Στο online μοντέλο πωλήσεων στρέφεται η Huawei μετά την επιτυχία της πιλοτικής εφαρμογής του στις πωλήσεις του Honor το οποίο σε ένα χρόνο πούλησε 20 εκατομμύρια τεμάχια, αντί των προβλέψεων του 1 εκατομμυρίου, σύμφωνα με το παραδοσιακό μοντέλο διανομής.
Λαμβάνοντας υπόψη τα πρώτα σημάδια, τα στελέχη της Huawei θέλουν να εφαρμόσουν σε πλήρη κλίμακα το μοντέλο της Xiaomi, η οποία έφτασε στην πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης μόλις σε λίγα χρόνια – μια επιτυχία που δεν πέρασε απαρατήρητη από τους Κινέζους κατασκευαστές smartphones.
Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι, η στρατηγική χαμηλού κόστους τροφοδοτεί τους πολέμους των τιμών και στενεύει ασφυκτικά τα περιθώρια κέρδους όχι μόνο στην Κίνα, αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα.
Ο Πρόεδρος του brand Honor Jeff Liu, είπε ότι η μετάβαση της βιομηχανίας σε online στρατηγική πωλήσεων ήταν αναπόφευκτη, δεδομένης της ανταγωνιστικής τιμολόγησης, που παρέχεται από τη μείωση των εξόδων διανομής που διαφορετικά θα αποτελούσαν το 30% του κόστους της συσκευής.
«Το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει μαζικά τα παραδοσιακά κανάλια και χρειαζόμασταν να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση”, δήλωσε ο Liu σε συνέντευξή του στο Πεκίνο, όπου αποκάλυψε την τιμή του Honor6+ την περασμένη εβδομάδα.
Η Huawei δεν είναι ο μοναδικός κινέζος κατασκευαστής smartphone που μιμείται το onlineμοντέλο της Xiaomi. Ο Ομιλος Lenovo, τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει μια σειρά από συσκευές μόνο μέσω Διαδικτύου, αν και δεν έχει ανακοινώσει ακόμη λεπτομέρειες.
Η στρατηγική των online πωλήσεων έχει γνωρίσει αλματώδη αύξηση το 2014. Ειδικότερα, οι πωλήσει της Xiaomi, αποτιμώνται σε πάνω από 45 δισεκατομμύρια δολάρια, και 15,8 εκατ τεμάχια από τον Ιούλιο έως το Σεπτέμβριο του έτους έναντι των 15.9 εκατ. τεμαχίων της Huawei, σύμφωνα με την Gartner. Ένα χρόνο νωρίτερα, το 2013 η Xiaomi πούλησε μόλις 3,6 εκατομμύρια συσκευές σε σύγκριση με τα 11,7 εκατομμύρια της Huawei.
Οι εκτιμήσεις όμως είναι πολύ διαφορετικές όσον αφορά στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους που για την Xiaomi ήταν μόλις 1,8%, αν και από την εταιρεία δηλώνουν ότι ο αριθμός αυτός δεν λαμβάνει υπόψη όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων της. Συγκριτικά, το 2013 το περιθώριο της Samsung ήταν 18,7%.
«Το Honor δεν βγάζει χρήματα, αλλά δεν χάνει κιόλας», δήλωσε ο πρόεδρος Liu.
Για να διευρυνθεί το περιθώριο κέρδους θα πρέπει να ενισχυθεί η εικόνα των προϊόντων και να αναζητηθεί άνοιγμα προς τους πλουσιότερους καταναλωτές με προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, δηλώνει ο προϊστάμενος τμήματος καταναλωτή Richard Yu της Huawei.
“Αν η Huawei θέλει να επιβιώσει, πρέπει να κερδίσουμε στις αναπτυγμένες αγορές όπως η Ευρώπη, ένα σοβαρό μερίδιο στην high-end αγορά,” πρόσθεσε ο Yu. “Το επόμενο έτος είναι πολύ σημαντικό για εμάς να στοχεύσουμε στην υψηλή κατηγορία.”