Νομικά και τεχνικά εργαλεία, ώστε να επιλυθούν ζητήματα που απασχολούν μεγάλο αριθμό καταναλωτών, όπως προκύπτει και από την τελευταία Ετήσια Έκθεση της Αρχής του Συνηγόρου του Καταναλωτή – σύμφωνα με την οποία ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών συγκέντρωσε περίπου το 1/3 του συνολικού αριθμού των αναφορών των πολιτών – συζήτησαν τα στελέχη της προαναφερόμενης Αρχής με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Κατά τη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης, ο αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ Νίκος Παπαουλάκης και άλλα στελέχη των δύο Αρχών.
Τα ζητήματα που συζητήθηκαν και έχουν ενδιαφέρον είναι τα εξής:
– Η μονομερής τροποποίηση όρων σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για τιμολογιακές αυξήσεις, που επιβάλλονται μονομερώς στον καταναλωτή κατά τη διάρκεια ισχύος της σχετικής σύμβασης.
– Η διευκόλυνση της ενημέρωσης των καταναλωτών για τους βασικούς όρους των συμβάσεων που συνάπτουν με τις εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, δια της καθιέρωσης της υποχρέωσης αναγραφής και της συγκέντρωσης των όρων αυτών (κυρίως όσων αφορούν το τίμημα, τη διάρκεια, την επιδότηση και τους φόρους) στην αρχή της σύμβασης, κατά τρόπο ευδιάκριτο, απλό και κατανοητό.
– Η καθιέρωση υποχρέωσης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων να ενημερώνουν τους καταναλωτές σε περίπτωση υπέρβασης όχι μόνο του 80%, αλλά και του 100% για όλα τα οικονομικά πακέτα.
– Η παροχή δυνατότητας στον καταναλωτή, κατά τη σύναψη της σύμβασης, να ζητήσει την αυτόματη διακοπή, όταν υπερβεί την κατανάλωση του οικονομικού του πακέτου κατά συγκεκριμένο ποσοστό (π.χ., στο 110% ή 120%), προκειμένου να αποφευχθούν, σε περίπτωση υπερβάσεων, ανεπιθύμητες χρεώσεις.
– Η αποσαφήνιση ότι όλες οι ανανεώσεις συμβάσεων τηλεπικοινωνιών πρέπει να γίνονται γραπτώς.
– Η παροχή, δωρεάν, στον καταναλωτή αντιγράφου των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών του με την εταιρεία, όταν ζητείται.
– Το ζήτημα της ελλιπούς ή μη συνεχούς κάλυψης των παραμεθόριων περιοχών από Ελληνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και η συνακόλουθη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται το γεγονός αυτό για τους καταναλωτές.
Ο κ. Ζαγορίτης, μετά τη συνάντηση δήλωσε σχετικά: «Η σημερινή γόνιμη συνάντηση έγινε στο πλαίσιο της εντατικοποίησης της συνεργασίας των δύο Ανεξάρτητων Αρχών στο πεδίο της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης προβλημάτων και της προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών-χρηστών υπηρεσιών τηλεφωνίας και ίντερνετ. Το ζητούμενο είναι, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, να ενημερώνονται με πληρότητα και σαφήνεια οι καταναλωτές, να μην επιβαρύνονται με δυσβάστακτες χρεώσεις και να τηρείται η νομοθεσία.»