“Τον κ. Σπίρτζη τον ξέρω από το ΤΕΕ (Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος). Δεν θεωρώ ότι θα παρεμβαίνει στο έργο μου. Αν πίστευα ότι θα με παίρνει τηλέφωνο δεν θα αναλάμβανα τη θέση. Ο υπουργός γνωρίζει τι άνθρωπος είμαι”.
Τα παραπάνω είπε απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα βουλευτών της αντιπολίτευσης ο νέος πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) Δημήτρης Τσαμάκης κατά την εξέτασή του από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Προσέθεσε πως προτίθεται να συνεργαστεί με όλα τα μέλη της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ, εξήρε το επίπεδο των εργαζομένων της και συμπλήρωσε – με αφορμή σχετικά ερωτήματα – ότι «αν υπάρχουν παραβατικές συμπεριφορές ας διερευνηθούν».
Ο κ. Τσαμάκης αναγνώρισε ότι αναλαμβάνει τα νέα του καθήκοντα «σε μια δύσκολη συγκυρία, τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης όσο και γιατί η θέση του επικεφαλής της ΕΕΤΤ έχει μείνει κενή για περίπου 1,5 χρόνο και έχουν δημιουργηθεί σοβαρές εκκρεμότητες». Σημειώνεται ότι κατά την ίδια διαδικασία ο υπουργός Υποδομών αμφισβήτησε ότι η θέση έμεινε κενή για μεγάλο χρονικό διάστημα…
Σε αρκετά σημεία του λόγου του ο νέος πρόεδρος της ΕΕΤΤ μίλησε για τα οφέλη της ευρυζωνικότητας και την ανάγκη για επενδύσεις στα γρηγορότερα δίκτυα, ώστε η Ελλάδα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Ψηφιακής Ατζέντας 2020. Σε μια αποστροφή του λόγου του μάλιστα ανέφερε ότι είναι αναγκαίες πολύ μεγάλες επενδύσεις για να πάει η οπτική ίνα στο σπίτι και πιθανότατα ο μόνος που θα μπορούσε να τις κάνει είναι ο ΟΤΕ.
Για το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η αρμοδιότητα της αδειοδότησης των κεραιών από την ΕΕΤΤ στο υπουργείο Υποδομών ο κ. Τσαμάκης σημείωσε ότι αν αυτό είναι πολιτική απόφαση δεν τον αφορά.
Κληθείς να σχολιάσει την επιβολή φόρου στη σταθερή τηλεφωνία υπογράμμισε ότι σημασιολογικά η επιβολή φορολογίας στο διαδίκτυο δεν βοηθάει στην αύξηση της ευρυζωνικότητας, αν και πρόσθεσε πως αυτό είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα εφαρμογής του μέτρου. Στο σημείο αυτό είπε ότι έχει κάποιες προτάσεις (σκέψεις όπως είπε χαρακτηριστικά) για αντισταθμιστικά μέτρα στη νέα αυτή φορολογία που θα μπορούσαν να μοιάζουν με την επιδότηση των ευρυζωνικών συνδέσεων των φοιτητών. Βεβαίως κάτι τέτοιο δεν αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ.
Στο τέλος της ακρόασης ετέθη προς το νέο επικεφαλής της ΕΕΤΤ το ερώτημα για το πόσα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας είναι δυνατόν να σηκώσει το διαθέσιμο φάσμα. Η απάντησή του ήταν ότι τεχνικά θα μπορούσαν να χωρέσουν και 10 τηλεοπτικά κανάλια, ωστόσο, το βράδυ έκανε διευκρινιστική δήλωση, «απαλύνοντας» τη διαφοροποίησή του από τον υπουργό Υποδομών και γενικότερα την κυβέρνηση.
Η διευκρινιστική δήλωση του κ. Τσαμάκη η οποία εκδόθηκε από το υπουργείο Υποδομών επί λέξη είναι η εξής:
«Προς αποφυγή παρερμηνειών της απάντησής μου στο ερώτημα του κ. E. Βενιζέλου στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής έχω να δηλώσω τα εξής: Η πολιτεία υποχρεούται να μειώσει το εύρος συχνοτήτων λόγω του δεύτερου ψηφιακού μερίσματος, επομένως με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αλλάξει, στις 4 πανελλαδικές συχνότητες μπορούν να υποστηριχθούν 8 – 10 πανελλαδικά κανάλια σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν ορισθεί. Η υποχρεωτική μείωση των συχνοτήτων που έχουν διατεθεί για την επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή οδηγεί αναλογικά σε μείωση και του αριθμού των καναλιών με τις εν λόγω προδιαγραφές».
Η τοποθέτηση του κ. Τσαμάκη στη θέση του προέδρου της ΕΕΤΤ εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή της Βουλής.