Δωρεάν εξοπλισμός πληροφορικής και κατάρτιση σε περισσότερους από 195.000 πολίτες καθώς και συνεργασία με περισσότερες από 370 επιχειρήσεις τεχνολογίας κάθε μεγέθους είναι ο απολογισμός του προγράμματος του ΕΣΠΑ Ψηφιακή Αλληλεγγύη που ολοκληρώθηκε.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό του προγράμματος που παρουσίασε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) που ενήργησε ως δικαιούχος για την υλοποίηση του έργου σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε. (ΕΔΕΤ) η δράση της Ψηφιακής Αλληλεγγύης, με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ είχε τα εξής αποτελέσματα και ωφελούμενους:
– Νέες διαδικτυακές συνδέσεις: 175.240
– Απόκτηση εξοπλισμού: 195.840
– Συμμετοχές σε πρόγραμμα κατάρτισης: 7.119
Η συγκεκριμένη δράση αφορούσε στις 8 περιφέρειες αμιγούς σύγκλισης της χώρας, όπου συμπεριλαμβάνονται η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη και πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός κουπονιού (voucher) Ψηφιακής Αλληλεγγύης, το οποίο ανταλλάχθηκε από τους δικαιούχους στις επιχειρήσεις που ανέλαβαν την υλοποίηση της δράσης. Δικαιούχοι του κουπονιού ήταν δυνητικά όλοι οι ωφελούμενοι πολίτες του κοινωνικού μερίσματος που κατοικούν στις 8 Περιφέρειες Αμιγούς Σύγκλισης (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη), όπως ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία και τηρούνται στο ηλεκτρονικό αρχείο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ). Συγκεκριμένα, οι δικαιούχοι πολίτες μέσω της δράσης αυτής είχαν την δυνατότητα:
– Να διατηρήσουν ή να αποκτήσουν διαδικτυακή σύνδεση για 12 μήνες με την παροχή συνδρομής για ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο (12ευρώ/μήνα)
– Να αποκτήσουν τον απαιτούμενο βασικό εξοπλισμό πρόσβασης στο διαδίκτυο, δηλαδή ηλεκτρονικό υπολογιστή τύπου tablet ή φορητό υπολογιστή τύπου netbook ή laptop (230ευρώ)
– Να καταρτισθούν στις βασικές δεξιότητες χρήσης των Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) από πιστοποιημένους εκπαιδευτές. (60ευρώ-προαιρετικά).
Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ ανέλαβε συνολικά τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υποστήριξη πληροφοριακής υποδομής του έργου μέσω δραστηριοτήτων και προγραμμάτων τηλεπικοινωνιών, πρότυπης πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του τεχνικού κόσμου και των πολιτών ώστε να διεκπεραιωθεί το έργο. Σε πρώτο στάδιο, ενεργοποίησε το μηχανισμό για την προώθηση της λειτουργίας της Ψηφιακής Σύγκλισης μέσω της προμήθειας του κουπονιού Ψηφιακής Αλληλεγγύης στους Δικαιούχους Κοινωνικού Μερίσματος. Στη συνέχεια, παρείχε υποστήριξη στους εμπλεκόμενους προμηθευτές (WIND, VODAFONE, COSMOTE, GERMANOS,KOTSOVOLOS, MEDIAMARKT, PUBLIC και δεκάδες άλλες μικρομεσαίες επιχειρήσεις ΤΠΕ) ενώ τέλος, ανέλαβε τη λογιστική εκκαθάριση και την επαλήθευση της επιλεξιμότητας των δαπανών, την αξιολόγηση της δράσης καθώς το δειγματοληπτικό έλεγχο των ωφελούμενων. Επιπλέον, με στόχο την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων κοινών αλλά και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των ωφελουμένων υλοποιήθηκαν ημερίδες στις Περιφέρειες που συμμετείχαν στη δράση.