Έντονη ανησυχία, όπως βεβαίως και στους υπόλοιπους κλάδους, κυριαρχεί στην τηλεπικοινωνιακή αγορά από τις τελευταίες εξελίξεις, με τις εταιρείες να βρίσκονται αντιμέτωπες με το ενδεχόμενο να λάβει διαστάσεις το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συνέλεξε το infocom.gr μέχρι στιγμής παρατηρείται αύξηση των απλήρωτων λογαριασμών, αλλά δεν έχει καταστεί, τουλάχιστον ακόμα, πρόβλημα για τις εταιρείες. Όπως σημειώνεται, το μέγεθος του προβλήματος θα διαπιστωθεί όταν παρέλθει ένας μήνας χωρίς να έχει βελτιωθεί η προοπτική της χώρας, με δεδομένο ότι οι τηλεπικοινωνιακοί λογαριασμοί είναι μηνιαίοι. Από την άλλη πλευρά αυτό που επίσης επισημαίνεται είναι ότι η επικοινωνία είναι αγαθό πρώτης ανάγκης και οι καταναλωτές θα προτιμήσουν να περιορίσουν άλλες υπηρεσίες, αλλά όχι αυτήν.
Στη φάση αυτή οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες έχουν αποδεχθεί το αίτημα του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη να μην διακόπτουν τη σύνδεση καταναλωτών που καθυστερούν να πληρώσουν τον λογαριασμό τους, αν και η τάση είναι αυτό να μην συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα, οι εταιρείες έχουν αναγκαστεί να οργανώσουν διαφορετικά ορισμένες από τις λειτουργίες τους, όπως το πώς συλλέγουν τα μετρητά από τα καταστήματα απουσία τραπεζικού συστήματος, ενώ βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με τους προμηθευτές τους, ειδικά στο εξωτερικό για τη διευθέτηση των πληρωμών.
Είναι σαφές ότι τα περισσότερα προβλήματα από μια επιμήκυνση του χρόνου της αβεβαιότητας θα έχουν οι πιο αδύναμες εταιρείες με το μικρότερο ταμείο, ενώ εκτιμάται ότι για να ξεκινήσουν εκ νέου οι συζητήσεις για τις συμφωνίες ενοποίησης, που κυοφορούνταν το προηγούμενο διάστημα, θα παρέλθει αρκετό χρονικό διάστημα.