O Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, διοργανώνει για δεύτερη χρονιά την «Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου».
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε επ’ ευκαιρίας της έναρξης των εορτασμών της «Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου», ο Πρόεδρος GR.EC.A. κ. Νίκος Γουλής, ανέφερε πως μέσα σε δύο χρόνια λειτουργίας, από τα 22 ιδρυτικά μέλη, ο Σύνδεσμος αριθμεί πλέον περισσότερα από 150, ενώ μιλώντας για την περσινή χρονιά που ήταν η πρώτη της διεξαγωγής της «Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου», η αποδοχή από τους Έλληνες online καταναλωτές ήταν άκρως θετική, καθώς καταγράφηκε αύξηση αξίας αγορών της τάξης του 42% στα e-shops που συμμετείχαν σε αυτήν.
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, κ. Στέφανος Κομνηνός, αφού επισήμανε τη σημαντική συμβολή του GR.EC.A. στη διαφύλαξη και προαγωγή των κοινών συμφερόντων των μελών του και γενικότερα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, δήλωσε πως γίνονται προσπάθειες από την πλευρά της Γενικής Γραμματείας με διάφορους φορείς, ώστε να επιλυθούν κρίσιμα θέματα που θα επιτρέψουν την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου. Συγκεκριμένα, έχουν γίνει επαφές με εταιρείες logistics για να βρεθούν λύσεις που θα μειώσουν τα κόστη αποστολής στο εξωτερικό, με την «Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε.», για τα ζητήματα ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικών αποδείξεων, καθώς επίσης και με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, για τη δημιουργία ειδικής σηματοδότησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων που σέβονται τα δικαιώματα του καταναλωτή.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του ELTRUN που παρουσίασε ο Δρ. Γεώργιος Δουκίδης, Αντιπρόεδρος GR.EC.A. και Διευθυντής ELTRUN / ΟΠΑ, οι online αγορές που πραγματοποιήθηκαν ανά καταναλωτή μέσα στο 2014 ανήλθαν σε 18, αυξημένες κατά 50% συγκριτικά με το 2013 που ήταν 12, ενώ η αξία των ετήσιων online αγορών που πραγματοποίησε ο κάθε καταναλωτής μέσα στο 2014 άγγιξαν τα 1400 ευρώ, σε αντίθεση με το 2013 που ήταν 1300 ευρώ.
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τις online αγορές τους το 2014 ήταν στους παρακάτω κλάδους:
1. Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αεροπορικά εισιτήρια κλπ)
2. Διαμονή σε καταλύματα
3. Εισιτήρια για εκδηλώσεις
4. Εξοπλισμός για H/Y
5. Είδη ένδυσης/υπόδησης
6. Ηλεκτρονικές συσκευές/κινητά κλπ
Ενώ οι κλάδοι με την μεγαλύτερη αύξηση online παραγγελιών το 2014 από Έλληνες καταναλωτές ήταν:
1. Ταξιδιωτικές υπηρεσίες
2. Εισιτήρια για εκδηλώσεις
3. Ασφάλειες
4. Παραφάρμακα
5. Είδη λιανεμπορίου / Super Market
Ολόκληρη η μελέτη θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2014, κατά το “Internet & E-business Innovation Forum” που διοργανώνει για ακόμα μια χρονιά το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της ΕΕΔΕ και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου).
Για την διευκόλυνση των καταναλωτών, ο GR.EC.A. έδωσε στη δημοσιότητα επίσημη λίστα με τα ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν ενημερώσει για μεγάλες θεματικές προσφορές και περιλαμβάνει προσφορές που φτάνουν έως και το 80% από e-shops με είδη μόδας, σπιτιού, προσωπικής φροντίδας, τουριστικές υπηρεσίες, παιδικά και βρεφικά είδη, πληροφορική, παιχνίδια, εργαλεία & μηχανήματα, είδη γραφείου, αθλητικά, είδη φαρμακείου και αρκετά ακόμα.