Του Ηλία Αραβαντινού
H Dell παρουσίασε σε εταιρική εκδήλωση στο Μουσείο Κυκλαδίτικης Τέχνης, την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου, την επόμενη μέρα στην τεχνολογία, τους 13ης γενιάς Dell Powerdedge Servers αλλά και τους Dell Baby Compellent για μεσαίες επιχειρήσεις. Η εκδήλωση είχε ιδιαίτερο focus σε end-to-end, Everything as a Service (XaaS) και virtualization λύσεις. To πρώτο κύμα των νέων Dell PowerEdge servers περιλαμβάνει τους PowerEdge R730xd, R730, και R630 rack servers, τον M630 blade server, και T630 tower server, που διαθέτουν τον τελευταίο πανίσχυρο 18-πύρηνο επεξεργαστή Intel Xeon E5-2600v3.
Ενδιαφέρον είχε το γεγονός της προώθησης των Flash Disks, οι οποίοι λόγω του μικρού μεγέθους (1.8-inch SATA flash drives) είναι ιδιαίτερα ευέλικτοι και εξοικονομούν χώρο στο unit, όπου μπορούν να χωρέσουν μέχρι και 24 δίσκοι ανά unit. Για παράδειγμα με τον PowerEdge R730xd, η Dell υποστηρίζει μέχρι 100TB αποθηκευτικό χώρο για Microsoft Exchange, επιτυγχάνοντας 33% αύξηση στον αριθμό των χρηστών σε σχέση με την προηγούμενη γενικά των servers. Επίσης ο νέος βελτιωμένος PERC9 controller μπορεί να διπλασιάσει την RAID απόδοση αλλά και το redundancy με χρήση δεύτερου controller.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε επίσης το ευέλικτο περιβάλλον διαχείρισης των servers (OpenManage Systems Management) που εκτός από την desktop έκδοση, υπάρχει διαθέσιμη αντίστοιχη Android έκδοση, με παρόμοιες λειτουργίες, η OpenManage Mobile, που υποστηρίζει και NFC σύστημα αναγνώρισης και επικοινωνίας μέσω του smartphone.
Εκτός από τον έλεγχο, περιλαμβάνει και capturing και restore ενός server προφιλ σε έναν άλλον, παρέχοντας μια ισχυρή κονσόλα για τον εκάστοτε διαχειριστή οποτεδήποτε και μέσω απομακρυσμένης πρόσβασης.
Στα πλαίσια της παρουσίασης, ο CIO της Credicom περιέγραψε την end-to-end λύση που υλοποίησε η Dell με τους Dell Compellent επιτυγχάνοντας zero downtime, στα πλαίσια των αυστηρών IT τραπεζικών προδιαγραφών, ενώ το full Data recovery διαρκεί διάστημα, κάτι λιγότερο από 5 ώρες. Επίσης αναφορά έγινε στο Dell ProSupport Plus πρόγραμμα που στοχεύει με την παροχή Technical Account Manager ανά πελάτη, στην αισθητή μείωση του χρόνου αποκατάστασης προβλημάτων από μια ομάδα εξειδικευμένων μηχανικών της Dell.