Αν η ΣΣΕ του ΟΤΕ ήταν “κονσέρβα”, θα έγραφε στη συσκευασία «Best before 3/11/14». Βλέπετε, από την αρχή ήταν γνωστό, ότι η συγκεκριμένη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ήταν «προσωρινή» και είχε διάρκεια ζωής τρία χρόνια.
Το Νοέμβριο του 2011, η διοίκηση του Οργανισμού και οι συνδικαλιστές, είχαν συμφωνήσει μπροστά στη καλπάζουσα κρίση σε μειώσεις 12%, μία σειρά από εθελούσιες που συνοδεύονταν με μια ευνοϊκή ρύθμιση σχετικά με τα bonus αποχώρησης και κάποιες διευκολύνσεις στην κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών. Ήταν μία από τις καλύτερες win – win επιλογές, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που επικρατούσαν του 2011.
Τα τρία χρόνια όμως, αναπόφευκτα πέρασαν -χωρίς κανείς να μπορεί να πει, παρ όλα τα θετικά σημάδια, ότι «πέρασε η κρίση»- και τώρα ήρθε η ώρα η ΣΣΕ να αναθεωρηθεί.
Από πλευράς διοίκησης, ο Πρόεδρος ήταν σαφής ότι δεν συζητά την περίπτωση αύξησης του εργασιακού κόστους και υπάρχει μόνο δρόμος για σταθεροποίηση ή ακόμη και μείωση.
Βέβαια θα πει κανείς ότι, δεν θα περίμενε τη σήμερον, να υπάρχει στην ατζέντα αύξηση του μισθολογικού κόστους.
Η αλήθεια είναι όμως ότι υπάρχει! Στη συμφωνία διοίκησης-συνδικαλιστών που οδήγησε στην υπογραφή του 2011, υπάρχει σαφής πρόβλεψη ότι «… οι μισθοί προβλέπεται να επανέλθουν σε ισχύ από την 1/1/2015». Σε τρεις μήνες δηλαδή, οι μισθοί στον ΟΤΕ θα μπορούσαν να επανέλθουν στα προ κρίσης επίπεδα. Αλήθεια, πόσο ρεαλιστικό μοιάζει αυτό;
Η διοίκηση έχει πάρει ήδη ξεκάθαρη θέση όπως προαναφέραμε και μάλιστα ο Πρόεδρος για να διαλύσει την όποια αμφισβήτηση, δήλωσε κατά το σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων «…αν (η σταθεροποίηση ή η μείωση του εργασιακού κόστους) δεν γίνει με μια νέα ΣΣΕ, πρέπει να γίνει με άλλο τρόπο». Η αίσθησή μας ωστόσο, είναι ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, μάλλον θα έχει βρεθεί γραμμή συνεννόησης και μία κοινά αποδεκτή λύση.
Θετικά τα SMS από τα δίκτυα κινητής
Θετικά είναι τα μηνύματα από τον τομέα της κινητής, όπου όπως φαίνεται το ’15 θα είναι η χρονιά που τα αποτελέσματα year to year, θα εμφανίσουν θετικό πρόσημο, μετά από επτά χρόνια αδιάλειπτης πτώσης.
Αν σκεφτεί κανείς ότι το ερχόμενο έτος, δεν θα προκύψουν “εξωγενείς” παράγοντες οι οποίοι θα μειώσουν τα έσοδα, όπως έγινε την τελευταία διετία με την εφαρμογή του glidepath των τελών τερματισμού και του roaming, δεν θα προκύψουν νέο κόστη για άδειες φάσματος και αναμένεται μεγάλη αύξηση στο ARPU για data, τότε φαίνεται ότι οι εκτιμήσεις έχουν ισχυρή βάση.
Παράλληλα υπάρχει τεράστια δυναμική στις M2M (Machine 2 Machine) δραστηριότητες και σε όλες τις παραλλαγές τους. Είναι ίσως ο χώρος που θα γνωρίσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα mobile payments, τα οποία είναι ένα βιβλίο με πολλές σελίδες του οποίου έχουμε δει για την ώρα μόνο το εξώφυλλο. Η μεγάλη επιτυχία της σχετικής ενότητας στο InfoCom World επιβεβαιώνει το λόγου το αληθές!
