τελικό χρήστη, μαζί με τις νέες δυνατότητες που διαθέτουμε στο cloud και το infrastructure για να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες Device + Cloud ισορροπημένα.”
Παρά τις εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις και τα σημαντικά προγράμματα αναδιάρθρωσης και αναδιοργάνωσης που υλοποίησε, η Lenovo σημείωσε τα ακόλουθα επιχειρησιακά και οικονομικά επιτεύγματα:
• Ενίσχυσε τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης στους Η/Υ, με ισχυρά κέρδη και ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς, με άνοδο 1.3 πόντους στο 21 τοις εκατό *
• Σημείωσε ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς των tablet, με ανάπτυξη μεγαλύτερη από τα δεδομένα της αγοράς, καταλαμβάνοντας την 3η θέση, με πωλήσεις σχεδόν 11 εκατομμυρίων τεμαχίων μέσα στο έτος
• Στον τομέα Enterprise σημειώθηκε 73 τοις εκατό αύξηση εσόδων σε ετήσια βάση, με λειτουργικά κέρδη για 6ο συνεχόμενο τρίμηνο και δυνατή παρουσία στην Κίνα και στις Αναδυόμενες Αγορές
• Έναν πραγματικά παγκόσμιο τομέα κινητών με ανάπτυξη σε διψήφιους αριθμούς στις αναδυόμενες αγορές – 96 τοις εκατό στην Ασία και τον Ειρηνικό, 83 τοις εκατό στην περιοχή ΕΜΕΑ και 46 τοις εκατό στη Λατινική Αμερική – με επιχειρησιακό break even κατά το τρίτο τρίμηνο, εντός του στόχου των 4-6 τριμήνων από την επένδυση στη Motorola
• Επιδόσεις ρεκόρ από το Ecosystem and Cloud Services Group με τον μηνιαίο μέσο όρο χρηστών (Monthly Average Users) να τριπλασιάζεται, ξεπερνώντας τα 200 εκατομμύρια και το ετήσιο κέρδος να ξεπερνά τα $200 εκατομμύρια
• Η Interbrand ανακήρυξε τη Lenovo ως μία από τις 100 κορυφαίες μάρκες του κόσμου (Top 100 brands)
• Πραγματική καινοτομία σε μοναδικά προϊόντα – που ενδυνάμωσαν τις πωλήσεις, κερδίζοντας 66 βραβεία στο Consumer Electronics Show και 23 βραβεία στο Mobile World Congress
Τα μικτά ετήσια κέρδη ανήλθαν σε US$6.6 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1 τοις εκατό σε ετήσια βάση. Το μικτό κέρδος για το τέταρτο τρίμηνο ήταν US$1.5 δισεκατομμύρια, με 15 τοις εκατό πτώση. Το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν 14.8 τοις εκατό και 16.6 τοις εκατό για το χρόνο και το τρίμηνο αντίστοιχα. Η λειτουργική ζημία για όλο το οικονομικό έτος ήταν US$62 εκατομμύρια και τα κέρδη για το τρίμηνο US$248 εκατομμύρια, 95 τοις εκατό πάνω από το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο ήταν US$1.63 σεντς ή 12.67 HK σεντς, ενώ η βασική ζημία ανά μετοχή ήταν US$1.16 σεντς ή 9.00 HK σεντς για όλο το οικονομικό έτος. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lenovo ανακοίνωσε τελικό μέρισμα US$2.64 σεντς ή 20.5 HK σεντς ανά μετοχή για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2016.