Back to Business!
Κατά κοινή ομολογία φέτος ζήσαμε έναν «κλασικό» Αύγουστο από πλευράς ειδησιογραφίας. Χωρίς troika overdose και χωρίς αλαφιασμένους πολιτικούς συντάκτες και υπουργούς να τρέχουν από κανάλι σε κανάλι και από παράθυρο σε παράθυρο.
Επίσης -αν προσέξατε- δεν είχαμε πυρκαγιές ικανές να φτάσουν στα πρωτοσέλιδα, ενώ αντίθετα αυτά καλύφθηκαν από τη φωτιά που άναψαν οι ανεγκέφαλοι με τον ΕΝΦΙΑ, απειλώντας να χαλάσουν τα μπάνια του λαού!
Όπως είπε συνάδελφος από την παραλία «δε θα φταίμε εμείς αν κάνουμε το συνειρμό, ότι η βαριά φορολογία της ιδιοκτησίας των οικοπέδων ή των ακινήτων, λειτουργεί αποτρεπτικά στην δημιουργία νέων οικοπέδων μέσω εμπρησμών»!
Γεγονός είναι ότι τα ψέματα (σχεδόν) τελείωσαν και παρόλο που ο Σεπτέμβριος είναι μήνας «μπαλαντέρ» οι περισσότεροι από σήμερα θα βρίσκονται στα γραφεία τους έτοιμοι για το ξεκίνημα της σεζόν. Αν το καλοσκεφθείς ο Σεπτέμβριος είναι ο πραγματικός Ιανουάριος του έτους. Πίσω στις επάλξεις λοιπόν. Πως λέει η αγαπητή Ευγενία « Έρως – Θέρος – Πόλεμος»; Καλή αρχή!
Hol-days
Στα δικά μας τα τηλεπικοινωνιακά, οι αγγλοσάξωνες, πιστοί στην ιερότητα του holiday time, τήρησαν με θρησκευτική ευλάβεια την περίοδο των διακοπών και μόλις την Παρασκευή προχώρησαν στην επίσημη αναγγελία της εξαγοράς της hol.
Κρατούσε χρόνια αυτή η κολώνια -που υλοποιήθηκε με “αρχιτέκτονες” τους Γλαύκο και Αντώνη, που ξεπέρασαν σε ευρηματικότητα ακόμα και τους Μάικλ και Γιοέλ Ζαουί. Δεν μπορούσε να έχει άλλη κατάληξη από αυτήν και όλοι θεωρούν ότι πρόκειται για ένα γάμο στον Παράδεισο.
Αν και έτοιμοι από καιρό, φαίνεται ότι το οριστικό deal καθυστέρησε λίγο για κάποιες λεπτομέρειες, αλλά και λόγω της εμπλοκής της Vodafone στο σχήμα που θα διεκδικήσει τη Forthnet.
Το κλείσιμο της συμφωνίας Voda-hol, θα μπορούσε να είναι ενδεικτικό εξελίξεων και στο πεδίο της Forthnet. Δεν θα διακινδυνεύαμε αυτή την πρόβλεψη, αλλά αφού κόκκινοι και μαντζέντα ήταν τόσο κοντά που ο γάμος ήταν νομοτελειακή εξέλιξη, είναι ενδεχόμενο η καθυστέρηση της ανακοίνωσης να αφορούσε και το επόμενο deal αφού έπρεπε να διερευνηθούν θέματα όπως π.χ. τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί για την πιθανότητα ένταξης επιπλέον υποδομών στο σύνολο, οι οποίες θα προκύψουν από την επόμενη εξαγορά.
