Ιδού λοιπόν, πεδίο δόξης λαμπρό για τους φυσικούς απανταχού της υφηλίου. Οι μαύρες τρύπες, όχι απλά υπάρχουν, αλλά και βρίσκονται ανάμεσά μας. Δεν παρατηρούνται απευθείας, αλλά μέσω της απώλειας νομοσχεδίων, που εξαφανίζονται χωρίς να αφήσουν ίχνη.
Πρόσφατα μάλιστα, στο πλαίσιο της συμβολής τους στην επιστήμη, οι πάροχοι κινητής δεσμεύτηκαν να καταβάλουν πάνω από 381 εκατομμύρια για να καταφέρουν αντιστρέψουν τη διαδικασία εξαφάνισης του φακέλου με το πολυνομοσχέδιο, που θα έφερνε τάξη στην αδειοδότηση κεραιών. Μάταιος κόπος! Στου κουφού και αδιάφορου γραφειοκράτη την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα!
Κλιμάκιο του CERN, έχει ήδη ξεκινήσει μελέτες, τα συμπεράσματα των οποίων δείχνουν ότι οι μαύρες τρύπες στην Ελλάδα, δημιουργούνται όταν ισχυρές βαρυτικές δυνάμεις γραφειοκρατίας και ατολμίας, συνδυάζονται με την επιτάχυνση της περιστροφής υπουργών γύρω από τον εαυτό τους. Αυτό οδηγεί σχεδόν πάντα στη διάσπαση του πυρήνα οποιασδήποτε προσπάθειας δημιουργίας σταθερού περιβάλλοντος επενδύσεων και την διαφυγή κεφαλαίων από την έλξη της χώρας.
Συμπέρασμα: Τελικά σε αυτή τη χώρα, οι μαύρες τρύπες, είναι συνυφασμένες με το μαύρο μας το χάλι!
Με βαπόρια και με τραίνα
Αυτή η ψυχολογία της αγοράς, είναι κάτι σαν το αίνιγμα με το αυγό και την κότα. Πράγματι υπάρχουν θετικές εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον; ή απλά συντηρείται μια άνευ αντικειμένου αισιοδοξία;
Σε κάθε περίπτωση όμως, τόσο τα αποτελέσματα των πωλήσεων καταναλωτικών αγαθών, όσο και η αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες στην κινητή δείχνουν ότι ο κόσμος είναι διατεθειμένος να αυξήσει την κατανάλωση.
Τώρα αν ελπίζει σε ρύθμιση ή ξαφνικά βρήκε λεφτά κάτω από το στρώμα, θα σας γελάσουμε. Κανείς δεν τολμάει να κάνει πραγματική έρευνα γι’αυτό, καθώς θα κινδύνευε «να διαταράξει το κλίμα». Το βέβαιο είναι ότι αυτά τα Χριστούγεννα, σε πείσμα του ΔΝΤ θα υπάρχει περισσότερη xmas life. Δείτε ένα μικρό δείγμα για να φτιάξετε τη μέρα σας!
Στο core της αγοράς ο Μενέλαος έχει κάνει τα πάντα για να δώσει λίγη ζωή. Όλοι περιμένουν από το «Σύζευξις» και, αν αναλογιστεί κανείς πόση προσπάθεια έγινε για να φτάσουμε μέχρι εδώ αξίζει σίγουρα ένα μπράβο. Αν ήταν στο χέρι του και το πολυνομοσχέδιο ίσως να είχε βρεθεί λύση…
Τα καλά νέα είναι ότι έχουμε νέες αφίξεις: Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η Sony ετοιμάζεται να δέσει και αυτή με τη σειρά της στην προβλήτα της Cosco και να χρησιμοποιήσει το Λιμάνι για τη διακίνηση των προϊόντων της. Θα το ξαναπούμε όμως με κίνδυνο να γίνουμε κουραστικοί. Τα container θα ξεφορτώνονται από τα πλοία, θα φορτώνονται στα τρένα και τα ηλεκτρονικά καλούδια θα πηγαίνουν για την τελική συναρμολόγηση στην Τσεχία.
Αλλά, αφού όλα γίνονται για να μένει το κόστος του προϊόντος χαμηλά, τότε αν από την αλυσίδα παραγωγής-διανομής αφαιρούσαμε μια στάση, το κόστος θα μειώνονταν περισσότερο και η διαφορά θα μπορούσε να περάσει στους εργαζόμενους.
