Το Facebook, η Ericsson και η XL Axiata καινοτομούν για να βελτιώσουν την απόδοση δικτύου για καλύτερη κάλυψη εφαρμογών στην Ινδονησία
Ως μέρος της αποστολής του Internet.org να φέρει προσιτή διαδικτυακή πρόσβαση στα δύο τρίτα του κόσμου που δεν είναι ακόμη συνδεδεμένα, το Facebook και η Ericsson (NASDAQ: ERIC), σε συνεργασία με την XL Axiata, δημιούργησαν μια νέα μεθοδολογία για τη μέτρηση και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του δικτύου που κάνει χρήση προσομοιώσεων χρήσης εφαρμογών του Facebook. Μέσα από αυτή την κοινή προσπάθεια υλοποιήθηκαν σημαντικές βελτιώσεις στη συνολική έκταση του δικτύου, οι οποίες συντελούν σε ως και 70% αύξηση της κάλυψης εφαρμογών.
Ο Chris Daniels, Vice President στο Internet.org, Facebook, δήλωσε: «Ως μέρος των προσπαθειών του Internet.org να συνδέσει τα δύο τρίτα του παγόσμιου πληθυσμού που δεν είναι ακόμη συνδεδεμένα, το Facebook έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με τους εταίρους του για την ανάπτυξη καινοτόμων εργαλείων και να μοιραστεί τη γνώση που θα αποκτηθεί με ολόκληρο το κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Με τη μεθοδολογία που παρουσιάζουμε σε αυτή τη νέα έκθεση, αποκτούμε ένα μοντέλο για τη βελτίωση της απόδοσης του δικτύου που μπορεί να εφαρμοστεί παγκοσμίως από φορείς υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Αυτό θα βοηθήσει να εξασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική χρήση της υπάρχουσας χωρητικότητας και των πόρων του δικτύου, ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για την επίτευξη της αποστολής μας να ελαχιστοποιήσουμε το χάσμα συνδεσιμότητας».
Στην Ινδονησία το 75% των χρηστών παραμένει συνδεδεμένο σε δίκτυα 2G GSM/EDGE, παρ’ ό, τι η χώρα συγκεντρώνει την τέταρτη μεγαλύτερη βάση χρηστών Facebook στον κόσμο. Τα νέα δεδομένα της εγχώριας αγοράς αντικατοπτρίζονται στο δίκτυο της XL Axiata, το οποίο μέσα στο 2013 παρουσίασε αύξηση 142% στη διακίνηση δεδομένων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, περισσότεροι από τους μισούς από τα 62,9 εκατομμύρια των συνδρομητών της χρησιμοποιούν δεδομένα και η πλειοψηφία αυτών χρησιμοποιεί το Facebook.
Ο Hasnul Suhaimi, Chief Executive Officer στην XL Axiata, είπε: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τη συνεργασία μας με την Ericsson και το Facebook, ως μέρος της δέσμευσης της XL για μια σταθερά καλύτερη εμπειρία χρήστη, ιδιαίτερα στη χρήση υπηρεσιών δεδομένων. Πρόσφατα η χρήση των υπηρεσιών δεδομένων στην Ινδονησία έχει αυξηθεί σημαντικά, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον. Πιστεύουμε ότι είναι η πρώτη φορά που ένας πάροχος κινητής τηλεφωνίας, ένας πάροχος τεχνολογίας δικτύων και ένας πάροχος εφαρμογών συνεργάστηκαν για ένα τέτοιο έργο. Ως XL είμαστε περήφανοι που το Facebook μας επέλεξε ως συνέταιρο στην Ινδονησία. Πιστεύουμε ότι η επαρκής κάλυψη εφαρμογών είναι απαραίτητη και, συσχετίζοντας περιπτώσεις χρήσης εφαρμογών του Facebook με στατιστικά στοιχεία από όλο το εύρος του δικτύου, δημιουργήσαμε έναν πρωτοποριακό και αποτελεσματικό τρόπο για να ανιχνεύουμε και να αξιοποιούμε ευκαιρίες για τη βελτιστοποίησή του».
Σε συνεργασία με την XL Axiata και το Facebook, η Ericsson δημιούργησε μια νέα μεθοδολογία για τη μέτρηση και τη βελτίωση της απόδοσης του δικτύου. Μέσα από το κοινό έργο αναπτύχθηκε ένα πλαίσιο για την αξιολόγηση των βασικών δεικτών απόδοσης χρήστη (KPI) με βάση την προσομοίωση περιπτώσεων χρήσης εφαρμογών του Facebook και τη συσχέτισή αυτών των KPI με στατιστικά στοιχεία του δικτύου. Μέσω αυτής της διαδικασίας, αναγνωρίστηκαν τα προβλήματα που επηρεάζουν απευθείας το χρήστη και αντιμετωπίστηκαν σε όλη την έκταση του δικτύου. Μέσα από τις βελτιώσεις που προέκυψαν η κάλυψη εφαρμογών αυξήθηκε ως και 70%:
• Ο αριθμός των συνδέσεων που ολοκληρώθηκαν σε τρία δευτερόλεπτα αυξήθηκε ως και 70%
• Ο χρόνος πρόσβασης στο περιεχόμενο μειώθηκε ως και 70%
• Ο χρόνος upload μειώθηκε ως και 50%
Ο Johan Wibergh, Executive Vice President & Head of Segment Networks στην Ericsson, είπε: «Οι κινητές τηλεπικοινωνίες μεταμορφώνουν τον τρόπο ζωής μας και τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Έτσι το όραμα της Ericsson για μια Διαδικτυωμένη Κοινωνία, όπου κάθε άτομο και κάθε κλάδος έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές του, βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τους στόχους του Internet.org. Το έργο που αναλάβαμε από κοινού με το Facebook, σε συνεργασία με τον πελάτη μας XL Axiata, έχει ανεβάσει τον πήχη όσον αφορά την κατανόηση, τη μέτρηση και τη βελτίωση της κάλυψης εφαρμογών, καθώς και την απόδοση του δικτύου από τη σκοπιά του χρήστη».
Στις 13 Οκτωβρίου το Facebook φιλοξένησε σχετική εκδήλωση του Internet.org, ένα Developer Workshop για την αποδοτικότητα της κινητής τηλεφωνίας, στο ξενοδοχείο Four Seasons στη Τζακάρτα. Στελέχη του Facebook, της Ericsson και της XL Axiata μοιράστηκαν τα ευρήματά τους και τη σχετική έκθεση που συντάχθηκε με το κοινό των προγραμματιστών εφαρμογών και τα μέσα ενημέρωσης.
Το Facebook και η Ericsson αποτελούν ιδρυτικά μέλη της πρωτοβουλίας Internet.org και έχουν ανακοινώσει την από κοινού δημιουργία ενός εργαστηρίου καινοτομίας που θα υποστηρίξει περαιτέρω τους στόχους του προγράμματος. Το Internet.org Innovation Lab, ήδη υπό κατασκευή στις εγκαταστάσεις του Facebook στο Menlo Park της California, θα παρέχει το κατάλληλο περιβάλλον και την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την βελτιστοποίηση εφαρμογών, δικτύων και υπηρεσιών για τα επόμενα πέντε δισεκατομμύρια χρηστών του Διαδικτύου.