Για την ώρα πάντως η Vodafone, με την απόκτηση της hol, διαθέτει και συνδρομητική TV, γεγονός που κάποιοι το θεωρούν -έστω και σημειολογικά- το πρώτο βήμα! Άλλωστε, ένα ταξίδι χιλιομέτρων αρχίζει πάντα με ένα βήμα. Στο κάτω – κάτω της γραφής πόση να είναι η απόσταση Χαλάνδρι – Κάντζα;
Cherchez la (pay) TV: It’s Sat Time
Την 1η Αυγούστου έγινε η ψηφιακή μετάβαση στην Αττική και πέρασε ομαλά, αφού δεν ήταν και πολλοί στο σπίτι τους για να το πάρουν χαμπάρι. Έτσι σταδιακά, κάθε κύμα επιστροφής, έκανε ένα επανασυντονισμό και με χαρά απολάμβανε τις ολοκαίνουριες τηλεοπτικές σειρές «Ρετιρέ», «Δύο Ξένοι» και «Παρά Πέντε», καθώς και τις διεθνείς υπερπαραγωγές «Σουλεϊμάν», «Εζελ», «Φατμαγκιούλ» και «Καρανταγί». Guzel!
Μόλις γυρίσουν όλοι με το καλό και ο Αύγουστος θα βρίσκεται στην τελευταία του εβδομάδα, θα έχουμε δει για εκατομμυριοστή φορά την «έξυπνη σίτα» και θα έχουμε προ πολλού ανακαλύψει ότι λέξεις όπως: μπαϊράκι, σοκάκι, μαχαλάς αλλά και ο μπαμπέσης είναι τουρκικές λέξεις.
Με δεδομένη τη «φτώχεια» των καναλιών, όλα δουλεύουν υπέρ της συνδρομητικής. Αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν χώρες στην Ευρώπη στις οποίες η διείσδυση είναι υπερτριπλάσια από την Ελλάδα, καταλαβαίνει γιατί γίνεται ο καυγάς για τη Nova και ποιο είναι το πάπλωμα (το διακύβευμα για να χρησιμοποιήσουμε μία προσφιλή λέξη των πολιτικών).
Cherchez la TV, όπως θα έλεγαν και οι Γάλλοι για να εξηγήσουν τον επιχειρηματικό πόλεμο στον οποίο εμπλέκονται όλες σχεδόν οι εταιρείες της αγοράς. Μην ξεχνάτε ότι όποιος ελέγχει την TV ελέγχει πολλά πράγματα…
Για την ώρα και με δεδομένο ότι άρχισε να τσουλάει στο χορτάρι η στρογγυλή θεά, τόσο η ΟΤΕ TV όσο και η Nova άρχισαν τις διαφημίσεις, δίνοντας το σύνθημα για τη νέα σεζόν εγγραφών στους παρόχους δορυφορικής. Η αίσθησή μας ωστόσο, είναι ότι η απόσταση που χωρίζει τους δύο μονομάχους on a long term basis, θα μειωθεί ακόμα περισσότερο, έστω και αν, αμφότεροι, υπό τις παρούσες συνθήκες, θα εξακολουθήσουν να διευρύνουν την πίτα της αγοράς.
ΕΕΤΤ: Έχεις πακέτο!
Και μια και η ψηφιακή μετάβαση της αναλογικής TV έχει φτάσει στην τελική ευθεία και μας χωρίζουν μόλις 3 μήνες από το τελικό switch-off, βγήκε και το κοστολόγιο των συχνοτήτων που θα «περάσει» στους κινητούς.
Αν θυμάστε, η αρχική αποτίμηση του πακέτου συχνοτήτων ήταν κοντά στα 300 μύρια. Οι κινητοί επικαλούμενοι το γεγονός ότι για τη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία προ κρίσης, ζήτησαν νέο υπολογισμό που να λαμβάνει υπόψη τα στοιχεία όπως έχουν διαμορφωθεί την τελευταία τριετία με τη συνεχή πτώση του ARPU, των τελών τερματισμού και της συνεχιζόμενης μείωση του περιθωρίου κέρδους.