Υπάρχουν επίσης και άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες που αναμένεται να λειτουργήσουν θετικά.
Ας μην ξεχνάμε το γεγονός ότι λίγο – πολύ όλοι έχουν κάνει το κουμάντο τους και τα business plan τους, σύμφωνα με τα οποία το τηλεοπτικό περιεχόμενο εμφανίζεται, ως μια υπηρεσία που θα προσελκύσει νέο κοινό και θα ισχυροποιήσει το loyalty των παλαιών πελατών.
Τώρα, αν στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν την συνδρομητική τηλεθέαση, τη «φορητή» τηλεθέαση ή, το πιο πιθανό, το συνδυασμό τους, είναι κάτι που θα το μάθουμε στο μέλλον και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Από τους πιο σημαντικούς είναι οι επενδύσεις που απαιτούνται για περιεχόμενο, αλλά και τα προσδοκώμενα οφέλη.
Θα είναι η ολοκληρωμένη εικόνα του δικτύου η το cross selling και τα revenues το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης δραστηριότητας; Τα επιτελεία των δικτύων, θα πρέπει να έχουν επενδύσει απίστευτες ώρες στην ανάλυση όλων των παραμέτρων.
Μοιάζει πάντως να είναι το κομμάτι του puzzle που έλειπε από την εικόνα, οπότε είναι βέβαιο ότι το Το φιλοθεάμον και φιλήκοο κοινό, θα απολαμβάνει στο μέλλον, αυτό ακριβώς που επιθυμεί -κατά κανόνα on demand- και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η διείσδυση της συνδρομητικής στο τέλος του χρόνου –σύμφωνα με το Δημήτρη Μιχαλάκη- ενδέχεται να ξεπεράσει το 20%.
Αν αυτό το συνδυάσετε με τη γνωστή προσφορά της Nova στο Πρώτο Θέμα, η οποία διαμορφώνει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ίσως δεν είναι μακριά η μέρα που θα που θα κάνουμε top up το εισιτήριο για την τηλεοπτική παρακολούθηση ενός συγκεκριμένου αγώνα, τον οποίο αφού βάλουμε τους κωδικούς θα μπορούμε να παρακολουθήσουμε από την τηλεόραση ή από οποιαδήποτε φορητή συσκευή.
Τέλος, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στον πρόσφατο διαγωνισμό της ΕΕΤΤ για το φάσμα έγιναν τελικά ανάρπαστες οι συχνότητες στους 2.6 GHz, που προσφέρονται για τη μετάδοση πολυμεσικού περιεχομένου. Εσείς τι λέτε ότι θα περάσει μέσα από αυτές τις συχνότητες;
InfoCom Cyprus: Digital Reality – Mind the Gap!
Σε πείσμα των γειτόνων, Ελλάδα και Κύπρος, έχουν προ πολλού ανακηρύξει την κοινή τους… ΑΟΖ στις τηλεπικοινωνίες και όσα ερευνητικά σκάφη και αν στείλουν, το μόνο που θα καταφέρνουν είναι να διαπιστώνουν την άρρηκτη σύνδεση.
Τους συστήνουμε αν θέλουν, να κατέβουν μια βόλτα από το InfoCom Cy στις 19 Νοεμβρίου στο Hilton Λευκωσίας, για να διαπιστώσουν ότι το μέλλον βρίσκεται αλλού. Στο γεγονός ότι είναι καλύτερα να ποντίζεις καλώδια οπτικών ινών με τους γείτονές σου, παρά -επικοινωνιακές ή άλλες – νάρκες.
To κεντρικό μήνυμα του φετινού συνεδρίου InfoCom Cy είναι: Digital Reality – Mind the Gap! Οι βασικές ενότητες είναι:
• It’s all about data: The Data Network
• The CAMS Revolution – Cloud, Analytics, Mobility and Security
• CEO Summit – Working in a Changing World
• Innovation is the everyday startup
• Company 3.0: The Social and Mobile Marketing
Δείτε την αναλυτική επισκόπηση και τις ενότητες, δηλώστε συμμετοχή και σας περιμένουμε στο Hilton Λευκωσίας στις 19 Νοεμβρίου.