Η Ericsson δημοσίευσε την 21η της Έκθεση Βιωσιμότητας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, στην οποία συνοψίζονται οι επιδόσεις της εταιρείας κατά τη διάρκεια του 2013. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν: μια παγιωμένη προσέγγιση για υπεύθυνη επιχειρηματικότητα και αυστηρές διαδικασίες συμμόρφωσης, αποδοτικές λύσεις ενέργειας στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας και σημαντικό έργο στην παροχή τηλεπικοινωνιακής πρόσβασης για όλους, συμπεριλαμβανομένων προσφύγων και μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές.
Ο HansVestberg, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ericsson, είπε: “Η Βιωσιμότητα αποτελεί όλο και σημαντικότερο κομμάτι της επιχειρηματικής μας στρατηγικής. Πιστεύω ακράδαντα ότι η δέσμευσή μας στην αειφόρο ανάπτυξη και την κοινωνική ευθύνη ενισχύει την ανταγωνιστικότητα μας και ότι οι ενέργειες που κάνουμε σήμερα θα αποφέρουν θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα στο μέλλον».
Σε ό,τι αφορά την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, η Ericsson είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών που προέβη σε πλήρη αξιολόγηση των επιπτώσεων στα ανθρώπινα δικαιώματα, σύμφωνα με τις νέες Κατευθυντήριες Αρχές για τις Επιχειρήσεις και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των Ηνωμένων Εθνών. Η αξιολόγηση που έλαβε χώρα στη Μιανμάρ οδήγησε σε τομείς προτεραιότητας και βοήθησε στη δημιουργία μιας σταθερής βάσης, που είναι πλέον σε λειτουργία με πρόσφατες αναθέσεις έργων στη χώρα.
Υπό το φως των πρόσφατων διεθνών εξελίξεων που σχετίζονται με το Ιράν, η Ericsson αποφάσισε να μην αναστείλει τις εγχώριες επιχειρήσεις της. Πρόθεσή μας είναι να συνεργαστούμε με τους υπάρχοντες πελάτες, αξιολογώντας παράλληλα την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης αποφάσισε να προβεί σε νέα αξιολόγηση των επιπτώσεων στα ανθρώπινα δικαιώματα με βάση αυτά τα θεμέλια.
Η έμφαση στη διεξαγωγή υπεύθυνης επιχειρηματικότητας λαμβάνει τη μορφή ενός πλήρους συστήματος αξιών. Ξεκινά από την αλυσίδα εφοδιασμού και εκτείνεται σε όλες τις δραστηριότητες της Ericsson, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας πωλήσεων, με τη διεύθυνση κανονιστικής συμμόρφωσηςνα εξετάζει περισσότερες από 200 περιπτώσεις μέσα στο 2013.
Το πρόγραμμα για την καταπολέμηση της διαφθοράς βρίσκεται στο επίκεντρο και περίπου 85.000 εργαζόμενοι έχουν συμμετάσχεισε σχετική εκπαίδευση που περιγράφει τις πολιτικές και τα πρότυπα της εταιρείας.
Η Elaine Weidman-Grunewald, Head of Sustainability and Corporate Responsibility, σχολίασε: «Η υπεύθυνη ανάπτυξη γίνεται όλο και πιο σημαντική για τους εταίρους μας και παραμένουμε συγκεντρωμένοι στην οικοδόμηση ισχυρών θεμελίων για την εταιρική ευθύνη στο εσωτερικό της Ericsson. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούν να συμβούν ατυχή περιστατικά αλλά ότι, όταν συμβαίνουν, έχουμε ισχυρές επιχειρησιακές διαδικασίες σε θέση να τα αντιμετωπίσουν».
Σε σχέση με την ενέργεια και το περιβάλλον, η εταιρεία ανακοίνωσε βελτίωση των δραστηριοτήτων και των προϊόντων της και έθεσε ως στόχο να μειώσει κατά 30% την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα ανά εργαζόμενο, μέχρι το 2017. Για το 2013, η μείωση ανήλθε στο 10% ανά εργαζόμενο.
Παραδείγματα από το εταιρικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνουν το Ericsson Psi Coverage Solution και το Ericsson Radio Dot System. Το Psi Coverage Solution, χρησιμοποιεί ένα μοναδικό ραδιοπομπό για να παρέχει την ίδια 3G κάλυψη με ένα συνηθισμένο σταθμό βάσης με τρεις ραδιοπομπούς. Μέσα στο 2013, αναπτύχθηκε σε 11 αγορές και μείωσε αποδεδειγμένα την κατανάλωση ενέργειας κατά 40%. Το Radio Dot System, φέρνει την επανάσταση στην κάλυψη σε εσωτερικούς χώρους, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας κατά 50%, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά κατανεμημένα συστήματα κεραιών, και παρατείνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής των μπαταριών στις συσκευές που χρησιμοποιούνται σε εταιρικούς χώρους.
Το πρόγραμμα Τεχνολογία για το Καλό, που στοχεύει στην αύξηση της πρόσβασης και της προσιτότητας των τηλεπικοινωνιών, επίσης σημείωσε σημαντική πρόοδο κατά το 2013.
Η πρωτοβουλία Connect To Learn, επεκτείνεται σταθερά και επιδρά πλέον θετικά σε περισσότερους από 40.000 μαθητές σε 14 χώρες. Μέσα στο έτος, η Ericsson εστίασε στη δημιουργία μιας βάσης για την αξιολόγηση αυτών των επιδράσεων και δημοσίευσε την έκθεση ICT in Education.
Μια άλλη πρωτοβουλία στοχεύει στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας προσφυγικής κρίσης, που σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ επηρεάζει 42 εκατομμύρια ανθρώπους. Στο τέλος του 2013 υπήρχαν 250.000 εγγεγραμμένοι χρήστες στην πλατφόρμα Refugees United, που βοηθά τους πρόσφυγες να ψάξουν και να βρουν ο ένας τον άλλον. Σε απάντηση της τρέχουσας ανθρωπιστικής κρίσης στη Συρία και τις γειτονικές χώρες, η Ericsson ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη της υπηρεσίας μαζί με τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας: τη Zain στην Ιορδανία, την Avea στην Τουρκία, και την Asiacell στο Ιράκ.
Κατά τη διάρκεια του έτους, η Ericsson, το Facebook και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έκαναν ένα ακόμη βήμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των οφελών της κινητής επικοινωνίας, με την ανακοίνωση της παγκόσμιας πρωτοβουλίας Internet.org.
Η Ericsson έχει θέσει ως στόχο να επηρεάσει θετικά 2,5 εκατομμύρια ανθρώπους μέσω του προγράμματος Τεχνολογία για το Καλό έως το 2016.
Η Weidman-Grunewald κατέληξε: «Τελικά, μια έκθεση για τη βιωσιμότητα είναι μόνο ένα στιγμιότυπο των επιδόσεων μιας εταιρείας. Δεν σημαίνει τίποτα χωρίς τους ανθρώπους και τις διαδικασίες που την απαρτίζουν. Η ενίσχυση των προγραμμάτων μας ήταν ένα μεγάλο ζήτημα για μας το 2013, σε όλους τους τομείς της Βιώσιμης Ανάπτυξης και της Εταιρικής Υπευθυνότητας».