Αρχικά ακούστηκε έντονα ότι η νέα αποτίμηση θα κατέληγε κοντά στα 280 μύρια, αλλά η τιμή εκκίνησης προσγειώθηκε τελικά στη γνώριμη από το 2011 περιοχή των 380 εκατομμυρίων. Προφανώς η ΕΕΤΤ υπολογίζει ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί σε ένα γύρο (όπως και πριν τρία χρόνια) και έτσι φρόντισε να ταυτίσει την τιμή εκκίνησης με την τιμή κλεισίματος. Τώρα πώς φτάσαμε από τα υποτιθέμενα 280 στα 380 μύρια και τί ανταποδοτικά οφέλη συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε.
Άλλωστε και ρητές πολιτικές δεσμεύσεις σχετικά με τη διευκόλυνση των επενδύσεων να υπήρχαν, δεν θα είχαν και μεγαλύτερη αξία από οποιαδήποτε άλλη πολιτική δέσμευση που έχουμε ακούσει και δεν την έχουμε δει να εφαρμόζεται.
Θα πείτε τώρα, από πού κι ως που εμείς γινόμαστε τιμητές της πολιτικής εξουσίας, τασσόμενοι υπέρ των πολυεθνικών τηλεπικοινωνιακών κολοσσών. Απλά, όλα αυτά τα λέμε ακριβώς γιατί οι πολυεθνικοί κολοσσοί, θέλουν απέναντί τους αξιόπιστους και business oriented συνομιλητές, είτε πρόκειται για εταιρίες είτε κράτη. Όταν συντάσσεις ένα business plan δεν μπορείς να έχεις τις θεμελιώδεις σου παραδοχές συνεχώς υπό αίρεση, γιατί τότε δεν έχεις business plan, αλλά ευχολόγιο. Τη διαφορά βέβαια μπορεί ενίοτε να την κάνει ένας μόνο άνθρωπος (όπως π.χ. την έκανε παλιά ο Μάκης με το νομοσχέδιο που πέρασε «δια περιφοράς». Στην προκειμένη περίπτωση ενδέχεται να λειτούργησε καταλυτικά ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ. Ο οποίος και την επιχειρηματική γλώσσα μιλάει και εμπειρία έχει και τα μέχρι τώρα δείγματα γραφής κρίνονται θετικά.
Data Driven Holidays!
Και αν αναρωτηθείτε από πού θα βγάλουν χρήματα τα δίκτυα μέσα από το 4G διαβάστε τις επόμενες γραμμές:
Οι χρήστες mobile Internet, τόσο οι locals όσο και οι roamers διπλασίασαν τη χρήση των data, στέλνοντας με κατάνυξη selfies από τη Ρόδο, videos από τα πάρτυ στη Μύκονο και ενδεχομένως κάνοντας download τον Παρακλητικό Κανόνα το Δεπαπενταύγουστο!
Σε ανάλογα πανηγυρικό τόνο και οι ανακοινώσεις των δικτύων για την αποδοχή του mobile Internet και την αύξηση χρήσης των data, αλλά μάλλον αυτό ήταν δεδομένο. Διότι, οι προσφορές των δικτύων σε δωρεάν GB, δεν ήταν καθόλου ευκαταφρόνητες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν και πλουσιοπάροχες. Ως εκ τούτου οι χρήστες για πρώτη φορά μετά από καιρό χρησιμοποίησαν το mobile Internet απροβλημάτιστα. Στην πράξη, αυτό δείχνει ότι όταν οι χρεώσεις είναι ξεκάθαρες χωρίς ψιλά γράμματα και τερτίπια, η χρήση θα αυξηθεί εκθετικά. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν αυτό τα δίκτυα, τόσο πιο καλό θα είναι για όλους.
Σημαντικό είναι πάντως και το τι κάνουμε με το κινητό μας στις διακοπές: Λοιπόν, τo 68% των χρηστών τσεκάρει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το 67% το χρησιμοποιεί ως βοήθημα των διακοπών (χάρτες, αναζητήσεις κλπ), το 51% για φωτογραφίες (selfies και μη) και …μόλις το 41% για τηλεφωνικές κλήσεις!