Οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ο ΟΤΕ, η Forthnet, η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) και ο πρόεδρος του ΕΔΕΤ (Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας) έλαβαν μέρος στη δημόσια διαβούλευση για το ψηφιακό μέρισμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα οριστικοποιείται από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) το τεύχος προκήρυξης της δημοπρασίας και οι τιμές εκκίνησης, προκειμένου να δοθεί στη συνέχεια στη δημοσιότητα. Εκτιμάται ότι τα έσοδα του δημοσίου από την πώληση του ψηφιακού μερίσματος και το φάσμα στα 2600MHz θα διαμορφωθούν περίπου στα 300 με 310 εκατ. ευρώ.
Εκτός απρόοπτου, η δημοπρασία προγραμματίζεται να εξελιχθεί τον Οκτώβριο. Αστάθμητος παράγοντας που μπορεί να επιφέρει καθυστερήσεις είναι το υπουργείο Υποδομών που θα πρέπει να εγκρίνει, πριν τη δημοσίευση του τεύχους προκήρυξης, την εισήγηση της ΕΕΤΤ για «τον Περιορισμό και τη Διαδικασία Χορήγησης Δικαιωμάτων Χρήσης Ραδιοσυχνοτήτων στις ζώνες 800 MHz και 2600 MHz για την Παροχή Δημόσιων Δικτύων ή και Διαθέσιμων στο Κοινό Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών».
Ειδικότερα στη δημόσια διαβούλευση επί του Σχεδίου Τεύχους Προκήρυξης, αναφορικά με τη χορήγηση Δικαιωμάτων Χρήσης Ραδιοσυχνοτήτων στις ζώνες Ραδιοσυχνοτήτων 800MHz και 2600MHz έλαβαν μέρος οι Cosmote, Vodafone, Wind, ΕΕΚΤ, Forthnet, ΟΤΕ και ο Καθηγητής ΕΜΠ, πρόεδρος ΕΔΕΤ Π. Τσανάκας.
Ανοιχτές – μη εμπιστευτικές ήταν οι απόψεις του Π. Τσανάκα, – ο οποίος ζήτησε να μπει στις υποχρεώσεις των εταιρειών που θα πάρουν από τις συχνότητες του μερίσματος και υψηλό ποσοστό γεωγραφικής κάλυψης, εκτός της πληθυσμιακής – της Forthnet και του ΟΤΕ.
Η Forthnet με την παρέμβασή της ζήτησε την επιβολή ρητής υποχρέωσης στους παρόχους που θα πάρουν το ψηφιακό μέρισμα ώστε να διευκολύνουν και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου των MVNOs (εικονικοί πάροχοι κινητής τηλεφωνίας). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Forthnet «ενόψει μάλιστα των ειδικών συνθηκών της ελληνικής αγοράς, η οποία επί σειρά ετών χαρακτηρίστηκε από στασιμότητα στις συνθήκες ανταγωνισμού και υψηλές τιμές συγκριτικά με άλλα κράτη μέλη, η υιοθέτηση ρητών υποχρεώσεων που θα διευκολύνουν και θα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη των επιχειρηματικών μοντέλων των MVNOs, αλλά και άλλων καινοτόμων υπηρεσιών, με εύλογους και δίκαιους όρους, έχει κεφαλαιώδη σημασία για την ποιότητα, την ποικιλία και τις τιμές των υπηρεσιών που θα απολαμβάνουν οι έλληνες καταναλωτές και εν τέλει για την ωφέλεια της εθνικής οικονομίας υπό συνθήκες ανάπτυξης. Προς τούτο παρακαλούμε να διασφαλιστεί η εισαγωγή αντίστοιχης υποχρέωσης με ρητή αναφορά στο τελικό κείμενο του υπό διαβούλευση σχεδίου.»
Από την πλευρά του ο ΟΤΕ προέβη σε πρόταση για την επίλυση διαφοράς του με την ΕΕΤΤ η οποία εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αφορά φάσμα 2×56 MHz στη ζώνη 2,5-2,6 GHz. Το φάσμα αυτό του είχε χορηγηθεί το 1995 και για χρονικό διάστημα 25 ετών, δηλαδή μέχρι το 2020. Με αυτό σχεδίασε και ανάπτυξε ραδιοσυστήματα ΣΑΡ με στόχο την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του στο πλαίσιο της Καθολικής Υπηρεσίας σε πλειάδα οικισμών σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Με απόφασή της η ΕΕΤΤ το 2001 τροποποίησε την άδεια του ΟΤΕ μειώνοντας κατά 14 χρόνια τη διάρκεια της χρήσης των ανωτέρω ζωνών από τον ΟΤΕ και αυτός προσέφυγε στο ΣτΕ. Ο ΟΤΕ προτείνει τη διευθέτηση του προβλήματος με την προσωρινή εκχώρηση και χρήση της συγκεκριμένης φασματικής ζώνης χωρίς την καταβολή τελών, για μια μεταβατική χρονική περίοδο τουλάχιστον τεσσάρων ετών σε δευτερεύουσα βάση, είτε για το ίδιο χρονικό διάστημα μόνο για τις γεωγραφικές περιοχές που εξυπηρετούν τις ανάγκες της Καθολικής Υπηρεσίας, με την αναγκαστική ανοχή του υπερθεματιστή της δημοπρασίας. Είναι αρκετά πιθανό η πρόταση του ΟΤΕ να γίνει δεκτή από την ΕΕΤΤ.