Συνεχή απογοήτευση φέρνει η κατάταξη της Ελλάδας σε δείκτες που σχετίζονται με τα δίκτυα νέας γενιάς και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) συνέπεια καθυστερήσεων στην προώθηση των αναγκαίων θεσμικών προσαρμογών εξαιτίας της αδιαφορίας των αρμοδίων της κυβέρνησης.
Στο νέο δείκτη της GfK για τον «Συνδεδεμένο Καταναλωτή» (Connected Consumer Index) ο οποίος αφορά 78 χώρες η Ελλάδα κατατάσσεται φέτος στην 40η θέση, πίσω από χώρες όπως, μεταξύ άλλων, Γαλλία (16η), Ιταλία (19η), Πορτογαλία (21η), Ισπανία (22η), Κύπρο(24η), Βέλγιο (27ο) και Τσεχία (33η).
Ο δείκτης «Συνδεδεμένος Καταναλωτής» δείχνει ποιες χώρες έχουν τους περισσότερο συνδεδεμένους καταναλωτές, τόσο συνολικά όσο και αναλυτικά στον κάθε ένα από τους έντεκα διαφορετικούς τύπους συσκευών (smartphone, tablet, φορητό υπολογιστή, υπολογιστή desktop, wearables, «έξυπνη τηλεόραση», TV set-top box, κονσόλα videogame, e-reader, συνδεδεμένο αυτοκίνητο και «έξυπνο σπίτι»), μαζί με τις τάσεις των τελευταίων πέντε ετών. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συγκρίνουν πόσο συνδεδεμένες είναι οι επιμέρους χώρες και περιφέρειες, προκειμένου να εντοπίσουν ευκαιρίες σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων, από πωλήσεις ψηφιακών συσκευών και κατανάλωση περιεχομένου έως επέκταση της παραδοσιακής τεχνολογίας στην υγεία, τα media καθώς και άλλους τομείς.
Βάσει του εν λόγω δείκτη τα τελευταία δυο χρόνια το Χονγκ Κονγκ και η Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό) είναι σταθερά στην κορυφή ως οι δυο πιο συνδεδεμένοι πληθυσμοί παγκοσμίως.
Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κλείνουν γρήγορα την ψαλίδα και βρίσκονται από την όγδοη θέση το 2015 στην τρίτη θέση φέτος. Ομοίως, η Ελβετία ξεπέρασε τη Δανία και τη Σουηδία και κινήθηκε ανοδικά από τη δέκατη θέση πέρυσι στην όγδοη θέση φέτος. Άλλες χώρες στις οποίες έχουν γίνει σημαντικά άλματα προς την συνδεσιμότητα είναι η Χιλή και η Ιορδανία.
Η Χιλή έχει σκαρφαλώσει επτά θέσεις, από την 27η το 2015 στην 20ή θέση φέτος, και τώρα βρίσκεται ακριβώς πίσω από την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Αυστραλία. Όπως επισημαίνεται από τους αναλυτές, η Χιλή, παρόλο που έχει πιο αδύναμη οικονομία, έχει ένα σχετικά ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις, καθώς επίσης και υψηλή διείσδυση της ευρυζωνικότητας σε σύγκριση με την υπόλοιπη Λατινική Αμερική.
Όπως εξηγεί ο Kevin Walsh, Διευθυντής Trends & Forecasting της GfK, παρατηρούμε μακροπρόθεσμες τάσεις αύξησης της συνδεσιμότητας σε όλες τις χώρες. Για τις αγορές με υψηλή ανάπτυξη, ειδικά σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τις χώρες Ασίας-Ειρηνικού, η κύρια τάση παραμένει η υιοθέτηση του «έξυπνου» κινητού. Αυτό αποτελεί την κυρίαρχη συσκευή – και συχνά την πρώτη συσκευή – για τους καταναλωτές που θέλουν να συνδεθούν σε υπηρεσίες δεδομένων. Αυτή η τάση είναι πιθανό να παραμείνει κυρίαρχη για τα επόμενα δυο με τρία χρόνια καθώς οι μειώσεις τιμών οδηγούν πάνω από ένα δισεκατομμύριο καταναλωτές στο να έχουν την οικονομική δυνατότητα να συνδεθούν μέσω μιας προσωπικής συσκευής για πρώτη φορά. Για τις ανεπτυγμένες αγορές, κυρίως της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, η κινητήρια δύναμη ανάπτυξης έχει ήδη περάσει στο επόμενο κύμα συνδεσιμότητας του καταναλωτή. Τα wearables – μαζί με τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα – οδηγούν τη τάση και προσφέρουν νέα οφέλη στον καταναλωτή. Η τεχνολογία του «έξυπνου σπιτιού» είναι εξίσου σημαντική ευκαιρία, αλλά αναμένεται να είναι πιο αργή και σταθερή ως προς την καμπύλη υιοθέτησης του καταναλωτή.