Η βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας και όσοι συνεργάζονται μαζί της, έχουν αποτύχει ως τώρα να παρέχουν χαρακτηριστικά ασφαλούς ταυτοποίησης, κάτι που είναι άκρως απαραίτητο για το λανσάρισμα και την αποδοχή νέων υπηρεσιών, κυρίως αυτών που αφορούν συναλλαγές και προσωπικά δεδομένα.
Η αποτυχία αυτή έχει ένα οικονομικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις και εκθέτει τους καταναλωτές σε ρίσκο το οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει την υιοθέτηση των υπηρεσιών, σύμφωνα με τους ομιλητές στη χθεσινή συνεδρίαση: «Πλήττει ευθέως τα αποτελέσματά μας», δήλωσε ο Δ/νων Σύμβουλος της AVG, Gary Kovacs, επικαλούμενος μια έρευνα της εταιρείας του η οποία έδειξε ότι το 90% των ερωτηθέντων τους απασχολούσε η online ασφάλεια και 72% δεν ήταν στην ευχάριστη θέση να πρέπει να μοιράζονται πληροφορίες προκειμένου να κατεβάσουν μια εφαρμογή.
Ακόμη και η κυβέρνηση της Εσθονίας, η οποία έχει αναπτύξει μια ψηφιακή ταυτότητα, έτσι ώστε να μπορεί να παρέχει υπηρεσίες με ηλεκτρονικά μέσα προς όλους τους πολίτες της, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας – δεν εμπιστεύεται τα κινητά τηλέφωνα. Τα τηλέφωνα δεν είναι αρκετά αξιόπιστα. Αν οι άνθρωποί μας δεν εμπιστεύονται τις ψηφιακές υπηρεσίες, τότε την έχουμε ‘πατήσει’ καθώς δεν θα μπορούμε να εξυπηρετήσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους με τον φυσικό παραδοσιακό τρόπο,» δήλωσε ο CIO της κυβέρνησης της Εσθονίας, Taavi Kotka. Η AVG ζητά από την βιομηχανία να καταστήσει σαφές στο τι συμφωνούν οι καταναλωτές όταν κατεβάζουν μια εφαρμογή ή κάνουν εγγραφή σε μια υπηρεσία. Κατεβάζοντας ένα παιχνίδι από το κινητό για παιδιά, μπορεί να σημαίνει ότι ένα παιδί να υπογράφει για πρόσβαση στα μηνύματά τους, στις πληροφορίες και στις επαφές του τηλεφώνου, δήλωσε ο Kovacs.