Την αναγκαιότητα στρατηγικού σχεδιασμού σε εθνικό επίπεδο για τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) επισημαίνει στο infocom.gr ο Αθανάσιος Κωτσής, εκτελεστικός πρόεδρος της Intrasoft International και μέλος του Digital Advisory Council του DIGITALEUROPE και προσθέτει: «Χρειάζεται να μπει η ψηφιακή τεχνολογία παντού να υπάρξει διασύνδεση όλων των οργανισμών, των φορέων και των υπουργείων. Η ενιαία ψηφιακή αγορά είναι σημαντική για την Ελλάδα γιατί θα βοηθήσει τις ελληνικές εταιρείες να επεκτείνουν την αγορά τους εκτός της χώρας.
Η Ελλάδα έχει ένα απίθανο έμψυχο δυναμικό και είναι πολύ σημαντικό γιατί π.χ. εταιρείες του εξωτερικού έχουν τη δυνατότητα να έρθουν να φτιάξουν γραμμές τεχνολογίας για να αξιοποιήσουν αυτό το δυναμικό, αλλά και εμείς οι ίδιοι να δώσουμε έμφαση στις εξαγωγές».
Σύμφωνα με τον ίδιο μεταξύ άλλων «το πακέτο Γιούνκερ προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για την Ελλάδα. Επίσης, ο σχεδιασμός πετυχημένων ΣΔΙΤ είναι κάτι εφικτό και κάτι που πρέπει να γίνει στη χώρα μας. Βεβαίως τα ΣΔΙΤ χρειάζονται και την υποστήριξη του τραπεζικού τομέα. Θα μπορούσα να πω ότι δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες εκτελώντας το πρώτο ΣΔΙΤ (Τηλεματική) στη χώρα, δεν παρατηρήθηκαν τρομερά προβλήματα στην όλη διαδικασία. Τα πράγματα κύλισαν σχετικά ομαλά. Και επρόκειτο για ένα έργο που ήταν πρωτόγνωρο για την Ελλάδα. Πιστεύω ότι γενικά η Ελλάδα στο χώρο των ΤΠΕ έχει κάνει μεγάλα πράγματα, αλλά αποσπασματικά, μεμονωμένα. Ένα παράδειγμα είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Άλλες χώρες κατά παράδοση περισσότερο ανεπτυγμένες δεν το έχουν».
Όπως επίσης υπογραμμίζει «σε κάθε περίπτωση ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να βρίσκει το δρόμο του, πρέπει να λειτουργεί υπό όλες τις συνθήκες. Οποιοσδήποτε δημόσιος διαγωνισμός ο οποίος απαιτεί πλήρη διαφάνεια και αντικειμενικότητα σε μια διαδικασία προκήρυξης και κατακύρωσης έργου θέλει χρόνο και αυτή είναι η πραγματικότητα σε όλες τις χώρες».
Αναφορικά με τις προτεραιότητες του DIGITALEUROPE ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της Intrasoft International τις προσδιορίζει ως εξής: «Να είναι παρών στις εξελίξεις που μας αφορούν όλους. Να επηρεάζει τη χάραξη πολιτικής αλλά και να βοηθάει έμπρακτα στην υλοποίηση της. Να βρίσκεται σε μια συνεχή διαβούλευση με όλους τους απαραίτητους φορείς ώστε να υπογραμμίζει τη σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινότητα κάθε Ευρωπαίου.
Για μας που δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο αυτόν, το DIGITALEUROPE είναι κάτι παραπάνω από ένας συντεχνιακός συνεταιρισμός – αποτελεί τον κύριο εκφραστή μας όσον αφορά την κοινή φωνή των εταιρειών του κλάδου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το βέβαιο είναι πως το έργο ενός οργανισμού όπως ο DIGITALEUROPE είναι πολυσχιδές αλλά και πολυδιάστατο και σίγουρα πρέπει να προτεραιοποιείται με πυξίδα το όραμα για μία ενιαία Ευρωπαϊκή ψηφιακή αγορά. Παράλληλα, σήμερα η Ευρώπη, αναγνωρίζοντας τις τεράστιες δυνατότητες, τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του παραγωγικού- επιχειρηματικού μοντέλου της, οφείλει να τοποθετήσει τις ΤΠΕ στο επίκεντρο της στρατηγικής για την εδραίωση ενός βιώσιμου πρότυπου ανάπτυξης.»
Σχετικά με το τι χρειάζεται να αλλάξει στην Ελλάδα τόσο από την Πολιτεία όσο και από την αγορά καθώς τα στοιχεία για την πορεία της χώρας προς την Ψηφιακή Ατζέντα 2020 δεν είναι ενθαρρυντικά ο κ. Κωτσής σημειώνει: «Πιστεύω ότι οι ΤΠΕ και συνεπώς η Ψηφιακή Ατζέντα 2020 είναι μια μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα αλλά και μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα και παθογένειες στην αγορά των ΤΠΕ, οι οποίες οφείλονται και στον δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα. Έχουν γίνει αρκετά βήματα στην εισαγωγή των ΤΠΕ στο δημόσιο τομέα. Λείπει όμως ο κεντρικός σχεδιασμός. Αυτός θα χρειασθεί και για την εκμετάλλευση της Ψηφιακής Ατζέντας 2020. Η Ψηφιακή Ατζέντα 2020 είναι πράγματι εκτενής και φιλόδοξη και η Ελλάδα έχει ρόλο να παίξει σε αυτήν – και κατά τη γνώμη μου- μόνο οφέλη έχει να αποκομίσει από την σύγκλιση της με αυτήν. Για να τα καταφέρουμε όμως, πρέπει να επενδύσουμε στην σταθεροποίηση του επιχειρηματικού κλίματος αλλά και του δημόσιου τομέα».
– Το Digital Advisory Council του οποίου μέλος είναι ο κ. Κωτσής, αποτελεί πρωτοβουλία του DIGITALEUROPE και δημιουργήθηκε το 2015, με σκοπό την προώθηση μίας δυναμικής ψηφιακής αγοράς στην Ευρώπη, η οποία θα προάγει την καινοτομία, ενθαρρύνοντας τις επενδύσεις και τονώνοντας τον ανταγωνισμό, με στόχο την ανάπτυξη και την ενίσχυση της απασχόλησης. Αποτελείται από 30 μέλη τα οποία σε υψηλό ιεραρχικό επίπεδο εκπροσωπούν την πανευρωπαϊκή αγορά ΤΠΕ. Το DIGITALEUROPE είναι ο κορυφαίος οργανισμός συνεργασίας εταιρειών ΤΠΕ στην Ευρώπη. Μετέχουν ως μέλη 60 πολυεθνικές επιχειρήσεις και 37 εθνικοί σύνδεσμοι με περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις – μέλη στην Ευρώπη.