Η είδηση είναι «φρέσκια» και δεόντως εντυπωσιακή: Η ΙΒΜ και το Twitter έγιναν… συνεταιράκια! Ορίστε; Η «μεγάλη μπλε» με το «μοιράκιο ερετρικό»; Τι κοινό μπορεί να έχουν η εφευρέτρια του PC (εκεί πίσω στο μακρινό 1982, αν θυμάστε…) με μια εταιρία που δεν έχει κλείσει καλά-καλά τα δέκα χρόνια ζωής (έτος ιδρύσεως 1888 για την πρώτη [ή, 1924 με τη σημερινή της μορφή] και μόλις 2006 για τη δεύτερη…) η οποία πασχίζει να βγάλει μια κερδοφόρο χρήση;
Κι όμως, έχουν! Πάντοτε, αλλά πολύ περισσότερο σήμερα, μια εταιρία –όσο μεγάλη ή παλιά κι αν είναι, ίσως μάλιστα περισσότερο σε μια τέτοια περίπτωση- δεν μπορεί να κάνει τα πάντα μόνη της. Της λείπει η τεχνογνωσία, της λείπουν οι εξειδικευμένοι άνθρωποι, κάποιες φορές της λείπουν και τα χρήματα για κάτι τέτοιο – μ’ άλλα λόγια, δεν τη συμφέρει… Προτιμότερη λύση, ειδικά για τα μεγάλα ονόματα, είναι οι εξαγορές απορροφήσεις, συγχωνεύσεις μικρότερων, περισσότερο ευέλικτων και συχνά πιο καινοτόμων εταιριών, που έχουν βρει κάποια καλή και βιώσιμη λύση σ’ ένα από τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι «μεγάλοι». Είτε πρόκειται για τεχνολογία, είτε για υπηρεσία, είτε για διαδικασία, που θα ελευθερώσει το δικό τους δυναμικό και θα τους εξασφαλίσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην πάντα δύσκολη και απρόβλεπτη αγορά.
Σε «ελαφρότερες» περιπτώσεις, όμως, μια καλή συνέργεια στην οποία τα δυο μέρη συνεισφέρουν ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει ο καθένας, είναι αρκετή για να γυρίσει ένα παιχνίδι από το οποίο θα βγουν και οι δυο κερδισμένοι (win-wincase, που θα έλεγε και η γιαγιά μου, από την Κάτω Οξφόρδη!). Και μάλλον αυτή είναι η περίπτωση στη συνέργεια που ανακοινώθηκε από την ΙΒΜ και το Twitter, απ’ ό,τι μπορούμε να προβλέψουμε έστω κι αν «δεν έχει κάτσει η σκόνη» ακόμα… Βλέπετε, και ο στόχος είναι έξυπνος και οι προσφορές των δυο σημαντικές! Αυτό που θέλουν να κάνουν, λοιπόν, είναι να συνδυάσουν τα δεδομένα που μοιραία συγκεντρώνει το Twitter, στο πλαίσιο της δραστηριότητας των συνδρομητών του (του καθενός από εμάς, δηλαδή, κάθε φορά που στέλνουμε ή λαμβάνουμε ένα tweet) με την τεχνογνωσία της ΙΒΜ στο χώρο των BigData, προκειμένου η σχετική ανάλυση να αξιοποιηθεί τόσο σε επιχειρηματικές εφαρμογές, όσο και στη λήψη σωστότερων αποφάσεων από μεγαλοστελέχη επιχειρήσεων…
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΙΒΜ, στη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου της στο Λας Βέγκας, ο συνεταιρισμός των δυο θα γίνει σε παγκόσμια κλίμακα. Τα δεδομένα του κοινωνικού δικτύου θα οδεύουν προς το cloudτης «μεγάλης μπλε», όπου θα φιλτράρονται και θα περνούν από ειδική επεξεργασία πολλαπλών επιπέδων, πριν επιστρέψουν ως «μοναδικές λύσεις» με αποδέκτες τους πελάτες της εταιρίας στον τραπεζικό κλάδο και σ’ εκείνους των καταναλωτικών προϊόντων, της λιανικής, των ταξιδιών και των μεταφορών. Για να έχει κι έναν πιο fancyχαρακτήρα το θέμα, μάλιστα, η ΙΒΜ πρόσθεσε πως στην επεξεργασία θα συμμετέχει ο διάσημος υπερ-υπολογιστής της Watson, με τα δικά του Analytics. Παράλληλα, η «διΰλιση» των δεδομένων από τα tweetsθα επιτρέψει σε developers να ενσωματώσουν streamsκαι αναλύσεις από τα tweetsσε εφαρμογές που «κατοικοεδρεύουν» στο cloudτης ΙΒΜ. Μόνο που θα πρέπει να κάνετε λίγη υπομονή, γιατί η νέα υπηρεσία θα αρχίσει να λειτουργεί και να αποδίδει καρπούς προς τον Μάρτιο…
