Το 2016 περίπου το 26% των χρηστών smartphone στις ανεπτυγμένες αγορές δεν θα προβεί σε καμία παραδοσιακή τηλεφωνική κλήση για περίοδο τουλάχιστον μιας εβδομάδας. Τα άτομα αυτά, που αποκαλούνται data exclusive, δεν θα σταματήσουν να επικοινωνούν, αλλά πιθανότατα θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές φωνητικές κλήσεις με ένα συνδυασμό άλλων υπηρεσιών.
Την παραπάνω εκτίμηση που καταδεικνύει τη σημαντική θέση που καταλαμβάνουν σταδιακά τα δεδομένα στο χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας εμπεριέχεται στην 15η έκδοση της Deloitte Global με τίτλο «Προβλέψεις για τους Κλάδους της Τεχνολογίας, των Μέσων Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ)». Επίσης, σύμφωνα με την ίδια αναφορά το 2016, 2,5 τρισεκατομμύρια φωτογραφίες αναμένεται να διαμοιραστούν ή να αποθηκευτούν ηλεκτρονικά, μια αύξηση 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Πάνω από το 90% αυτών των φωτογραφιών, θα έχουν ληφθεί με κάποιο smartphone. Αναλυτικότερα μερικές από τις εκτιμήσεις – προβλέψεις της Deloitte Global ανά κατηγορία έχουν ως εξής:
Τηλεπικοινωνίες
· Η αυγή της Gigabit εποχής στο Διαδίκτυο – Ο αριθμός των συνδέσεων internet με ταχύτητες Gigabit ανά δευτερόλεπτο (Gbit / δευτ.) αναμένεται να εκτοξευτεί σε 10 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους, μια δεκαπλάσια αύξηση με το 70% αυτής να αφορά πιθανότατα τις οικιακές συνδέσεις. Η αύξηση της ζήτησης κατά πάσα πιθανότητα θα τροφοδοτηθεί από την αύξηση της διαθεσιμότητας αλλά και της πτώσης των τιμών. Αναμένεται ότι θα υπάρχουν περίπου 600 εκατομμύρια συνδρομητές δικτύων που προσφέρουν υπηρεσίες με ταχύτητες Gigabit μέχρι το 2020, αντιπροσωπεύοντας την πλειοψηφία των συνδεδεμένων σπιτιών ανά τον κόσμο.
· Μεταχειρισμένα smartphones – Το 2016 οι καταναλωτές αναμένεται να πουλήσουν ή να ανταλλάξουν περίπου 120 εκατομμύρια μεταχειρισμένα smartphones, αποφέροντας περισσότερα από US$17 δισ. στους κατόχους τους. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 80 εκατομμύρια smartphones τα οποία εμπορεύτηκαν το 2015 με αξία US $11 δισ. Επιπλέον, το 10% των καινούριων premium smartphones (αξίας US $500 ή υψηλότερης) τα οποία θα αγοραστούν το 2016, κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξουν να έχουν τρεις ή περισσότερους ιδιοκτήτες πριν αποσυρθούν από την αγορά.
· Διαμοιρασμός (sharing) φωτογραφιών – Το 2016, 2,5 τρισεκατομμύρια φωτογραφίες αναμένεται να διαμοιραστούν ή να αποθηκευτούν ηλεκτρονικά, μια αύξηση 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Πάνω από το 90% αυτών των φωτογραφιών, θα έχουν ληφθεί με κάποιο smartphone ενώ οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές SLR, οι compact φωτογραφικές μηχανές, οι φορητοί υπολογιστές και τα tablets εκτιμάται ότι θα συμβάλουν ισάριθμα στο υπολειπόμενο ποσοστό. Η εκτίμηση αυτή δεν περιλαμβάνει τα τρισεκατομμύρια των φωτογραφιών που θα παραμείνουν αποθηκευμένα στις συσκευές αποθήκευσης.
· Η άνοδος του data exclusive – Περίπου το 26% των χρηστών smartphone στις ανεπτυγμένες αγορές αναμένεται ότι δε θα προβεί σε καμία παραδοσιακή τηλεφωνική κλήση για περίοδο τουλάχιστον μιας εβδομάδας κατά τη διάρκεια του 2016. Τα άτομα αυτά, που αποκαλούνται data exclusive, δεν έχουν σταματήσει να επικοινωνούν, αλλά πιθανότατα αντικαθιστούν τις παραδοσιακές φωνητικές κλήσεις με ένα συνδυασμό μηνυμάτων: SMS, υπηρεσίες φωνής και βίντεο οι οποίες διατίθενται σε υπερβολικό βαθμό.
· VOLTE / VoWiFi – Τα VOLTE/ VoWiFi αυξάνουν τη χωρητικότητα του δικτύου και διευρύνουν την πρόσβαση σε φωνητικές υπηρεσίες. 100 φορείς παροχής κινητής τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο είναι πιθανό να προσφέρουν τουλάχιστον μια φωνητική υπηρεσία βάσει πακέτου μέχρι το τέλος του 2016, να διπλασιάσουν το ποσό από έτος σε έτος και να είναι 6 φορές υψηλότερες από ότι στην αρχή του 2015. Η έκθεση εκτιμά ότι περίπου 300 εκατομμύρια πελάτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν φωνητικές υπηρεσίες μέσω WiFi (VoWiFi) και / ή Voice over LTE (Volte), διπλάσιος αριθμός από αυτόν στην αρχή του έτους και πέντε φορές υψηλότερος από εκείνον στις αρχές του 2015.
