Μπορεί να πέσαμε στα βαθιά της τεχνολογίας αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είδαμε κάτι που θα μπορούσε να το πει κανείς επανάσταση. Είδαμε όμως, εξέλιξη και ωριμότητα σε πολλούς τομείς. Είδαμε τις υπηρεσίες να κυριαρχούν δημιουργώντας υπεραξίες αλλά και εξοπλισμό για νέες, πολλά υποσχόμενες, τεχνολογίες.
Η μέρα ξεκίνησε με Ericsson όπου μείναμε μέχρι αργά το μεσημέρι. Βλέπετε, οι Σουηδοί στο τεράστιο χωριό που έστησαν – το οποίο θα ήταν αδικία να το αποκαλέσουμε περίπτερο- είχαν live παρουσίες για τις οποίες δεν μπορούσες να αδιαφoρήσεις. Μπορεί να μας έλειψε ο Τάσος, αλλά η Μαρία ήταν πανταχού παρούσα και τα πάντα πληρούσα!
Μεγάλο μέρος του περιπτέρου ήταν αφιερωμένο στα media, ίνα πληρωθεί το ρηθέν υπό Hans Vestberg : “περισσότεροι άνθρωποι θα βλέπουν στο μέλλον video on demand, παρά τα ελεύθερα κανάλια”. Συνέχισε λέγοντας ότι: “το μισό των data traffic θα παράγεται από τα videos. Η αίσθηση μας είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος θα είναι user generated content και ίσως η πρόκληση ειναι πως να το κατηγοριοποιήσει και να το προσφέρει κανεις στους χρήστες”.
Είπε ακόμη ο CEO της Ericsson ότι ο ρυθμός αύξησης των συνδρομητών LTE θα ξεπεράσει το 80% καθώς και ότι παγκοσμίως το mobile broadband θα ξεπεράσει το 70%.
Εσείς δεν έχετε παρά να επεξεργαστείτε αυτά τα νούμερα για να ξέρετε τι θα φέρει η επόμενη ημέρα μιας αγοράς που φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 δις χρήστες!
Στο booth της Ericsson εκτός από την ξενάγηση στα new media, χειριστήκαμε έναν εκσκαφέα που βρισκόταν 2.500 χιλιόμετρα μακριά στη Σουηδία, φορέσαμε το δονούμενο ποδηλατικό κράνος που ειδοποιεί για τους κινδύνους και είδαμε ένα κινητό τηλέφωνο 5G που είχε μέγεθος … μικρού αυτοκινήτου και για το οποίο τα στελέχη της εταιρείας που έκαναν την παρουσίαση, είπαν ότι σε 5 χρόνια θα χωράει στην τσέπη μας!
Φυσικά δεν ήταν μόνο οι Σουηδοί που παρουσίασαν την creme de la creme της τεχνολογίας. Εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία της Nokia με ένα τεράστιο portfolio στο οποίο κυριαρχούν -ναι σωστά μαντέψατε- οι υπηρεσίες. Όχι ότι έλειπε το προηγμένο hardware, άλλα η αίσθηση μας είναι ότι η έμφαση δίνεται και στον τομέα των υπηρεσιών. Οι τρεις βασικοί πυλώνες στους οποίους εδράζεται η δραστηριότητα της Nokia είναι: networks, technologies και το here που είναι το business unit με τους χάρτες. Έμφαση στις υπηρεσίες, σε κάποιο βαθμό, τηρουμένων των αναλογιών, ίσχυε και στην Huawei όπου ο Αιμίλιος έβαζε τρίποντα, αλλά και την ΖΤΕ, όπου ο Γιώργος έπαιζε δυνατά στο κλειστό VIP γήπεδο. Τέλος δεν είδαμε τον Θέμη στην Alcatel Lucent αλλά είδαμε παρά πολλή δικτυακή τεχνολογία τελευταίας κοπής.
Το πιο όμορφο κομμάτι της σημερινής ημέρας ήταν η βόλτα με τις Φεράρι. Η Sony Mobile σε μια επίδειξη life style πήγε τους δημοσιογράφους στην πίστα της Formula 1 και έκαναν από δυο γύρους, με τη συνοδεία ενός επαγγελματία οδηγού βεβαίως – βεβαίως. Δεν είναι λίγο να είσαι στο τιμόνι μιας Φεράρι να πατάς στην πίστα που μια βδομάδα πριν έκανε δοκιμές ο Αλόνσο ή να τρέχεις με 200 και να σου λένε γκάζωσε κι άλλο, Ήταν εμπειρία ζωής που δείχνει ότι κάποιες εταιρείες έχουν το στυλ στο DNA τους!