Τώρα, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, η ΙΒΜ δεν είναι η πρώτη μεγάλη εταιρία που «βάζει χέρι» στον πλούτο των αδόμητων δεδομένων, σαν κι αυτά του Twitter– το έχουν κάνει κι άλλες, όπως οι Oracle, Microsoft, Salesforce.com, SAP κλπ. Όμως, πολλοί περιμένουν με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα αυτού του καινούριου «γάμου», καθώς η «μεγάλη μπλε» έχει να επιδείξει ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις στους χώρους του cloudcomputing, των analytics και του consulting. Αυτές οι ικανότητες άλλωστε, έπεισαν και το Twitterνα προσέλθει «εις γάμου κοινωνίαν», όπως ομολόγησε ένας εκ των αντιπροέδρων του, τονίζοντας ότι «η ΙΒΜ διαθέτει ένα μοναδικό συνδυασμό – από τη μια, λύσεις cloud-basedanalytics κι από την άλλη, μια ομάδα παροχής υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτά τα όντως μοναδικά δεδομένα… Η συνεργασία μας με την ΙΒΜ θα επιτρέψει να πάρουμε ταχύτερα καινοτομικά αποτελέσματα σ’ ένα πολύ ευρύτερο φάσμα περιπτώσεων, αξιοποιώντας οικονομίες κλίμακας».
Ένα παράδειγμα, το οποίο αναφέρει και η ίδια η ΙΒΜ στην επίσημη ανακοίνωσή της, είναι η εφαρμογή ExperienceOne, η οποία ετοιμάζεται να εισάγει «καινά δαιμόνια» στο χώρο των επιχειρήσεων, καθώς θα επιτρέπει στα στελέχη των πωλήσεων, του marketingκαι της εξυπηρέτησης πελατών να «χαρτογραφούν συναισθήματα και συμπεριφορές, προκειμένου να υποστηρίζουν και να ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών τους». Μια άλλη εφαρμογή, στην οποία προσβλέπουν οι δυο εταίροι, είναι η εισαγωγή δεδομένων από tweets στο λογισμικό βάσει του οποίου κάποιες βιομηχανίες λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις, όσον αφορά στον κύκλο ζωής των προιόντων τους – τα δεδομένα αυτά μπορούν να δώσουν σαφείς ενδείξεις από τις οποίες προκύπτουν μακροπρόθεσμες τάσεις, άρα έμμεσα καθορίζεται και ο κύκλος ανάπτυξης των νέων προϊόντων. Ανάλογη επεξεργασία, σε διαφορετικού είδους δεδομένα -μετεωρολογικά, στην περίπτωσή μας, από σχόλια για τον καιρό- θα μπορούσε να επηρεάσει χρονικά την εμφάνιση μιας χειμερινής ή θερινής collection, σύμφωνα με τους ερευνητές της ΙΒΜ.
Παρουσιάζει, δε, μεγάλο ενδιαφέρον το σχόλιο της Τζίνι Ρομέτι, προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της εταιρίας, όχι μόνο όσον αφορά στη συγκεκριμένη συνέργεια (στην οποία, άλλωστε, αναφέρεται) αλλά και γενικότερα για τον τρόπο που οι μεγάλες εταιρίες βλέπουν τα πράγματα. Δήλωσε, λοιπόν, ότι «το Twitter μας προσφέρει έναν καινούριο, πανίσχυρο φακό μέσα από τον οποίο μπορούμε να κοιτάξουμε τον κόσμο, ο οποίος λειτουργεί τόσο σαν πλατφόρμα για εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτές και επαγγελματίες στο χώρο των επιχειρήσεων, όσο και σαν χωνευτήρι τάσεων». Η συνέργεια μ’ αυτό τον «φακό» είναι, κατά την κ. Ρομέτι, «το πιο πρόσφατο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η ΙΒΜ επανεφευρίσκει την εργασία». Και των πραγμάτων που θα έρθουν στο χώρο των επιχειρήσεων, θα προσθέταμε…