Και να που το νομοσχέδιο για την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των κεραιών βρέθηκε τελικά. Οι φήμες λένε ότι βρισκόταν «ξεχασμένο» κάπου στην αλληλογραφία που διακινούν μεταξύ τους τα υπουργεία. Τώρα αν η αλληλογραφία ήταν ηλεκτρονική ή σε χαρτί, δεν έχει μεγάλη σημασία, αφού αν θέλεις να ξε-χά-σεις κάτι, δεν θέλει και πολύ προσπάθεια.
Επίσης, άλλες φήμες λένε, ότι ένα τηλεφώνημα που έγινε μεταξύ γραφείων του 2ου ορόφου ενός Υπουργείου, έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ξαφνική εμφάνιση του νομοσχεδίου και στην προώθηση του στην Επιτροπή Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Το ενδιαφέρον ήταν ότι, η αντιπολίτευση τοποθετήθηκε γενικά υπέρ του πνεύματος του νόμου, ενώ μάλιστα ζήτησε ακόμα πιο απλοποιημένες και ηλεκτρονικές διαδικασίες. Φυσικά, δεν έλειψαν οι αδιάφορες πολιτικές αντιπαραθέσεις, αλλά ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι η κα Ουζουνίδου (που είχε τις αντιρρήσεις της), είναι -και αυτή- βουλευτής Κοζάνης… Αν πάντως τα πράγματα κινηθούν με τις προσεγγίσεις της νομοσχέδιο θα δούμε του αγίου Ποτέ. Στο φινάλε, ας το ψηφίσουν και αν έρθουν στα πράγματα, θα έχουν κάθε ευκαιρία να το βελτιώσουν!
Όπως και να’χει όμως έτσι όπως έχουν περιπλακεί τα πράγματα, με την τρόικα να έχει ξεπεράσει κάθε λογική και να μας έχει κολλήσει στον τοίχο, είναι αμφίβολο κατά πόσο θα υπάρξει slot για την ψήφιση νόμου για τις κεραίες, ενώ βέβαια είναι δύσκολο, το πολωτικό κλίμα, να επιτρέψει την παραμικρή συναίνεση.
LLU, μηδέν στο πηλίκο!
Με τη μηδενική ανάπτυξη φλερτάρει η πορεία των LLU, αφού από τη μία ο ΟΤΕ στεγανοποιεί τις διαρροές και παίζει στο δικό του γήπεδο, ενώ, από την άλλη, οι εναλλακτικοί δεν έχουν τι άλλο να προσφέρουν, χωρίς να γράψουν αρνητικό ισοζύγιο. Όλοι περιμένουν την κατάληξη της πολιορκίας της Forthnet, η οποία συνεχίζει και μαζεύει συνδρομητές που αποτελούν και την προίκα της.
Αν και στα αποτελέσματα αναφέρεται ότι η αναχρηματοδότηση του δανεισμού θα μπορούσε να γίνει μέσω έκδοσης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, από την άλλη αυτό το εγχείρημα θα μπορούσε να έχει τύχη, μόνο αν κάτσει η μπίλια σχετικά με την επιλογή μίας από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί.
Πάντως, όλοι παραδέχονται ότι το LLU έχει ουσιαστικά κλείσει τον κύκλο του, ενώ αρχίζει να γίνεται κοστοβόρο δεδομένου του γεγονότος ότι το churn συνδρομητών από πάροχο σε πάροχο, έχει κόστος, ενώ δεν προσθέτει νέους πελάτες. Η άποψή μας είναι ότι αργά ή γρήγορα και οι υπόλοιποι πάροχοι, πλην του ΟΤΕ, νομοτελειακά θα στραφούν σε λύσεις είτε προς την ενδυνάμωση της δυνατότητας σύνδεσης απ’ευθείας με τον πελάτη, ή στην αγορά VDSL από το ΚΑΦΑΟ στα πρότυπα του ADSL LLU.
O έχων δύο bandwidth…
Ήρθε και στην Ελλάδα, μετά από 1,5 χρόνο από το αρχικό του λανσάρισμα, το προϊόν της συνεργασίας Deutsche Telecom και Fon. Πρόκειται για το WLAN to GO, που στην Ελλάδα βγαίνει με την εμπορική ονομασία ΟΤΕMyWIfi. Το concept είναι απλό. Ο συνδρομητής ΟΤΕ Double Play, μοιράζεται λίγο από το bandwidth του Wi-Fi του σπιτιού του με τους περαστικούς και αυτομάτως αποκτά και εκείνος το δικαίωμα να κάνει χρήση του WiFi ενός άλλου χρήστη οπουδήποτε. Όσο περισσότεροι εγγραφούν στην υπηρεσία, τόσο περισσότερα hot spots εν δυνάμει θα είναι διαθέσιμα.
Ουσιαστικά, το WiFi του router, χωρίζεται σε ιδιωτικό και δημόσιο, με δύο διαφορετικά IP, που τα χωρίζει firewall . Έτσι δεν υπάρχει επικάλυψη και κίνδυνος οι περαστικοί να έχουν πρόσβαση στο δικό μας κομμάτι. Αν τώρα ανησυχείτε για την ταχύτητα, ο ΟΤΕ φροντίζει να επιτρέπει την πρόσβαση στο ελεύθερο bandwidth, το ανώτερο σε δύο επισκέπτες οι οποίοι μάλιστα δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν πάνω από 1Mbps έκαστος.
Η υπηρεσία, εκτός από το «δέσιμο» της κοινότητας των πελατών ΟΤΕ, εκτιμάται ότι θα μπορούσε, αν αποκτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού, να αποτελέσει ένα εργαλείο που θα μπορούσε να μειώσει το φορτίο που δέχονται τα ασύρματα δίκτυα για data, κάτι που στην τεχνική ορολογία ονομάζεται WiFi offload.
Τώρα, για το αν θα πετύχει η όχι, επιτρέψτε μας να έχουμε τις αμφιβολίες μας, αφού ο Έλληνας δεν είναι ο τύπος που μοιράζεται, ενώ με τις μονοψήφιες ταχύτητες που φτάνουν στα πριζάκια του σπιτιού μας κάθε Mbps μας φαίνεται πολύτιμο. Κυρίως, θα πρέπει οι καταναλωτές να ξεπεράσουν το φόβο ότι κάποιος άλλος είναι «συνδεδεμένος στη γραμμή τους» και να κατανοήσουν ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πληρώσουν παραπάνω χρήματα! Εκεί είναι η κατεύθυνση στην οποία θα πρέπει να στρέψει πλέον ο Οργανισμός την, ομολογουμένως πολύ έξυπνη, διαφημιστική του καμπάνια!