Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας αναλύσεων Berg Insight, η παγκόσμια αγορά για τις πλατφόρμες και υπηρεσίες εντοπισμού θέσης θα παρουσιάσει σταθερή αύξηση κατά τα προσεχή έτη. Τα συνολικά έσοδα της σε αυτόν τον τομέα αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό περίπου 11,5% μεταξύ 2013 και 2020, φθάνοντας τα 470 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος της περιόδου πρόβλεψης.
Μεγάλο μέρος της αύξησης, αναμένεται να προέλθει από την αναδυόμενη εμπορική εκμετάλλευση τεχνολογιών εντοπισμού θέσης σε εσωτερικούς χώρους, ενώ η αγορά για τις πλατφόρμες τοποθεσίας που θα αναπτυχθούν από τους παρόχους δικτύου κινητής, ωριμάζει. Τα ετήσια έσοδα που θα εισρεύσουν στους κατασκευαστές εξοπλισμού εντοπισμού θέσης εκ μέρους των παρόχων κινητής προβλέπεται να αυξηθούν από τα € 200 εκατομμύρια που ήταν το 2013 σε € 300 εκατομμύρια το 2020. «Οι φορείς εκμετάλλευσης κινητών θα αναπτύξουν νέες πλατφόρμες προσδιορισμού θέσης και αναβάθμισης των υπάρχοντων συστημάτων κυρίως για να συμμορφωθούν με τη δημόσια ασφάλεια και την κατανομή συχνοτήτων που εισάγονται σταδιακά σε όλο τον κόσμο, “είπε ο Andre Malm, Senior Analyst της Berg Insight.
Οι πλατφόρμες αυτές μπορούν επίσης να διευκολύνουν τις εμπορικές location-based υπηρεσίες (LBS). Επίσης ένας αυξανόμενος αριθμός των παρόχων κινητής έχει αναπτύξει παθητικές μεθόδους εντοπισμού θέσης που επιτρέπουν τον προσδιορισμό θέσης των συσκευών χωρίς να επιβαρύνουν το δίκτυο το δίκτυο.
Ακόμη έχουν αρχίσει να διερευνούν τις ευκαιρίες για να εξαγάγουν περισσότερη αξία από τα δεδομένα θέσης που συλλέγονται από τα δίκτυά τους σε τομείς όπως η βελτιστοποίηση του δικτύου, διαχείρισης εμπειρίας πελάτη, mobile marketing και Analytics.
Ωστόσο, οι περισσότεροι χρήστες LBS υπηρεσιών χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή δεδομένα θέσης που λαμβάνονται απευθείας από το GPS ή το Wi-Fi και κατά συνέπεια θα έχουν περιορισμένο αντίκτυπο στην ανάπτυξη της αγοράς. Ο μεγαλύτερος αριθμός των φορέων που αναπτύσσουν τεχνολογίες προσδιορισμού θέσης σε εσωτερικούς χώρους, στοχεύουν αποσπασματικά, από την κλήσης έκτακτης ανάγκης, η πλοήγηση, η εμπλοκή του πελάτη και η εξαγωγή Analytics. “Η εμπορική εκμετάλλευση δεδομένων θέσης σε εσωτερικούς χώρους είναι ακόμη σε σχετικά πρώιμο στάδιο και δεν έχει φτάσει ακόμα σε μαζική υιοθέτηση” επισημαίνει ο κ. Malm. «Η αγορά έχει πληγεί από την έλλειψη λύσεων cross-platform και υπάρχει σύγχυση στο τί πλατφόρμα και τεχνολογία να χρησιμοποιήσει κάποιος”.
Η κατανόηση της αξίας των εσωτερικών υπηρεσιών εντοπισμού και analytics τώρα αρχίζει να αναπτύσσεται μεταξύ των εμπόρων λιανικής πώλησης και των ιδιοκτητών των χώρων, ιδιαίτερα από το γεγονός ότι αναζητείται κίνητρο που θα παρακινήσει τους τελικούς χρήστες να κατεβάσουν την εφαρμογή του ιδιοκτήτη του χώρου και θα ενθαρρύνει τη συνέχιση της χρήσης της εφαρμογής σε τακτική βάση.