Σε συνεχή πτώση βρίσκεται η αγορά των tablets, ως αποτέλεσμα του κορεσμού της αγοράς (λόγω του μεγάλου κύκλου ζωής) και την έλλειψη καινοτομίας εκ μέρους των κατασκευαστών.
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα, είναι η συνεχιζόμενη αμφισβήτηση του ρόλου τους, λόγω της μεγέθυνσης των smartphones και της παράλληλης σμίκρυνσης των laptops. Από την πρώτη εποχή της ύπαρξής τους, τα tablets βρίσκονται στις συμπληγάδες του ανταγωνισμού και μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, τώρα βιώνουν τα συμπτώματα του κορεσμού εκ μέρους των καταναλωτών.
Αν και οι αναλυτές της IDC υποστηρίζουν ότι τα tablets έχουν το δικό τους μερίδιο στην προτίμηση του κοινού, αναγνωρίζουν ότι η συμπίεση της κατηγορίας αυτής σύντομα θα θέσει υπαρξιακά ζητήματα αν δεν δει το φως κάποια καινοτόμα πρόταση.
Αποτυπωμένες σε νούμερα οι παγκόσμιες πωλήσεις των tablets κατέγραψαν υποχώρηση για τέταρτο συνεχές τρίμηνο. Συγκεκριμένα το 3ο τρίμηνο του έτους το οποίο έκλεισε το Σεπτέμβριο, η πτώση έφτασε στο 12,6%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και σε επίπεδο τεμαχίων κατέβηκε κατά 7 εκατομμύρια.
Στους σχετικούς πίνακες καταγράφονται τα αντίστοιχα νούμερα όσον αφορά τους κατασκευαστές σε επίπεδο τεμαχίων και μεριδίων αγοράς.
Πωλήσεις (εκατομμύρια τεμάχια)
Κατασκευαστής | 3ο τρίμηνο 2014 | 3ο τρίμηνο 2015 |
Apple | 12,3 | 9,9 |
Samsung | 9,7 | 8 |
Lenovo | 3,1 | 3,1 |
ASUS | 3,4 | 1,9 |
Huawei | 0,7 | 1,8 |
Άλλοι | 26,4 | 23,9 |
Σύνολο | 55,7 | 48,7 |