Αν δηλαδή στην πύλη εισόδου, γινόταν η συναρμολόγηση και η αποστολή έτοιμων προϊόντων, χωρίς επιπλέον δρομολόγια και φορτοεκφορτώσεις, μήπως θα μπορούσαμε να πετύχουμε ταυτόχρονα, αξιοπρεπείς αμοιβές και διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων;
Καλά, καλά, ας μην προτρέχουμε. Ακόμα δεν έχουμε ξεπεράσει το σοκ ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να αποτελεί επενδυτικό προορισμό, οπότε ας αφήσουμε για λίγο στην άκρη τα μεγαλεπήβολα σχέδια για εργοστάσια συναρμολόγησης. Για την ώρα, ας ασχοληθούμε με τη γραφειοκρατία σε όλες της τις εκφάνσεις, που διώχνει αντί να φέρνει επενδυτές και μετά βλέπουμε…
Έχεις (δορυφορικό) πακέτο
Θυμάστε που λέγαμε την προηγούμενη εβδομάδα, με αφορμή τα σχόλια περί «καθολικής υπηρεσίας» και δορυφορικής κάλυψης, ότι το δορυφορικό internet θα μπορούσε να αναδειχτεί σε μέσο κάλυψης την «λευκών» περιοχών;
Να λοιπόν, που μετά τη Forthnet, η οποία εδώ και κάποια χρόνια έχει τη συγκεκριμένη προσέγγιση στο portfolio των λύσεών της, έσκασε μύτη και ο ΟΤΕ με την ίδια παροχή.
Δυστυχώς όμως, προσφέρεται, με παρόμοιο κόστος και παρόμοιους περιορισμούς download. Ναι, το καταλαβαίνουμε ότι και οι δύο πάροχοι δεν θα ήθελαν καθόλου το δορυφορικό internet να χρησιμοποιηθεί για να κατεβάζουν οι χρήστες ταινίες ή να βλέπουν YouTube και Web TV.
Αλλά με τον αυστηρό περιορισμό του όγκου και το πολύ μεγάλο latency της δορυφορικής, περισσότερο λύση ανάγκης το λες, παρά full service.
Αν βάλεις στο πακέτο και το μάλλον υψηλό κόστος, το μόνο που αλλάζει είναι ότι το ψηφιακό χάσμα γίνεται τιμολογιακό.
Από την άλλη όλα δείχνουν ότι με ένα γεωγραφικό ανάγλυφο όπως αυτό της χώρας μας, οι δορυφορικές λύσεις έχουν μέλλον και αποτελούν μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση η οποία θα πρέπει να γίνει πιο οικονομική και πιο περιεκτική για να καταλήξει να είναι πιο… «καθολική» ως προς την αποδοχή.
Το εισιτήριο μου έπεσε απ’τα χέρια
Και μιλώντας για έργα, το …εισιτήριο για χρηματοδότηση ΣΔΙΤ πήρε, μετά από τουλάχιστον ένα χρόνο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αυτό και αν είναι ένδειξη καθυστερημένης πορείας έργου.
Η αναγκαιότητα είναι προφανής, η δυσκολία μικρή, οι πολιτικές προεκτάσεις ανύπαρκτες και πάλι μιλάμε για δύο χρόνια από την έναρξη του σχεδιασμού και ένα χρόνο από την προκήρυξη. Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Νότιας Δανιμαρκίας!
Θα πείτε βέβαια ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να βιαστούμε, γιατί έτσι κι αλλιώς η νέα περίοδος ΕΣΠΑ δεν θα έχει και πολλά έργα ΤΠΕ έτσι που τα κατάφεραν μερικοί. Οπότε, ας κρατήσουμε όσο μπορούμε τα τρέχοντα και ας τα απλώσουμε σε βάθος εξαετίας για να έχουμε να δείχνουμε.
Taxi uber alles
Πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν πως και πως τη λειτουργία του Uber στην Αθήνα, ως μια αξιόλογη εναλλακτική για τις μετακινήσεις τους. Το Uber υπόσχεται εξαιρετική εμπειρία μεταφορά από ιδιώτες με ΙΧ (αλλά και πολυτελή οχήματα), έναντι κάπως υψηλότερων κομίστρων από τα συνηθισμένα.
Και μπορεί να ανακοινώθηκε η πρόθεση της εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα (μέχρι και το site της πλέον είναι στα ελληνικά), αλλά τα…μαντάτα δεν είναι καλά.
Το υπουργείο Μεταφορών, ενδίδοντας στις πιέσεις της συντεχνίας των ταξιτζήδων, βάζει φραγμό στην υπηρεσία, θεωρώντας ότι η μεταφορά επιβατών με αμοιβή είναι προνόμιο μόνο των οδηγών ταξί.
Είναι άλλωστε γνωστό ότι οι ταξιτζήδες αποτελούν το απαύγασμα της καλής οδηγικής συμπεριφοράς, της μόρφωσης και της ευγένειας και της τιμιότητας, ενώ φυσικά. είναι οι μόνοι που αξίζουν να έχουν το προνόμιο να αποτελούν την πρώτη γνωριμία του τουρίστα με τα μέλη της Ελληνικής φυλής.
Φυσικά, κατά τα άλλα ενισχύεται η επιχειρηματικότητα και η απασχόληση…