Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πραγματοποιήσει εντός του τρέχοντος έτους μια συνολική αναθεώρηση για το ρόλο γιγάντων Google, Facebook και Amazon, που ελέγχουν τις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης, ώστε να καταλήξει με ακρίβεια αν τα αποτελέσματα υπόκεινται σε κάποιας μορφής χειραγώγησης και στην συνέχεια να αποφασίσει αν πρέπει να παρέμβει ρυθμιστικά.
Η έρευνα θα επικεντρωθεί στη διαφάνεια των αποτελεσμάτων αναζήτησης και των πολιτικών τιμολόγησης, καθώς εάν και κατά πόσο χρησιμοποιούνται τα προσωπικά δεδομένα και το ιστορικό αναζήτησης των χρηστών με μη νόμιμο τρόπο, όπως για μπλοκάρουν τον ανταγωνισμό.
Η αναθεώρηση, η οποία είναι προ των πυλών, αποτελεί μέρος της Ψηφιακής Στρατηγικής για την Ενιαία Αγορά την οποία παρουσίασε η αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Andrus Ansip την Τετάρτη. Το πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ, καθορίζει μια ποικιλία προτάσεων με στόχο την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη μέσω της άρσης των φραγμών εντός της ΕΕ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Η Επιτροπή επιβεβαίωσε ότι σκοπεύει να διεξάγει επίσης μια χωριστή έρευνα που αφορά το ρόλο των μεγάλων ΟΤΤ’s σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η αναθεώρηση της θέσης και του ρόλου των μεγάλων διαδικτυακών παρόχων δεν έχει σκοπό να το οδηγήσει στην επιβολή κυρώσεων για τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται, αλλά μόνο για να γίνουν τυχόν αλλαγές στον κανονισμό του κλάδου – κάτι που η Γερμανία και η Γαλλία επιζητούν διακαώς.