Η Telefonica χρησιμοποιεί το δικό της δωρεάν δημόσιο WiFi για να στοχεύσει σε επιχειρήσεις με φυσική παρουσία, όπως είναι τα εστιατόρια, προκειμένου να υπολογίζει την απόδοση των επενδύσεων του online marketing, βοηθώντας τους να καθορίσουν πόση επισκεψιμότητα έχουν στα καταστήματά τους.
Η στρατηγική συζητήθηκε κατά τη διάρκεια του MWC, στη συνεδρίαση με θέμα «Διαμόρφωση της εμπειρίας του καταναλωτή», όπου ο Δ/νων Σύμβουλος του Digital Commerce της Telefonica, Robert Franks, ανέβηκε στη σκηνή για να παρουσιάσει τη συνεργασία της Telefonica και της Cisco στον τομέα των «Big Data». Η βρετανική Ο2, θυγατρική της Telefonica έχει ήδη λανσάρει ένα δωρεάν δημόσιο WiFi δίκτυο, το οποίο είναι διαθέσιμο ακόμη και σε πελάτες ανταγωνιστικών παρόχων, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Cisco και η οποία εγκαθίσταται σε επαγγελματικούς χώρους με υψηλή επισκεψιμότητα, όπως είναι τα εστιατόρια τα γήπεδα και η καφετέριες.
Ο Franks δήλωσε στους παρευρισκόμενους του MWC: «Μια αλυσίδα εστιατορίων που χρησιμοποιούσε το WiFi της O2, ήρθε σε εμάς για να δουν αν μπορούμε να τους βοηθήσουμε να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους στο ψηφιακό marketing, η οποία είχε ως στόχο να καθοδηγεί τους ανθρώπους στα εστιατόριά τους, παρέχοντάς τους προσφορές, κτλ. Ωστόσο, δεν γνώριζαν αν οι καμπάνιες τους ήταν αποδοτικές ή πώς να τις βελτιώσουν.».
Η Telefonica και η Cisco βοήθησαν την αλυσίδα εστιατορίων να προσδιορίσει το κοινό που εξυπηρετείται online με τις «διαφημίσεις συμπεριφοράς» (μια τεχνική που έγινε δυνατή με την χρήση των cookies), και στη συνέχεια επισκέφθηκε τα καταστήματα της, χρησιμοποιώντας «μοναδικά αναγνωριστικά» τα οποία ενεργοποιούνταν όταν συνδέονταν στο WiFi της O2 που διαθέτει το κατάστημα. Έπειτα, επαναστοχεύθηκαν με διαφημιστικές καμπάνιες ενώ σέρφαραν στο σπίτι τους, για να διαπιστώσουν εάν θα επέστρεφαν στο εστιατόριο πιο συχνά, με αποτέλεσμα η εταιρία να πετύχει «τρεις φορές υψηλότερο ποσοστό ανταπόκρισης στο ψηφιακό μάρκετινγκ της, από ό, τι επιτεύχθηκε με άλλα μέσα», σύμφωνα με τον Franks. Τόσο ο Franks όσο και ο επόμενος ομιλητής του πάνελ Kelly Ahuja, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Cisco, είπαν ότι το να βοηθήσουν τα φυσικά καταστήματα να δημιουργήσουν ένα σύνδεσμο μεταξύ του online marketing τους (η ταχύτερη μορφή αναπτυσσόμενης διαφήμισης) και της επισκεψιμότητας στο κατάστημα, ήταν ζωτικής σημασίας, καθώς μόνο το 17% του εμπορίου της Βρετανίας γίνεται με ψηφιακό τρόπο.