Η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές στο τέλος Ιανουαρίου άλλαξε τη καταναλωτική διάθεση στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, οι οικονομικές προσδοκίες αυξήθηκαν κατά 30,6 μονάδες από τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τις 14,3 μονάδες τον Μάρτιο.
Για την ακρίβεια, ο δείκτης ανέβηκε κατά 32 μονάδες μέχρι τον Φεβρουάριο και έφτασε τις 15,7 μονάδες, που ήταν η υψηλότερη τιμή από τον Απρίλιο του 2004. Ένα χρόνο νωρίτερα, ο δείκτης βρισκόταν στις -24,6 μονάδες.
Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα της GfK Consumer Climate Europe που έγινε σε 15 ευρωπαϊκά κράτη, είναι φανερό ότι οι Έλληνες καταναλωτές βασίζονται στην εκ νέου συνεπή και αξιόπιστη πληρωμή μισθών και αποδοχών μέσα στους επόμενους μήνες καθώς και στην εύρεση εργασίας για περισσότερα άτομα. Μόνο αυτό μπορεί να εξηγήσει την εξίσου υπερβολική αύξηση των εισοδηματικών προσδοκιών των τελευταίων μηνών κατά 29,1 μονάδες, φτάνοντας έτσι τις 6,9 μονάδες. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή από τον Οκτώβριο του 2009. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 26,1 μονάδες μόνο κατά την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα οι περισσότεροι Έλληνες έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύπτουν μόνο τις πιο βασικές ανάγκες. Δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ικανοποιήσουν πέρα από τις καθημερινές τους ανάγκες. Στην ουσία, η προθυμία για αγορές έπεσε ξανά αισθητά το πρώτο τρίμηνο και έφτασε στις -36,8 μονάδες τον Μάρτιο.