Μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε το πάνελ συζήτησης με θέμα τις ανέπαφες πληρωμές που διεξήχθη στο πλαίσιο του συνεδρίου Infocom World 2014. Το οικοσύστημα εκπροσωπήθηκε σε πλήρη απαρτία, τόσο από τις Τράπεζες, όσο και τους φορείς Κινητής τηλεφωνίας, σε μια προσπάθεια να βρεθεί το επικρατέστερο μοντέλο μέσω του οποίου οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν γρήγορες και ασφαλείς συναλλαγές με τη χρήση της τεχνολογίας NFC.
Οι συναλλαγές μέσω ανέπαφων (contactless) καρτών εξαπλώνονται και στην ελληνική αγορά, τα σημεία αποδοχής αυξάνονται μήνα με τον μήνα και το περιβάλλον που δημιουργείται αναπτύσσεται σε ένα οικοσύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπου πολύ γρήγορα θα βρει τη θέση του και το ψηφιακό πορτοφόλι. Μετά από αρκετά χρόνια ζυμώσεων και σχετικών αναφορών, φαίνεται πως η εξοικείωση των καταναλωτών με τη χρήση του smartphone, η υψηλή διείσδυση αυτών των συσκευών στην καθημερινότητά μας και η συνολική ωρίμανση των τεχνολογικών συνθηκών ευνοούν την ανάπτυξη λύσεων που κάνουν πραγματικότητα τις πληρωμές από την οθόνη του κινητού τηλεφώνου. Ηδη, στην ελληνική αγορά έχουμε το παράδειγμα του Tap ‘n Pay, το οποίο διατίθεται εμπορικά από την Alpha Bank, τη Vodafone και τη Visa σε συνεργασία με τη First Data. Πανομοιότυπα (πιλοτικά) προγράμματα τρέχουν ή θα τρέξουν από την Τράπεζα Πειραιώς και τη Eurobank, ενώ η Εθνική Τράπεζα προετοιμάζει συνολική επένδυση προς την κατεύθυνση των ανέπαφων πληρωμών. Το debate Τα επιχειρηματικά μοντέλα καθορίζονται από τις διαθέσιμες τεχνολογικές λύσεις και διαφοροποιούνται από τη θέση που θα έχουν στο παιχνίδι οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι αναζητούν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που αφενός θα “δέσουν” στα δίκτυα του πελάτες τους, αφετέρου σε δεύτερο χρόνο θα τους αποφέρουν πρόσθετα έσοδα. Οι τράπεζες από την πλευρά τους παίζουν το τεχνολογικό χαρτί που τους επιτρέπει να έχουν στον απόλυτο έλεγχό τους το ψηφιακό πορτοφόλι, αλλά δεν δείχνουν έτοιμες να εξυπηρετήσουν στα καταστήματά τους καταναλωτές που με ένα τηλέφωνο στο χέρι θα αναζητούν απαντήσεις στις απορίες τους. Παράλληλα, τρίτοι παίκτες (όπως η Google, η Apple, το Facebook) εμφανίζονται στο προσκήνιο, διεκδικώντας κομμάτια από μια πίτα που φαίνεται ότι θα μεγαλώσει πολύ και γρήγορα. Το 2015 θα είναι χρονιά εξελίξεων. Και το μόνο βέβαιο είναι πως ο περιορισμός χρήσης των μετρητών είναι η φυσική συνέχεια σε έναν κόσμο ο οποίος περιστρέφεται όλο και ταχύτερα γύρω από την παραγωγή, ανάλυση και ανταλλαγή δεδομένων.
Δείτε το video της συζήτησης:
Δείτε τις δηλώσεις στο περιθώριο του Infocom