Σονια Χαϊμαντά
Από θολό έως και ζοφερό περιγράφουν το μέλλον των περιφερειακών καναλιών Πελοποννήσου στην ψηφιακή τους εποχή οι τοπικοί καναλάρχες της περιφέρειας στην Τρίπολη. Τα παράπονά τους κατέθεσαν στον Μενέλαο Δασκαλάκη (γενικό γραμματέα τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων) και τον Ιωάννη Παναγιωτόπουλο (γενικό γραμματέα ΜΜΕ).
Ο Μ. Δασκαλάκης κατά την εισήγηση του την περασμένη Παρασκευή ανέφερε ότι “είναι τεχνικό – τεχνολογικό και θεσμικό το ζήτημα, ότι η μετάβαση πήγε καλά και ότι τις τιμές καθορίζει η ΕΕΤΤ για κάθε περιοχή και κάθε ζώνη. Ο πάροχος ήδη έχει προβεί σε έκπτωση αυτού του κόστους, είναι ρυθμιζόμενο και επανεξετάζεται όταν πρέπει.
Για τις ακάλυπτες περιοχές τόνισε ότι πρέπει να επιληφθούν οι δήμοι με αγορά αναμεταδοτών (gap fillers) αντί 10.000-15.000 ευρώ έκαστος. «Λένε ότι δεν μπορούν γιατί δεν έχουν κωδικούς, θα δούμε μήπως υπάρξει μια τροπολογία που θα τους δώσει αυτή τη δυνατότητα» επεσήμανε.
Το οριστικό switc off θα γίνει μέχρι το τέλος Νοεμβριίυ. Υπάρχουν κέντρα εκπομπής με προβλήματα (πχ Όσιος Πατάπιος, Σμέρνα, Φραγκοπήδημα) και πολλά προβλήματα αντιμετωπίζει και η Αργοναυπλία”.
“Το μοντέλο αυτό λαμβάνει υπόψη τον πληθυσμό και όχι την γεωγραφική κάλυψη. Η Αττική, η Πελοπόννησος και η Θεσσαλονίκη έχουν περισσότερο πληθυσμό και πληρώνουν περισσότερα χρήματα στη digea. Οι συμβάσεις που υπογράφονται είναι μεταξύ σας (digea και καναλιών). Το πως θα διασφαλίσετε, ώστε η έκπτωση να μην εξαρτάται από την απόλυτη τιμή αλλά από την εκάστοτε απόλυτη τιμή είναι θέμα σύμβασης. Η τιμή αυτή έχει βγει με βάση τον προϋπολογισμό που έχει κάνει ο πάροχος (φάσμα, υποδομή, λειτουργικά), για τα οποία θα πρέπει να υπάρχουν τιμολόγια” πρόσθεσε ο Μ. Δασκαλάκης.
Ο κ. Φελούρης (εκπρόσωπος του “ΕΛΛΑΔΑ”) είπε ότι “η απόφαση για να εισαχθούμε στην ψηφιακή εποχή ήταν πολύ άμεση και δεν είχαμε ιδέα καταρχήν τι σημαίνει ψηφιακή. Το κοστολόγιο είναι υπερβολικό και δε μπορούμε να διεκδικήσουμε διαφημίσεις σε όλους τους νομούς”. Πρότεινε να δοθεί στα κανάλια μια χαριστική περίοδος (π.χ. 6 μήνες) για να προσαρμοστούν γιατί σε αυτή τη φάση δεν μπορούν να εκπέμψουν σε όλες τις περιοχές. “Ευτυχώς που μπαίνουμε στην ψηφιακή εποχή αλλά το κοστολόγιο μας φοβίζει μήπως αναγκαστούμε να κλείσουμε τις επιχειρήσεις μας” συμπλήρωσε.
Η Νίνα Κασιμάτη (εκπρόσωπος του AXION) έθιξε το θέμα της ποιότητας του προγράμματος, θέτοντας χαρακτηριστικά το ερώτημα “το telemarketing είναι η αναβάθμιση;”
Ο Άγγελος Δρίτσας (ΜΑΧ) δήλωσε ότι “μας έχετε αναγκάσει να γινόμαστε ζητιάνοι στους δημάρχους και στους προέδρους για να βάλουμε έναν αναμεταδότη ψηλά και να πιάνει πιο μακριά το κανάλι μας. Η περιφέρεια θα πρέπει να μας στηρίξει, παίζονται βίντεο στο youtube από τη μυθική Πελοπόννησο, εμείς τι ρόλο παίζουμε; Διατίθενται τεράστια κονδύλια για spot. Οι περισσότεροι δεν έχουμε πληρώσει τον IP. Να μας βοηθήσει ο κ. Τατούλης”. Στο σημείο αυτό υπήρξε έντονη αντιπαράθεση με την αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου, για θέματα κατανομής των χρημάτων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης της περιφέρειας.
Ο Ι. Παναγιωτόπουλος υποστήριξε ότι “θα πρέπει να αναζητήσετε λύσεις marketing, να συνεργαστείτε μεταξύ σας, ο καινούριος χώρος δίνει ευκαιρίες και προοπτικές”. Τέλος μίλησε για χρηματική στήριξη των καναλιών μέσω προγράμματος ΣΕΣ.
Ο κ. Δασκαλάκης τέλος τόνισε ότι “δεν είναι υποχρεωμένος κανένας να έχει κανάλι, δεν είναι υποχρέωση του κράτους να κάνει τις επιχειρήσεις κερδοφόρες, αυτό είναι θέμα των επιχειρηματιών, το δημόσιο αποφάσισε να μην δίνει δωρεάν χρήση φάσματος. Ξέρουμε ότι θα έχετε ένα κόστος παραπάνω αλλά θα έχετε ποιότητα. Αν δουλεύατε σοβαρά και νόμιμα είχατε κόστος και πριν τη DIGEA. Αυτοί που δεν δούλευαν έτσι έχουν πρόβλημα τώρα”.