Μέσα ενημέρωσης
· Εφαρμογές που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις (ad-blocker) Μόνο το 0,3% από όλους τους κατόχους κινητών τηλεφώνων αναμένεται να χρησιμοποιήσουν μια εφαρμογή ad-blocker μέχρι τα τέλη του 2016. Αυτό είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο λιγότερα από US$100εκατ. (0,1%) από τα US$70 δισ. της διαφημιστικής αγοράς μέσω κινητών συσκευών (smartphones και tablets).
· Παιχνίδια σε κινητά – Το 2016 τα κινητά (smartphones και tablets) πιθανώς θα γίνουν η βασική πλατφόρμα παιχνιδιών βάσει εσόδων λογισμικού, αναμένοντας να αποφέρουν συνολικά έσοδα US$35 δισ., 20% παραπάνω από το 2015. Αυτό συγκρίνεται με τα αναμενόμενα έσοδα των US$32 δισ. από τα παιχνίδια σε Η/Υ (5% περισσότερο από τον προηγούμενο χρόνο) και US$28 δισ. από τα παιχνίδια σε κονσόλες (6% περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος). Παρ’ όλα αυτά, το μέσο έσοδο ανά παιχνίδι ανά πλατφόρμα μάλλον θα διαφέρει σημαντικά.
· eSports – Τα esports πιθανόν θα δημιουργήσουν παγκόσμια έσοδα ύψους US$500εκ. το 2016, 25% παραπάνω από τα US$400εκ. του 2015 και πιθανόν θα έχουν ένα κοινό τακτικών και περιστασιακών θεατών, σχεδόν 150 εκατ. ατόμων. Αυτά τα αναμενόμενα έσοδα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μέρος των εσόδων πρωταθλημάτων βασικών σπορ, όπως το Ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το baseball ή το χόκεϊ πάγου, έσοδα που κυμαίνονται από US$4δισ. έως US$30δισ.
· Το Ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου θα φθάσει πιθανότατα τα US$30 δισ. για πρώτη φορά το 2016/2017, μια αύξηση US$8 δισ. σε σχέση με το 2011/2012, και ένα μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης 7%.
Τεχνολογία
· Οι γυναίκες στις θέσεις εργασίας IT– Ως το τέλος του 2016 λιγότερες από το 25% των θέσεων εργασίας στον τομέα τεχνολογίας πληροφοριών (IT) στις αναπτυγμένες χώρες αναμένεται να καλυφθούν από γυναίκες. Αυτό το ποσοστό είναι περίπου το ίδιο με το 2015 και μπορεί να είναι ακόμη μικρότερο.
· Οι γνωστικές τεχνολογίες βελτιώνουν το λογισμικό των εταιριών – Το 2016 περισσότερες από τις 80 από τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες software θα έχουν πιθανότατα ενσωματωμένες γνωστικές τεχνολογίες όπως είναι το machine learning, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας, ή αναγνώριση ομιλίας στα προϊόντα τους. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 25% από το 2015, όπου 64 από τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες software είχαν κυκλοφορήσει προϊόντα και υπηρεσίες, που περιέχουν μια ή περισσότερες γνωστικές τεχνολογίες.
· Touch commerce – Οι υπηρεσίες πληρωμής touch commerce δίνουν τη δυνατότητα σε έναν πελάτη να κάνει ασφαλείς πληρωμές στη σελίδα ή στην εφαρμογή εμπόρων, χωρίς να παρέχει τα στοιχεία εγγραφής ή εισόδου του, είτε στη σελίδα του εμπόρου, είτε στην υπηρεσία πληρωμής. Για να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή σε κινητή συσκευή απλώς απαιτείται η εφαρμογή ενός δακτυλικού αποτυπώματος ή μερικών αγγιγμάτων της οθόνης (συνήθως δυο). Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν υπηρεσίες πληρωμής μέσω αφής κατά τις αγορές τους μέσω κινητών συσκευών (smartphones και tablets) είναι πιθανό να αυξηθούν κατά 150% και να φτάσουν τους 50 εκατομμύρια συστηματικούς χρήστες το 2016. Το touch commerce κινητοποιεί τους λιανέμπορους να εκμεταλλευτούν την αυξημένη χρήση των κινητών συσκευών από τους καταναλωτές για να εντοπίσουν τις σελίδες στις οποίες οι συναλλαγές μειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό, εξ αιτίας περισσότερο των επίπονων διαδικασιών πληρωμών.
· Γραφένιο – Το γραφένιο αποκαλείται και θαυματουργό υλικό, καθώς συνδυάζει ιδιότητες των υφασμάτων, ηλεκτρικών, θερμικών και οπτικών υλικών, όντας χιλιάδες φορές λεπτότερο από την ανθρώπινη τρίχα ή ένα φύλλο χαρτί. Έχει βάση τον γραφίτη, μια πρώτη ύλη που βρίσκεται σε μεγάλη αφθονία στον κόσμο. Αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στις οθόνες smartphones, σε φακούς επαφής, σε μπαταρίες μακράς διάρκειας, σε ηλιακά πάνελ κ.άλ. Ενώ η συνολική αγορά των υλικών από γραφένιο το 2016 είναι πιθανό να βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο των δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης φέτος είναι πιθανό να φτάσουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Μεσοπρόθεσμα, το γραφένιο μπορεί να ενσωματωθεί σε προϊόντα αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ανά χρόνο – αλλά μπορεί να περάσουν δεκαετίες μέχρι η δυναμική των υλικών αυτών να γίνει αντιληπτή.