Θετικό είναι το πρόσημο στην αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Gfk.
Η εν λόγω αγορά έκλεισε στα 497 εκατ. ευρώ για το 1ο τρίμηνο του 2015, αυξημένη κατά 22,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2014. Έξι από τους επτά τομείς συνέβαλαν θετικά, δύο μάλιστα – τηλεπικοινωνίες και προϊόντα τεχνολογίας – είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντίθετα η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.
Ειδικότερα, αναφορικά με τα προϊόντα πληροφορικής το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που ξεκίνησε σε 8 επαρχιακές περιοχές τον Φεβρουάριο είχε μεγάλη συμβολή στην έντονη αύξηση του κλάδου. Όπως αναμενόταν τόσο τα tablets (+63,8%) όσο και οι φορητοί υπολογιστές (+30,9%) επωφελήθηκαν της εν λόγω δράσης συμβάλλοντας και στην αύξηση των περιφερειακών συσκευών. Πληκτρολόγια, κάμερες αλλά και οθόνες να καταγράφουν θετικό πρόσημο.
Στις Τηλεπικοινωνίες με εξαίρεση τα απλά κινητά τηλέφωνα των οποίων οι πωλήσεις μειώνονται, έξυπνα κινητά τηλέφωνα, σταθερά τηλέφωνα και ακουστικά τηλεφώνων κατέγραψαν σημαντικούς ρυθμούς ανόδου. Συνεχίζεται η προτίμηση του καταναλωτή σε πιο «ακριβές» συσκευές οι οποίες όμως εμφανίζονται με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με το παρελθόν φαινόμενα τα οποία συνδυαστικά έχουν οδηγήσει την μέση τιμή σε σταθερό επίπεδο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα η αλλαγή σε ψηφιακό σήμα στην νησιωτική Ελλάδα συνέβαλε στην διατήρηση του θετικού πρόσημου για τις τηλεοράσεις (+11,6%). Πέραν των τηλεοράσεων θετικό πρόσημο συνεχίζουν να καταγράφουν τόσο οι κονσόλες όσο και τα ηχεία hi-fi και οι ηχομπάρες. Συνεχίζεται η έντονη αύξηση για τις κάμερες δράσης (Action Cameras) ενώ και οι κάρτες μνήμες διατήρησαν θετικό πρόσημο.
Οριακή άνοδο κατέγραψαν οι συσκευές Γραφείου. Οι δύο βασικές κατηγορίες των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσαν αντίθετη πορεία. Πιο συγκεκριμένη οριακά αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα ενώ ξεκάθαρα θετικό πρόσημο σημείωσαν οι εκτυπωτές. Άξια λόγου παραμένει συνεχιζόμενη πτώση της μέσης τιμής η οποία έρχεται ως απόρροια των έντονων προσφορών από την πλευρά των λιανέμπορων.
Ο τομέας των λευκών συσκευών συνεχίζει την θετική του εικόνα για τους πρώτους μήνες του 2015 και κυρίως στα πλυντήρια ρούχων, τις κουζίνες και τα ψυγεία. Οι κατηγορίες των μικρών οικιακών συσκευών κατέγραψαν επίσης θετική πορεία.
Με το ποσοστό πτώσης να παγιώνεται για δεύτερο τρίμηνο στο 15,9% ξεκίνησε η χρονιά για τις φωτογραφικές μηχανές. Εν τούτοις υπήρξαν αλλαγές σχετικά με την πορεία των υποκατηγοριών καθώς οι SLR μηχανές κατέγραψαν πτωτική πορεία εν αντιθέσει με τις Mirrorless μηχανές οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και το 2015 (+58,4%).