Παρά τις προσδοκίες που υπήρξαν πέρσι στο τέλος του έτους, για οριακά θετικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αγορά της κινητής τηλεφωνίας θα κλείσει και φέτος με αρνητικό πρόσημο.
Για το 2016 στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι είναι δυνατό να υπάρξει αλλαγή του πρόσημου και αν αυτό συμβεί θα είναι μετά από 8 συνεχή χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων, ο κλάδος έχει απολέσει το 56% των εσόδων του. Ωστόσο, στα παραπάνω προστίθεται πως η εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς θα εξαρτηθεί και πάλι από τις γενικότερες εξελίξεις στα μακροοικονομικά της χώρας.
Αναλυτικότερα, για το 2015 οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι η μείωση των εσόδων από υπηρεσίες στην κινητή θα είναι της τάξεως του 3 με 4%. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) στο 9μηνο φέτος η μείωση ήταν 4,1% (έσοδα από υπηρεσίες 1,435 δις. ευρώ) συγκρινόμενη με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Θετικά συμβάλλουν τα έσοδα από δεδομένα και πωλήσεις συσκευών. Το ίδιο διάστημα τα EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) διαμορφώθηκαν σε 556 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 2%.
Βάσει επίσης στοιχείων της ΕΕΚΤ το 2014, τα συνολικά λεπτά ομιλίας και τα λεπτά ομιλίας ανά χρήστη ανέκαμψαν, αλλά το 2015 παρουσιάζουν στασιμότητα. Το 2014 και 2015, τα έσοδα ανά χρήστη (ARPU) στην Ελλάδα μειώνονται περαιτέρω κατά 2% ελαφρά κάτω από τα 10 ευρώ μηνιαίως. Ενώ μέχρι το 2006, το ARPU στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ήταν σε συγκρίσιμα επίπεδα, τα επόμενα έτη στη χώρα μας μειώθηκε ταχύτερα, λόγω μείωσης των τιμών. Αρνητικά επιδρούν στο ARPU η χαμηλότερη τιμή ανά λεπτό ομιλίας και η χαμηλότερη διείσδυση χρήσης δεδομένων μέσω των κινητών.
Σε παγκόσμιο επίπεδο και σύμφωνα με την Strategy Analytics κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους και μετά από τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης, τα έσοδα από την κινητή κινήθηκαν ανοδικά έστω και οριακά. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές η Κίνα έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση στην εν λόγω αγορά, ωστόσο και στην Ευρώπη παρατηρήθηκε βελτίωση της τάσης.
Ακόμη, σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία αναλύσεων Ovum στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες το 2016, οι κυρίαρχες τάσεις κινούνται στη λογική της εξατομίκευσης της εμπειρίας του πελάτη, της βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας των εταιρειών και της μετάβασης σε νέα μοντέλα παροχής υπηρεσιών. Όπως τονίζεται οι τάσεις καθοδηγούνται μεταξύ άλλων από τη στροφή της βιομηχανίας προς την κατεύθυνση ψηφιακών υπηρεσιών, καθώς και από την ανάγκη να της επιχειρηματικής ευελιξίας. Βάσει της τελευταίας έκθεσης της Ovum, το 65% των τηλεφωνικών εταιρειών σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες σε ΙΤ τεχνολογίες (Τεχνολογίες Πληροφορικής) και να αναλάβει περισσότερα έργα αμιγώς πληροφορικής. Επίσης, το 59% των τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων παγκοσμίως σχεδιάζει το 2016 να υιοθετήσει το cloud για τουλάχιστον ένα από τα πληροφοριακά τους συστήματα.